Skocz do zawartości

e53 3.0d wymiana jeża tylnego


martines444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem.

Coś zaczęło mi okradać akumulator z energii, przez co zaczął słabo kręcić.

Jako że wątek znany zaczynam od wymiany jeża w dmuchawie. Generalnie dmuchawa działa w miarę normalnie ale bywały też przypadki że działała normalnie a jednak jeż był do wymiany. Tak więc co do wymiany jeża w dmuchawie głównej wszystko wiem (jeż już zamówiony). Natomiast w e53 są dwa jeże, jeden w dmuchawie głównej i jeden w dmuchawie tylnej pod podłokietnikiem. Moje pytanie brzmi czy ten tylny to taki sam jeż jak ten z przodu. Generalnie przeglądając aukcje i sklepy internetowe dostępny jest tylko jeden rodzaj. W katalogu części BMW oba jeże posiadają różne numery katalogowe no i ten tylny jest trochę tańszy niż przedni. Czy da się go gdzieś dostać poza serwisem?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastąpił mały zwrot akcji.

Zrobiłem dzisiaj test prądowy dla pewności.

Oto wyniki:

 

Normalny pobór prądu po otworzeniu auta: 4,5 A

Pobór po zamknięciu auta: 0,6 A

Pobór po zamknięciu auta po ok. 30s. : 0,3A

 

Po tym czasie słychać tak jakby wiatrak cichutko chodził (pobór prądu by na to wskazywał) i w sumie tym się sugerowałem podejmując decyzję o wymianie jeża .

 

Po ok. 15 minutach wszystko cichnie a prąd spada do 0,01-0,02 A czyli prawidłowego poboru prądu dla uśpionego auta.

 

Akumulator z góry wykluczam bo jest nowy (wymienił go jeszcze poprzedni właściciel) i ma przejechane zaledwie 10000 km.

Pozostaje jedynie rozrusznik. Może ktoś z was miał problemy z uruchamianiem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten jeż z tylu nie występuje w każdej X5 e53 - jedynie w tych co maja dodatkową opcje ogrzewania/klimatyzacji z tylu czyli dodatkowego wentylatora nadmuchowego na tylnie kratki wentylacyjne

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Ja miałem problemy z rozruchem ale musiałem poddać regeneracji rozrusznik. Jednakże zauważyłem, że mimo porządnego aku i raczej prawidłowego cyklu rozruchu/ładowania to aku szybko tracił prąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.