Skocz do zawartości

[N46B20 318i] Szarpanie przy zmianie biegów


nicon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, problem jest moim zdaniem nietypowy dlatego zwracam się do Kolegów o poradę. Problem dotyczy ruszania z jedynki oraz zmiany 1->2 i 2->3. Bardzo ciężko jest ruszyć bez szarpania autem bez dodania dużej ilości gazu, przy zmianie biegów 1->2 oraz 2->3 praktycznie zawsze szarpie autem tak jakby zmieniał biegi ktoś kto nie umie jeździć. Można próbować tak wyczuć operowanie sprzęgłem i gazem żeby to szarpnięcie było minimalne, ale nie ma szans zrobić tego tak żeby był zupełnie gładko. Problem przestaje występować (lub jest minimalny) przy zmianie 3->4 i 4->5. Najdziwniejsze jest to, że czasem wystarczy zostawić samochód na godzinę/dwie i po ponownym odpaleniu wszystko działa idealnie. Można ruszać praktycznie bez gazu, biegi można zmieniać przy dowolnych obrotach i zupełnie nic nie szarpie. Przykładowy scenariusz: wyjeżdżam do pracy rano (auto stoi w garażu), problem występuje i wkurzam się na każdych światłach jak muszę ruszać. Zostawiam samochód pod pracą, po pracy jadę do domu i jedzie się bez problemu. Macie Koledzy jakieś pomysły?

 

Dodam jeszcze że niekiedy przy zmianie 0->1, 1->2, 2->3 występuje głuche pukanie, nie wiem czy to może mieć jakiś związek z powyższym problemem, ale jeżeli macie pomysł jak to pukanie zniwelować to też będę wdzięczny za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szarpanie kojarzy mi się ze zużytą tarczą sprzęgła, natomiast głuche pukanie przy zmianie biegów jeden z kolegów zlikwidował przez wymianę dwóch podpór wału. Przyczyn może być więcej: skrzynia, krzyżak, dyfer, poduszki dyfra.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Te krzyżaki, dyfer i poduszki oraz łącznik elastyczny wału mogą odpowiadać za te stuki jak rozumiem, sprawdzę to przy najbliższej wizycie w warsztacie. Co do tego szarpania to też myślałem o sprzęgle i planuję je wymienić niedługo, ale chciałem wiedzieć co jeszcze warto sprawdzić jak będzie wyjęta skrzynia. Powiedzcie mi proszę, bo mniej więcej wiem jak działa sprzęgło, ale nie mogę zrozumieć dlaczego ten problem nie występuje za każdym razem. Czy tarcza/docisk mógł się zużyć jakoś nierówno że to sprzęgło działa raz dobrze a raz źle?

 

Przy okazji zapytam od razu jaki zestaw sprzęgła kupić. W sklepie czescidobmw mam do wyboru LUK albo Sachs, pierwsze kosztuje 637zł a drugie 684zł. Warto dopłacić do Sachsa czy to jeden pies? Może są jakieś inne lepsze zestawy które moglibyście polecić? Uważacie że to dobra cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej nie, jak jest ok to trzeba go zabielić/wyrównać powierzchnię. Nie ma znaczenia luk czy sachs, oba zestawy są tak samo dobre. Jak to napisałeś jeden pies :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem Maniek21112, czytałem gdzieś że ludzie zamawiali Sachsa i dostawali np. docisk z wybitym logiem LUK. Jeden kolega na PW wskazał że problem z żabkowaniem na niskich biegach może mieć związek z zaworem CDV (Clutch Delay Valve). Orientujecie się koledzy czy ten zaworek jest stosowany przy moim silniku (N46B20)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co kojarzę to jest w każdym e46, możesz go usunąć, na pewno pomoże, ale wydaje mi się, że zamaskujesz tylko problem. Mimo wszystko wiele osób chwaliło sobie usunięcie tego szkodnika :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Za jakieś 2 miesiące powinienem to sprzęgło wymieniać razem z serwisem olejowym. Przyjrzę się też temu CDV. Jeżeli ktoś miałby jeszcze jakieś alternatywne pomysły to napiszcie proszę w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, posiadam e46 z silnikiem N46B18, mój problem polega na ciężki wchodzeniu niektórych biegów, najczęściej 2,3, i 4. Wymieniałem już skrzynie biegów i wybierak, nic to nie pomogło. Sprzęgło mam jeszcze dobre. Czy ktoś ma inny pomysł ? Może synchronizator wymienić w skrzyni, czy można go gdzieś dokupić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję sprawdzić czy przypadkiem nie jest zerwany wózek. Znajomy miał podobne objawy, no i niestety. Z ciekawości, który rocznik auta? Wózki miały słabszą konstrukcję w wersjach przedliftowych, po FL podobno usztywnili ten wózek. Ja mam coś podobnego, tyle że u mnie szarpie po puszczeniu gazu, przy wrzucaniu biegów nic nie czuć, niedługo pojadę do mechanika to się dowiem, czy ja przypadkiem nie mam urwanego wózka, mimo tego, że mam coupe po FL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Bemka jest z 2004 r. tak więc poliftowa, dodam ze przy zmianie biegu słychać głuchy stuk, mechanik zasugerował, żę należy wymienić poduszke gumowa tylną na belce, ale nie robiłem tego póki co.

 

EDIT:

Najciekawsze w moim problemie jest to ze po dłuższej jeździe biegi zaczynają bardzo płynnie wchodzić, ktoś by powiedział ze to kwestia oleju w skrzyni, ale wymieniałem go już 2x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Też dołączę się do tematu i opiszę swój problem. Moje auto to e87 120i n46 z przebiegiem 109kkm. Problemy jakie dręczą moją bunie to :

* klepanie na luzie i na biegu slyszalne do 1800 rpm (po dogrzaniu auta dźwięk jest głośniejszy i dochodzi z okolic skrzyni/sprzęgła). Dźwięk ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Czy to dwumass nawala?

* czasami ciężko wchodzą biegi 2, 3, 4 (jakby nie wysprzeglał i ogólnie co chwile autem jeździ się inaczej, jakbym uczył się operować sprzęgłem)

* zdarzy się, że szarpie przy ruszaniu

* coś burczy przy delikatnym ruszaniu (na pewno nie są to zawory)

 

Proszę o podrzucenie jakiegoś pomysłu za co się zabrać na początku. Pewnie czeka mnie wymiana kompletu sprzęgła, olej i może wywale zawór CDV. Dodam, że sam tego nie zrobię, a mechanior woła 100-150 euro za samo zrzucenie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odświeżę i podpowiem, że po wymianie kompletu sprzęgła szarpanie ustało. Biegi nadal się wrzuca źle. Podczas wrzucania trójki mam uczucie jakbym wkładał klucz do zamka do drzwi domowych. Takie jakby przeskakiwanie na ząbkach. Bieg 5 i 6 wchodzą wyśmienicie. Gdy bieg jest wrzucony lewarekiem można ruszać na lewo i prawo (odchylenia gałki to 1 cm). Jakieś propozycje lub pomysły może te elementy należało by wymienić wymienić http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/23_1054-gs6-37bzdz-elementy-przelaczajace/i48926/kL/sN/r2004/m12 jak myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę i podpowiem, że po wymianie kompletu sprzęgła szarpanie ustało. Biegi nadal się wrzuca źle. Podczas wrzucania trójki mam uczucie jakbym wkładał klucz do zamka do drzwi domowych. Takie jakby przeskakiwanie na ząbkach. Bieg 5 i 6 wchodzą wyśmienicie. Gdy bieg jest wrzucony lewarekiem można ruszać na lewo i prawo (odchylenia gałki to 1 cm). Jakieś propozycje lub pomysły może te elementy należało by wymienić wymienić http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/23_1054-gs6-37bzdz-elementy-przelaczajace/i48926/kL/sN/r2004/m12 jak myślicie?
To nie jest przypadkiem efekt wrzucania trójki przy wysokich prędkościach? Tudzież redukcja z 4 biegu na trzeci? Mam podobny objaw, wymienione zostały wszystkie części dźwigni zmiany biegów, łozyska, tuleje itp. Luzy się troszkę zmniejszyły i lepiej biegi wchodzą, lecz grzechotanie nie ustało. Założyłem niedawno temat i jedna osoba się od razu wypowiedziała - synchronizator trzeciego biegu. Lepiej od razu szukać używanej skrzyni bo naprawa tego może pochłonąć nie małe pieniądze. Ja mam okazje kupić skrzynie od znajomego za 80zł, może i razem z nim zrzucę i wymienię, przy okzaji może sprzęgło zobacze, bo też mam dziwne szarpania :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to chrupnięcie pojawia się również na niskich obrotach, gdy zmieniam biegi w górę. Z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4. Kolega Novalis wymienił skrzynie i wybierak i dalej mu nieprzyjemnie wchodzą biegi. Ja z kolei wymieniłem sprzęgło (szarpanie przy ruszaniu wyeliminowane) i wrzucanie biegów wciąż mnie zniechęca do tego auta. Wiem, że jeszcze sporo wydatków przede mną i nie udanych prób naprawy. Przy redukcji jest dużo lepiej niż przy zmianie biegu na wyższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zużyte sprzęgło/docisk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.