Skocz do zawartości

X3 2.8i opinie


aris

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

245KM pasuje jak ulal do X4 - nie jedzilem w X4 ale mialem ten motor w f10 i f30 i powiem osiagi sa bardzo dobre.

Co do trwalosci to mlody silnik okolo 3 lat na rynku i ciezko opisac wiekszych wad....

gdybym mial wybor 20.d czy 2.8i dla X4 - wynik prosty 2.8i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo w dziale X3 o tym silniku wiec poszperaj, duzo juz bylo powiedziane.

Zalezy jeszcze z jakiego auta sie przesiadasz ale mysle ze mozna smialo powiedziec ze X3/X4 z tym motorem jest naprawde szybkie. Dodatkowo skrzynia 8A robi robote.

 

Straszne jest jak ten motor dzwieczy, wiertarka a'la jakis Japonczyk?? Jak czasem walne lewarek na sport to mi sie tych redukcji odechciewa.

Praca silnika przy stalych 3500rpm to poprostu ciarki po plecach. Juz sie nauczylem ze albo deptam (wtedy progresywnie wiertarka sie rozxkreca) allbo jade na niskich obrotach ale lewarka na S nie przerzucam.

W serii 3 ten motor jakos inaczej pracuje wg mnie. Wydech? Nie mam pojecia...

 

Jechac naprawde jedzie. Jesli fundusze nie graly by roli wolalbym naturalnie 30d/35d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Na razie zbiera pochlebne opinie, brak powtarzalnych problemów, choć słyszałem o odosobnionych przypadkach, w których ulegał nienaprawialnemu (kosztownemu) uszkodzeniu (podejrzenie winy użytkownika).

 

Daje frajdę z jazdy nawet takim ciężkim samochodem jak X3 (o gabarytach kiosku ruchu). Mankamentem jest "niezbyt sportowy" odgłos (niektórzy zwią go "wiertarką" :mrgreen: ) podczas przyspieszania, zwłaszcza ostrego.

 

Jak na swoje parametry spalanie wydaje się być nienadmierne, chyba że ktoś wykorzystuje pełną moc cały czas.

 

Wg mnie dużo lepiej sprawuje się 3er - lepiej przyspiesza i mniej pali (waga i współczynnik oporu powiedza) i w 5er dodatkowo dużo lepiej wyciszony... ale zawsze można jeździć z radiem na max. lub zatyczkami w uszach :norty: .

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chodzi o wrażenia akustyczne, to czy ktoś się orientuje czy jest słyszalna różnica na korzyść w przypadku 35i w porównaniu do 28i, bo oglądając pomiary przyśpieszenia obu tych jednostek w X3 na youtube, to moje odczucia i obawy są takie same w obu przypadkach.

 

Nie wiem czy nie lepszą opcją od strony wrażeń akustycznych nie byłoby 30d? - jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20d to "traktor" szczególnie nierozgrzany, a 28i (2 litrowy - nie mylić z wycofanym dość dawno 3 litrowym) jak wiertarka na wysokich obrotach... ani jeden nie pasuje pod względem dźwięku do BMW.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20d to "traktor" szczególnie nierozgrzany, a 28i (2 litrowy - nie mylić z wycofanym dość dawno 3 litrowym) jak wiertarka na wysokich obrotach... ani jeden nie pasuje pod względem dźwięku do BMW.

 

No własnie tylko ten 35i to nie przypadkiem również wiertarka, jak to nazwałeś, przynajmniej tak brzmi na filmach na youtube. Może gdzieś będą mieć ten silnik do jazdy testowej. Do tej pory sprawdziłem 28i (tutaj lekka turbodziura była wyczuwalna), 20d (wrażenia zgodne z oczekiwaniami), i 30d ale w X6 (ten był super pod względem dynamiki i dźwięku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dwóch zdań 28i będzie gorzej brzmiało niż 35i.

Sam jeździłem 20d i po trzech latach przesiadłem się w 28i. Moje odczucia- pierwsze wrażenie szok... Jakbym był w innym aucie. Bardzo dobry silnik, godny polecenia. Oczywiście, ktoś powie- pali za dużo... Oczywiście, że pali, tylko pod kątem benzyny 11,6l średnie, przy masie x3 to chyba nie jest tak dużo przy tej mocy, a jej naprawdę nie brakuje.

Sam rozważałem zakup 30d, tylko różnica w cenie była zbyt duża (to jednio), ze względu na akcyzę koszt opcji doposażenia auta też było droższe (to drugie).

Dlatego 28i był kompromisem i strzałem w dziesiątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli przy wyborze silnika jest istotnym dla Ciebie jego dzwiek, to w ogole nie bierz pod uwage silnika 2.0 28i. To brzmi jak kazdy inny silnik czterocylindrowy, czyli nie brzmi w ogole. To co mi sie podoba w moim silniku to wlasnie jego dzwiek i jestem juz skrzywiony na tym pumkcie, bo w chwili obecniej nie mam zbyt duzego wyboru. Diesel to nie moj rejon zainteresowan (choc te szesciocylindrowe diesle BMW pracuja ladnie) i pozostaje tylko 35i, ale to juz inna kwota wchodzi w gre...

Nie sugeruj sie youtube'em, bo dzwiek jaki tam slyszysz ma niewiele wspolnego z rzeczywistoscia. Powiem tylko, ze jak ktos nie wie jaki mam silnik w moim X3, to zaraz po jego odpaleniu pada pytanie: "O k..a jaki ty masz silnik??"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca nie mogłem się zdecydować czy 30d czy 35i wybrać (zwłaszcza że jeździłem 30d w X6 i wrażenia mi się b.spodobały), ale dzisiaj własnie przyszedł ten czas i wysłałem specyfikacje do zamówienia, z 35i po przeanalizowaniu wszystkich +/-. Spalanie i zasięg nie jest tragiczny, zakładam że (bo nie miałem okazji tego silnika spróbować w żadnym testowym aucie) nie będzie przekraczać 14 l/100 przy standardowej jeździe, mniej problemów z serwisiem i jazdą po mieście plus fajniejsze wrażenia - zobaczymy.

 

Tylko czekać będzie trzeba do lipca :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze te 14 litrow to moze byc malo realne. Kolega kupil pare miesiecy temu X3 35i i jak na razie ponizej 18 litrow w miescie nie schodzi. Mi moj pali w miescie miedzy 12 a 14, srednio wychodzi 13 - 13,5 litra wg wskazan kompa, bo nigdy nie liczylem jak to wyglada w rzeczywistosci. W sumie na trasie jak sie jedzie w miare przepisowo, to wychodzi 10,5. W Austrii przy ichniejszych ograniczeniach predkosci na autostradzie 100 km/h wychodzi 6,5 litra, tylko ile tak mozna jechac - w Niemczech 11-14 l przy predkosciach 180-200 km/h - tam gdzie sie da oczywiscie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz wspominałem u mnie średnie spalanie z prawie 15 tys km to 11,6l :cool2: miasto:trasa 40:60

Ksal29: gratulacje! Świetny wybór! :D

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, prawie 250 KM (z Turbo) i prawie 2 tony samochodu... ile byś chciał by ten samochód palił?

 

2.0D dużo słabszy silnik diesla i spala średnio ~8 l\100 KM

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.