Skocz do zawartości

N42 SWAP M54B30 lub coś lepszego.


TonyBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem N42. Mój N42 akurat jest udanym silnikiem nie ma problemów z rozrządem etc, oleju bierze tyle ile potrzebuje. Potrzebuje czegoś mocniejszego i mniej awaryjnego. Najlepiej 3 litry benzyna ( nie diesel, nie gaz ).

Moje pytanie: Czy to ma sens? W przypadku N42 raczej tak, ale koszty mogą być droższe od zakupu auta?

Proszę mnie nakierować ile mniej więcej muszę wydać. Mam zamiar sprzedać N42, aby trochę zaoszczędzi, mój n42 jest sprawny, ale zbyt słaby jak dla mnie więc myślę, że znajdę szczęśliwego posiadacza.

Jakie koszty, gdzie kupić, co kupić, co potrzebuje, czy to ma sens?

Moja wersja auta to m-pakiet fabryczny, więc nie sprzedaje auta. Interesuje mnie tylko wymiana silnika i ewentualnie inne elementy, potrzebne do wymiany.

N42B20 - dwulitrowy. 143km po lifcie 2002 maj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany pół samochodu - silnik, skrzynia, dyferencjał, wydech, hamulce, elektronika sterująca, części zawieszenia... Do tego potrzebujesz fachowca, który zrobiłby to porządnie. Jeśli masz czas bawić się w to i chcesz trzymać samochód przez wiele lat to możesz. Sprzedać coś takiego też będzie Ci potem trudno. Moim zdaniem gra nie jest warta świeczki. Sprzedaj to co masz i kup zadbane e46 330i. Licz się jednak z tym, że bardzo zadbany egzemlparz będzie kosztował w Niemczech od 8 kEUR w górę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, nie zwiększysz mocy normalnym kosztem. Ostatnio pytałem o wycenę swapa w grupie aie i w zasadzie nie wygląda to aż tak źle. Zaryzykuje stwierdzenie ze taniej zrobić swapa niż kupić 330i. Najtańszy swap to przejście na 2.2 170km. Cena kompletnej usługi to 5500zł. Części zostają u Ciebie. Przejście na 330i kosztuje 8000zł ale trzeba będzie jeszcze podziałać przy zawieszeniu i hamulcach. Musisz sam ocenić czy warto. Moim zdaniem fajnym wyjściem jest swap na 2.2 w przypadku poważnej awarii silnika. Po sprzedaniu starych gratów nie robi się z tego zawrotna cena. 330i rozważałbym w przypadku dopieszczonego projektu i w sytuacji że autem planujesz jeszcze kilka lat przejeździć. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie widziałem że już nie zależy Ci na mocy. Nie wybiorę za Ciebie ale postaram się podpowiedzieć.

 

Sprawdź temat który zrobiłem po zakupie, w zasadzie są tam chyba wszystkie informacje na temat tego co warto na początek wymienić w n42.

 

viewtopic.php?f=69&t=254135

 

Proponuje zastanowić się nad powyższym i przemyśleć czy zrobiłeś wszystko co zalecane dla n42. Ja bym dalej jeździł autem z tym silnikiem.

Jeśli faktycznie bardzo byś się bał awarii to osobno zbierałbym powiedzmy to 5 tys żeby zrobić swapa na 2.2. Oczywiście w zależności od tego jaka by była to awaria.

 

Ja mimo wszystko będę się starał jeździć sprawnym n42 i naprawiać je w miarę możliwości. Chyba że faktycznie silnik będzie taką padaką to wymienię na 2.2. Szkoda budy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz mocy potrzebuje bezawaryjności.

Jeśli koszty napraw N42 będą wysokie to zrobie tego swapa na 2.2.

PS: Wlałem olej motula 5W40 czy tam 30 duzej roznicy nie ma :)

Samochód zjadł mi 2-3 lity oleju czy nawet wiecej na ok 2 tys km, bardzo duzo.

Lampka się zapaliła, więc dlatego tak sądze. Dolałem z 0.5 - 1 litr i kontrolka się nie pali.

Zauwazylem biały dym ;) więc juz mysle ze to uszczeliki, teraz np nie widze tego bialego domu.

Dostalem info, ze mam za rzadki olej? Pelen syntentyk. Raczej w to wątpie :)

Mechanik od bmw stwerdził ze na BANK uszczelki ;)

Tylko kuhwa czemu on mi o tym wczesniej nie powiedział, jak robiłem przegląd osobisty?

 

PS: Widziałem twoją bete, mam podobną tylko w m'ce i dałem ciut mniej kosztem braku opłat i mniejszym wyposazeniem, ale za to m'ka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem napraw fachowo N42 i sprzedaj. Zbieraj pieniądze i szukaj fabrycznego 330i tak jak Cadex radzi. Zadaj sobie pytanie, kto kupi auto ze zmienionym silnikiem? To nie e30, gdzie M52/M54 będzie atutem przy sprzedaży.

Piszesz, że masz dobrą budę, więc warto naprawić silnik i cieszyć się autem oraz małym spalaniem paliwa i oleju:) Przelicz wszelkie koszty, za i przeciw. Żeby zrobić swapa to najlepiej jest kupić kompletnego anglika, wtedy masz dostęp do różnych śrubek, blaszek, kabelków i spinek. Zaznaczam, że to tylko mój punk widzenia i kolejna opcja do wyboru. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też dochodzę do takiego wniosku. Moim zdaniem n42 jest chyba zbyt mocno demonizowany. Faktycznie naczytałem się kilku fatalnych przypadków, głównie problemem była diagnoza i wymienianie wszystkiego po kolei jak leci i koszty szły w tysiące. No ale jakby nie patrzeć najdroższym tematem są chyba vanosy, nie każdemu padają a nawet jeśli to czy to 2 tys zł jest faktycznie taką duża kwotą? Wydaje mi się że tak popularne silniki diesla też mają kilka usterek które opiewają na takie kwoty. Grunt to dobry mechanik i trafna diagnoza. :)

 

No i jakby nie patrzeć są też dobre opinie, które np. mnie przekonały do zakupu. Dużo osób jeździ 2,3 lata bez żadnej usterki silnika i sobie chwali. Jest też kilka przypadków gdzie ludzie mają 300 tys. i jeżdżą. Oczywiście są już za większymi lub mniejszymi remontami, ale finalnie cena i tak jest dużo niższa niż swap.

 

Miejmy nadzieje że będzie dobrze, a tymczasem robię kolejny post bo niepokoi mnie chrobotanie przy dodawaniu gazu. ;)

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Zresztą kto powiedział że z nowym silnikiem będzie wszystko ok. M54 wolny od usterek przecież nie jest. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat trafilem na udany silnik N42 ( żeby nie krakać )

Mam problem tylko z olejem :) te całe ;) wiecie o co kaman. Rozrząd jest w dobrym stanie, tak samo vanosy.

Plastiki w dobrym stanie :D Tylko moc MOC jeszcze większa by się przydała , bo buda ładna, a ciężko taką dostać :D

Da się na tym polatać :twisted: :twisted: :P A auto mimo wieku ma wygląd ponad czasowy, codziennie widzę ludzi, którzy obserwują tę auto ;)

Moim zdaniem E46 to najładniejsze auto BMW - taka moje zdanie :D

 

PS: Myślałeś coś,żeby dorzucić do swojej jakieś elementy m-pakietu? Bo widzę, że nie masz, ale i tak jest ładna nawet bez tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to pewnie będziesz miał uszczelniacze do roboty, koszt ok. 800-1000zł. Musisz znaleźć dobrego fachowca który specjalizuje się tylko w BMW. Ale więcej nie chce doradzać, sam musisz poczytać i poszukać. Ekspertem w temacie brania oleju nie jestem. :wink:

 

Moc dla mnie jest w porządku. Brakuje tylko momentu w dolnym zakresie obrotów. Do 3 tys zbiera się fatalnie, więc czasami trzeba niepotrzebnie kręcić. To by załatwiło dobre r6, no ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Spróbuj swoją pokręcić. Na prawdę od 3 tys. do samego odcięcia fajnie idzie i można się naprawdę nieźle rozpędzić. ;)

 

Dzięki za słowa uznania. Faktycznie u mnie lakier robi największą robotę. Jak się auto umyje to jest miazga. W zasadzie ciężko zauważyć bardziej świecące się auto na parkingu. :mrgreen:

 

Z m pakietem to nie wiem. Trochę dużo roboty, teraz nawet gotówki nie mam. No i jak m pakiet to by się przydała gleba + większe felgi. Gleba jak już robić to ja to widzę tylko na zawieszeniu oryginalnym obniżonym. Wymiana niestety kosztuje sporo. Gwint odpada, za twarde jest dla mnie takie zawieszenie. Auto mam dopiero miesiąc więc ciężko cokolwiek powiedzieć, ale coś będę robił na pewno. Koncepcje są dwie.

 

Budżetowa:

Chromeline (ramka chromowana na okna) + ładne felgi 17'' (takie bardziej grzeczne, ale rzucające się w oczy) i ewentualnie kierownica m pakiet

Sportowa:

Zawieszenie, Hamulce, Felgi, M pakiet zewnętrzny, kierownica M pakiet, no ale pewnie bym doszedł do 10 tys... Nie wiem czy warto. :)

 

Zobaczymy co przyniesie czas. Na razie ogarniam mechanikę, później będzie czas na dopieszczanie. Jedno jest pewne na pewno tej sztuki nie zapuszczę. ;)

 

Pozdrawiam

 

ps. A zdjęcia Twojej można gdzieś zobaczyć?

Edytowane przez peter.a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Shadowline (ramka chromowana na okna)

Jedno przeczy drugiemu :roll: shadowline to czarny połysk a chromeline to chrom.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie, kupiłem tę bete w prawie tym samym czasie co ty, około miesiąca.

Nie dużo by pewnie nie brakowało, abyś kupił tę co ja mam ^^ albo odwrotnie.

Co do fotek, wstawię jak troszkę ją porobię, czyli w niedługim czasie.

Mam do poprawy parkingówki, tył, i kilka drobiazgów. Niewidoczne dla innych, ale dla mnie już tak.

Co do zawieszenia. Masz racje ;) Ja np odczuwam kazdy kamień, każdą nierówność.

Mechanika od BMW mam ;) ale ceny to prawie kosmos :),za to jest fachowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.