Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, otóż jestem wraz z dziewczyna szczęśliwym (nie do końca) posiadaczem BMW z serii 1.

Kupiliśmy auto wiedząc ze ma uszkodzoną kontrole trakcji.

Opis auta:

E87 116i

benzyna 1.6 115 koni + dwie krowy :)

rok produkcji 2004

przebieg 157 tys

4/5 drzwi

 

Ogólnie nie da sie nim normalnie jeździć ponieważ gdy trakcja jest włączona strasznie nim szarpie, lecz po dłuższym przyciśnięciu magicznego przycisku DTC śmiga jak szalona, poza jednym małym szczegółem - w dłuższej trasie i depnięciu 150-160km mam choinkę na wyświetlaczu, bez bombek :) - lecz samochód nie wchodzi w stan awaryjny

Jest to masze pierwsze BMW dużo nie wiemy o tej marce i o motoryzacji.

Prosimy serdecznie o pomoc, uwagi i komentarze !

Pozdrawiamy

Opublikowano
nie wiem skad jestes... jesli slask zapraszam do mnie pod dom podlacze komp i sprawdze bledy za free... pozniej mozna sie zastanawiac co jest zwalone... sporo sie wyjasni..
Opublikowano
Na 90% pompa ABS DSC do wymiany. Przerabiałem to w tym roku. Nie miałem co prawda choinki, ale nie zawsze awaria tej pompy objawia się choinką :) Jak dobrze poszukasz to uda Ci sie znaleźć pompę z pasującym numerem na alledrogo w cenie 150-450zł. Do tego wymiana, adaptacja i odpowietrzenie +koszt płynu ham. Razem z pompą jak dobrze pójdzie to w 500zł się zamknie :)
Opublikowano
zastanawia mnie fakt to ze ASR i ABS sa na jednym module, a tylko trakcja szaleje a abs wyłacza sie przy szybkiej jezdzie

Nie słyszałem o żadnym ASR w tych samochodach, jedynie ABS i DTC(DSC).

Podobno sterownik w pompie abs dsc jest odpowiedzialny za mnóstwo rzeczy w tych samochodach, rzeczy nawet wydawałoby się nie związanych z tematem.

Mówisz, że ABS wyłącza się przy szybkiej jeździe, znaczy się deptałeś hamulec w opór przy 150km/h i nie działa ABS, czy jak???

Trochę niezbyt zrozumiale piszesz i juz się gubię :worried:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

To jest normalnie - bez systemu ABS, nie ma kontroli trakcji.

Czujniki od ABSu są używane do sprawdzania prędkości obrotowych kół przy systemie kontroli trakcji. W kontroli trakcji jeden z systemów używa też hamulców do spowolnienia prędkości kół, więc wszystko się zgadza.

Natomiast problemów może być dużo. Zacznij od zaczytania błędów z komputera. No i najlepiej odwiedź dobrego mechanika, który Ci to ogarnie i zacznij być w pełni szczęśliwym posiadaczem bmw. Co do samej pompy ABS, zamiast wymiany i adaptacji można też ją regenerować, są firmy które się w tym specjalizują.

Na samej desce rozdzielczej nie masz żadnych błędów?

Opublikowano
Owszem sa takie firmy i daja nawet 5 lat gwarancji na naprawę tyle że koszt ich usługi plus wysyłka tam i z powrotem razem 1000-1200zł. Można tez dojechac i wydac na wahe zalezy kto ma jak daleko i zrobia od reki. Ja się nie zdecydowalem, mało jeżdżę, wolałem uzywkę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam to znów ja, nie chce zaczynać nowego wątku wiec będę kontynuować tu. Trakcja "zrobiona" czujnik w prawym tylnim kole pokazywał 12km/h przy 5km/h 3 pozostałych kół i trakcja szalała, czujnik został przełożony na inne koło i na razie wszystko śmiga jak ta lala - koszt 50 zł.

 

Problem blacharki, samochód jest po gradobiciu, niezbyt mocnym ale dach powgniatany troszkę jest. Moje pytanie brzmi czy robić to po zimie czy przed? Blacha reaguje na temperaturę i żeby ponownie to nie powyskakiwało JA osobiście myślę ze raczej po okresie zimowym, lecz chciałbym usłyszeć opinie innych forumowiczów. Chciałbym zrobić to szybko bo szpeci samochód ale tez nie chce 2 razy wydawać kasy na poprawki po zimie. Czekam na opinie !

 

Problem Audio -AUX, a wiec nie śmiga mi pod nowa komórka "myPhone Cube" muzyka na AUX. Na wcześniejszej komórce działał bez zarzutu. Kombinuje ściągam rożne aplikacje do odtwarzania muzyki i nic.

 

/ pozdrawiam sandler

Opublikowano
Co ci powyskakuje dach chyba przez pdr Będziesz robił.... Raz dobrze zrobione to naprawione na zawsze... Czasem coś w pdr robie... Wiem o czym mówię
Opublikowano
Pdr to technika usuwania zagniecen bez lakierowania... Jak lakier jest cały to jest duża szansa usunięcia odkształcenia. Absolutnie bez śladu. Najważniejsze że lakier pozostaje cały. W wolnym czasie uczę się tej techniki
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Czy ktoś z forum mógłby mi pomóc z rozgryzieniem tematu nie działającej kontroli trakcji w bmw e87 320i? W inpie występuje błąd DTC 5e20 czyli czujnika ciśnienie w pompie. Zbieżność mam zrobioną, pierścienie na półosiach jak nowe. W inpie nie mogę też zaadoptować czujnika skrętu, włączam funkcję kalibracji i nic się nie dzieje...Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.