Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

nowy cały zawias przód i tył,nowe hamulce przód i tył,nowe felgi i opony

 

i drga przy 80-90 delikatnie ale drga

 

macie jeszcze jakiś pomysł czy to wada tego modelu :D

Opublikowano

Sprawdz wahacze i stabilizatory.

Ja tak kiedys szukalem wiatru w polu az sie okazalo ze jedna tuleja byla powiedzmy ze wybita :D Po zmianie wahacza cisza i spokój.

 

Albo moze rozwalony amor. Chyba ze zmieniales tez.

 

Jeszcze jedna opcja - drązki kierownicze.

 

Wiecej nic mi do glowy nie przychodzi.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Tarcze hamulcowe zwichrowane? Drga też przy hamowaniu, czy tylko i wyłącznie w tym przedziale, o którym napisałes?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Witam

 

nowy cały zawias przód i tył,nowe hamulce przód i tył,nowe felgi i opony

 

i drga przy 80-90 delikatnie ale drga

 

macie jeszcze jakiś pomysł czy to wada tego modelu :D

A tuleje tylnego zawiasu wymieniałeś wszystkie ? A amory jak? A tarcze ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Mi w E39 po miesiącu padł z przodu nowy wahacz dolny (ten prosty - był Febi, nie polecam) - drgało przy hamowaniu. Jak masz lipne tuleje (lub źle założone - zakładałeś sam czy mechanik? czy były dokręcane na opuszczonym i odpowiednio obciążonym aucie? - mechanicy w większości to olewają, bo więcej czasu zabiera, a niektórzy nie mają jak tego zrobić, bo zamiast kanału mają zwykły podnośnik, który do wymiany zawiasu kompletnie się nie nadaje).

Nie napisałeś czy drga przy hamowaniu czy po prostu w czasie jazdy. Zwichrowane tarcze to moim zdaniem małe szanse - chyba, że kupiłeś podróby albo jakiegoś chińczyka - ale jak firmówki, to musiałbyś hamować z 200kmh do 0 i wpaść w wodę. Tarcze w E38/9 to kawał żelastwa i ciężko je pokrzywić. Poza tym krzywe tarcze = drganie pedału hamulca przy naciśnięciu.

Jak drga podczas jazdy to:

1. drganie może pochodzić od wału - zużyty łącznik elastyczny (ten za skrzynią biegów) i/lub podpora wału i/lub krzyżak (to najmniej realne)

2. źle wyważone koła - plaga w Polsce - mało który warsztat potrafi wyważać koła i mało który kalibruje wyważarkę; poza tym w tej sytuacji u dobrego gumiarza może poprosić o wyważenie z optymalizacją (obraca oponę na obręczy tak, żeby nie naklejać kilkunastu odważników - dobry gumiarz tak ustawi, że 10g na koło to będzie max); dodatkowo trzeba zażądać wyważania z dokładnością do 1g, a nie 5g - tak mają wszyscy gumiarze ustawione i nie chcą zmieniać, bo nagle się okazuje, że obróbka jednego koła trwa nie 30 sek, ale nawet 10 minut. Jak gumiarz nie wie co to optymalizacja opony na obręczy i mówi, że nie ma konieczności ważenia do 1g, to... szukaj innego gumiarza (życzę powodzenia, ja w Katowicach znalazłem tylko jednego, któremu się chce).

3. krzywe obręcze - daj do weryfikacji i prostowania

4. walnięte opony - jak masz możliwość to podmień na zimówki lub inne koła

5. drganie od silnika i skrzyni - wymieniałeś poduszki pod silnikiem i skrzynią? jeśli nie, to zrób to pilnie, tym bardziej że masz V8; a jak masz zużyte poduszki, to możesz się kiedyś zdziwić jak po dodaniu gazu zostanie wyrwany wąż z chłodnicy i plastikowy króciec chłodnicy zostanie złamany - taki standard w tym silniku przy zużytych poduszkach - kończy się wymianą chłodnicy oczywiście i nawet lawetowaniem (jak będziesz miał szczęście, to powstanie tylko lekkie pęknięcie i na wolnych obrotach nie będzie wycieku - dotoczysz się do warsztatu o własnych siłach).

Jak punkty 1-5 wykluczysz, to przyjmij, że to wada modelu ;)

Opublikowano

wymienione zostało wszystko w zawieszeniu i układzie kierowniczym na ori czesciach,co do śrubki nawet zbiornik płynu wspomagania,same hamulce nie bija ,ale hamowanie w tym zakresie prędkości tez powoduje drgania

 

opony i felgi są nowe

 

składałem ja i i poskręcane prawidłowo

 

jedynie co zauważyłem to ze w łuku drgania nie występują

 

przyczepie się jeszcze wału bo mam wrażenie ze powyżej 100 zaczyna drżeć buda

Opublikowano

Opony nawet nowe mogą mieć wadę produkcyjną (kiedyś przerabiałem to w Nissanie) - dla testu wsadź inne lub przynajmniej zamień przód z tyłem (jeśli rozmiary pasują).

Felgi są całkowicie nowe? Ori BMW? Czy mocowane na jakichś pierścieniach redukcyjnych/dystansach czy wprost na piastę? Piasta nowa? Może na piaście masz rdzę i krzywo koło się montuje?

Jak amortyzatory? Wymieniane? Sprawdź czy nie masz luzów na mocowaniu górnym. Najlepiej na skręconych kołach bujaj autem - amor może pracować na mocowaniu góra-dół, ale nie na boki.

Jak masz drgania przy hamowaniu, to prześwietliłbym jeszcze raz tuleje i wahacz dolny (ten prosty) w szczególności przy sworzniu.

Możesz też jeszcze mieć walniętą zwrotnicę.

 

Czy drgania nie występują w łuku w prawo i w lewo czy tylko w jedną stronę? Na łuku zawsze zmieniają się naprężenia elementów gumowych, więc tam bym mimo wszystko szukał przyczyny.

 

Czy przy hamowaniu drży buda czy również kierownica lata na boki?

Opublikowano

opony i felgi to nie sa na pewno ,było kilka innych kpl i nic nie zmieniło

 

amory poduszki itp nowe tak jak pisałem

piasta jest tylko jedna nowa

czepie tez kierownicą

 

to jest 3 kpl wahaczy,przecież nie będę ich wymieniał co tydzień

 

albo inaczej ,jak się sprawuje poliuretan na przednim tylnym wahaczu ?

Opublikowano

 

albo inaczej ,jak się sprawuje poliuretan na przednim tylnym wahaczu ?

 

Dołączam się do pytania a propos tylnego dolnego dwuramiennego, bo ori tuleje są nieosiągalne a wahacz tylko w ASO, 1600zł sztuka :/ swoją drogą jaka firma je robi? Bo można kupić u producenta zawsze z 2x taniej niż w ASO :-)

A co do zwrotnicy to ja mam walniętą i delikatnie mi buda drży ale to tak od 130km/h

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Poliuretan do kitu, ma się sprawować dobrze na normalnej gumie.

Dokręcałeś wahacze według zalecanych momentów? Moim zdaniem te zalecane parametry bywają za słabe i zdarza się, że coś się nie dokręci i dostaje luzu.

 

Co do tylnego 2-ramiennego - niektórzy regenerują, jak dobry warsztat i fachowiec, to zrobi lepiej i trwalej niż ori. Tylko ciężko takowego znaleźć.

Opublikowano
Poliuretany sa bomba, tylko pamietaj ze odczujesz duuuzy spadek na komforcie jazdy.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

na tylnich mam i jest ok ,zamienniki wytrzymały tylko 1000 :D ori są niezniszczalne i nie potrzebnie je wywaliłem

 

wszystko jest podokrecane prawidłowo i bez żadnego luzu

Opublikowano
ori są niezniszczalne i nie potrzebnie je wywaliłem

 

jak nie jak tak :P U mnie gumy sparciałe i popękane :) Luzu aż miło! No ale fakt faktem auto 340k przebiegu i pewnie nigdy nie były ruszane :twisted:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
na prawdę jak ktoś nie katuje bokami to ciężko je zniszczyć

Czas robi swoje ;) W końcu 19 letnie auto. Ja tam bokami nie latam i poprzedni właściciel też nie wyglądał na amatora takich praktyk w E38 ;p

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

no i znalazłem

nie są to ani tarcze zwrotnice wał itp po prostu zasrane opony

 

i tu jest problem bo jest to kolejny nowy kpl innego producenta ,auto postoi tydzień i się zniekształcają jak by na kwadratach jeździł

 

brak słów wypadało by kupić cztery żaby i podnosić auto na noc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.