Skocz do zawartości

e53 m57n live data prośba o interpretację


martines444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna stałem się posiadaczem BMW X5 e53 3.0d z 2004r.

Autko jeździło oraz pracowało ok. (jedyny mankament to było lekkie bicie po kierownicy przy hamowaniu)

Przyszedł urlop więc postanowiłem wjechać na kanał i popatrzeć. Rezultatem tego patrzenia była wymiana dwóch dolnych wahaczy lewej końcówki drążka oraz małego sworznia w lewym kole. Do regeneracji poszła również maglownica z racji na stuki (metaliczny dźwięk przy ruszaniu na zgaszonym). Tak więc wymontowałem magiel (trzeba było trochę unieść silnik aby wyszła).

Po złożeniu wszystkiego do kupy mam wrażenie że silnik trochę dziwnie pracuje. Znaczy po zejściu z wysokich obrotów zdarza mu się lekko zafalować obrotami (raz chyba nawet zgasł) po za tym jakby parę koni mniej (nie zawsze) I turbo gwiżdże trochę inaczej niż przedtem. Autko kupiłem ze świeżo zregenerowaną turbiną. Mam wrażenie również jakby trochę więcej palił.

Podpiąłem się z komputerem i wszystko wydaje się być ok. Korekcje wtrysków nie przekraczają 0,5. Test z jazdy pokazuje zdjęcie. Z błędów pokazało mi tylko błąd świec żarowych (były nowe tak więc sterownik szykuje się do wymiany) oraz "Abgasrueckfuehr- Regelung" (Native Regelabweichung/ Luftmasse zu hoch) czyli mniemam że zawór EGR się zacina. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika?

 

ok. 3000 obr. 3 bieg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ccfefba9f86f50a.html

Wartość doładowania oraz wartość na listwie wydaje mi się być normalna. Ciekawi mnie natomiast ostatnia znaczy dlaczego wartość zadana wyszła poza normę a aktualna nie?

 

Martwi mnie jeszcze jeden problem natomiast autko przed regeneracją maglownicy prowadziło się dużo lepiej po koleinach czy nierównościach. Teraz serwo chodzi trochę ciężej ale myślę że się z czasem wypracuje natomiast strasznie ciąga w koleinach (czyby servotronic padł?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze

 

uszkodzili ci zawieszenie silnika

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/22_0076-zawieszenie-silnika/i47739/kL/sN/r2004/m11

 

sprawdz układy podcisnienia i sterowania turbiną

 

do servotronica jest dedykowany olej ... moze zalałes cos innego ?

 

modul swiec najlepiej oddaj do naprawy koledze z forum - zapomniejsz o problemie w tym modelu

 

zawor mozesz deaktywowac podpinajac auto pod kompa albo wyczyscic i jezdzic ze sprawnym egr.

 

koleiny to juz Polski problem czy na 17tkch czy na 19 tkach zawsze bedzie wciagac w "rynny" ew sprawdz czy w tylnim zawieszeniu nie masz do wymiany wahaczy i tulejek czy kola z tylu nie maja za duzego pochylenia do srodka....

 

pozdr

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam oraz dziękuję za odpowiedź.

No cóż silnik odkręciłem od poduszek podczas unoszenia mimo że dopuszcza się uniesienie 1-2 cm bez odkręcania.

Więc za bardzo nie wiem co mogłoby się tam uszkodzić.

Według producenta dedykowany jest ATF (czerwony) i taki wlałem.

Sterowanie turbiną posprawdzałem. Cięgiełko na gruszce chodzi, turbo włącza się, po za tym test w INPA pokazuje że doładowuje normalnie więc turbo wstępnie wykluczam.

Czy mógłbyś dać namiar na tego kolegę z forum odnośnie sterownika świec żarowych?

Wstępnie domyślam się że przyczyną może być zawór EGR lub przepływka.

Na razie wyczyszczę zawór preparatem i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sterownik świec to znajdź Roger-Nysa na naszym forum ale nie koniecznie w naszym dziale (w wyszukiwaniu zaawansowanym wpisz jego nick). On takimi sprawami się zajmuje i dużo o tym pisał. Ja u niego robiłem :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

Po wyczyszczeniu zaworu EGR nie widać znaczącej poprawy. Zawór wprawdzie nie był mocno zasyfiony (widać że ktoś go już wcześniej czyścił). Autko dalej czasami faluje lekko obrotami, zwłaszcza przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na sprzęgle bądź na luzie. Czym mogę wyłączyć EGR (INPĄ da się czy muszę ściągać DISa?).

Mam jeszcze wątpliwości co do maglownicy: ogólnie stojąc w miejscu kręci się normalnie i w miarę lekko, podczas szybszej jazdy na równej drodze również nie widzę znacznych problemów natomiast niepokoi mnie jeden fakt. Podczas wolniejszej jazdy (np. do 80km/h) podczas lekkiego skręcania kierownicą (np. podczas jazdy po łuku bądź omijania czegoś) czuć na kierownicy jakby lekkie drżenie, coś jakby ciągnąć mokrym palcem po suchym talerzu. Objaw taki pojawił się po regeneracji. Zastanawiam się czy oddawać ją na reklamacje czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.