Skocz do zawartości

e46 318i n42 stukanie w komorze silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Dzisiaj podniosłem maskę przy pracującym silniku i usłyszałem taki dźwięk:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mv_GPKuMTZE&feature=youtu.be

 

Czy ktoś może powiedzieć, czego to jest symptom? Kiedyś w Megane 2 1,5dci miałem podobny dźwięk i się okazało, że panewki się poprzekręcały i musiałem wymieniać silnik...

Edytowane przez ciemnota
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano (edytowane)

Film oczywiście nie mój, znalazłem w sieci. Generalnie odkręciłem korek od zbiornika na olej i centralnie z niego słychać ten klekot. Auto jeździ normalnie, przyspiesza jak zawsze, temp. oleju w normie (wskazówka w pionie). Żadna kontrolka się nie pali.

 

A PW z info o napinaczu nie dostalem

Edytowane przez ciemnota
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano
Ciemnota przecież Ty masz inny silnik. Sprawdzales napinacz jak pisalem na pw?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Jeszcze nie bo w pracy jestem. Ale dlaczego inny? Benzyna 318, 143 konie. Przeciez to jest wlasnie n42 chyba, ze faktycznie jestem ciemnotą i sie mylę ;)

 

A jeśli nawiazujesz do tego filmu z YT. Ja go nie nagrywalem, ale dzwiek jest identyczny: klekot jak w dieslu.

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano

Proszę bardzo, nagrałem przed chwilą własny film z własnego auta:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mv_GPKuMTZE&feature=youtu.be

 

 

Auto stało od wczorajszego popołudnia w garażu. Dzisiaj na zimnym silniku po odpaleniu nie było dźwięku, a po ok 30sekundach słychać była jakby coś się przyblokowało, spadły lekko obroty i pojawił się dźwięk.

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano

viewtopic.php?f=69&t=252169

najlepiej przyłóż ucho blisko koło przedniego i drugiego, jak będziesz słyszał ten dzwięk przy kołach, ze dźwięk będzie wyraźniejszy, to panewki masz do wymiany. przeczytaj temat powyżej, jak masz podbne objawy, to niestety, albo kupisz używany inny silnik w którym panewki będą też nie wiadomo w jakim stanie, a swój sprzedasz na cześć (silnik 1400+wymiana), albo wyremontujesz swój silnik (1800 za całość całość) i będziesz nim latał do następnej awarii ....

 

słychać coś jak mu odejmiesz gazy, wkreć silnik na 3tysi obrotów, szkoda ze na filmiku nie nakreciłeś co się dzieje jak mu gazujesz.

Opublikowano
Problem polega na tym, że teraz nie mam tego nakręcić i gazować jednocześnie. Pójdę za chwilę to jeszcze wrzucę film z dodaniem gazu.
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano

wsłuchaj się w taki warkot przy zdejmowania nogi z gazy, przy gazuj ja na 3tysie i wsłuchaj się, nie masz dostępu do gazownika od silnika?

 

ja tam nie wiem ale w n42 to słyszałem ze padają te .... cos tam od wałków rorządu, te prze stawiacze czy coś.

Opublikowano
Przycisnąłem go do 3tysi, puściłem i podczas schodzenia z obrotów słychać było dźwięk przypominając ciągnięcie łańcuchem po betonie. Taki metaliczny typowo.
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano (edytowane)

tak, o vavletronic, ale tam w tych silnikach padają zespoły regulujące...

 

ciemnota, panewki, jesli myślimi o tym samy dzwięku. u siebie miałem to samo, podesłałem linka do tematu, tam na pierwszej stronie sa dwa filmiki, posłucha i porównaj, jeśli podobnie, to panewka. ale jak moze warto zajrzeć do łańcucha rorządu, ale nie wiem czy tam sa łańcuchy czy paski.

Edytowane przez placek
Opublikowano

U mnie jak poleciała panewka całkowicie czyli ją obróciło to przy schodzeniu z 3 tysi obr właśnie było słychać metaliczne stuki i to dość głośne.

Kolego ja bym na twoim miejscu zdoił misę olejową i sprawdził.

Opublikowano

Film nagrany dzisiaj. Auto stało cały dzień w garażu. Posłuchajcie na początku jak działa silnik - nie słychać klekotu. Dopiero chyba po minucie jakby coś "przytyka" silnik, obroty zwalniają i zaczyna się klekot. Minimalna plama pod silnikiem. Oczywiście do mechanika auto zawiozę, ale muszę mieć czas. Sami oceńcie. Czy to panewki? Nie wiem, ale gdyby faktycznie one, to chyba od startu silnika byłoby słychać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=acYhSMdtPG4&feature=youtu.be

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano
Zrób zdjęcie komory silnika przez wlew oleju. Chodzi mi o to by było widać łańcuch i ślizg .

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Zrobiłem na szybko, pewnie to nie jest to czego oczekiwałeś.

 

http://images66.fotosik.pl/119/9c09df4041a335b3.jpg

 

Jestem ciekaw, czy można to połączyć z tym wyciekiem oleju. Czytałem, że jak pompa próżniowa robi się nieszczelna, to wtedy też tak dźwięk auto może wydawać. A jak mam lekki wyciek pod autem.

OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano

Zdjęcie jest ok. Widzę ze ślizg górny łańcucha jeszcze cały.

 

Z obfitego wachlarza usterek typuje luźny łańcuch... Sprawdź czy masz nowy napinacz?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
wsadz tam srubowkret przez ten korek i sprobuj napinac lancuch na kole zebatym, jak bedzie w miare sztywno, to nie lancuch, jak bedzie sie ruszal mocniej, to napinacz.
Opublikowano
Łańcuch trzymał się dość sztywno, natomiast na włączonym silniku otworzyłem lekko korek od wlewu oleju i te klekot dochodzi stamtąd. Zrobiło się o wiele głośniejszy, po przytkaniu wlewu znowu się uciszył, ale nadal występował.
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)
Opublikowano

Witam, jeśli jesteś pewien, że łańcuch jest w dobrym stanie, lub został on wymieniony wraz z napinaczem a stuki występują dalej, to ich przyczyną jest zespół regulacyjny wałka rozrządu (części nr 4 i 5).

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY71&mospid=47632&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

Polecam je sprawdzić, niestety są one dosyć drogie a zakup używanych to ruletka.

 

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
Wróciłem od mechanika. Stukanie nie jest już tak dolegliwe. Sprawdził łańcuch, sprawdził silnik. Wszystko jak najbardziej sprawne. Dźwięk grzechotki przy schodzeniu z obrotów to lekko poluzowany katalizator. A co do wycieku - wyciek ustał, możliwe, że coś pociekło bo olej był niedawno zmieniany. Pan powiedział, żeby obserwować i ewentualnie umówić się na sprawdzenie. Mechanik musi rozebrać komorę, umyć silnik i sprawdzić na kanale.
OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.