Skocz do zawartości

Wypalanie pasywne DPF - wykres


maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem na forum wykresu który by przedstawiał proces wypalania więc pozwolę sobie załączyć poniżej, może komuś się przyda.

 

Spokojna jazda obwodnicą Krakowa, wykres przedstawia załączenie pasywnego wypalania DPF w X3 3.0d 218ps automat.

 

Dane pobierane na bieżąco z BMWhat.

 

TEMP - temperatura spalin w DPFie

EGR - procent przymknięcia EGRa

BOOST - aktualne doładowanie ze strony turbinki

DPF - aktualna ilość sadzy w DPFie

 

Jak widzimy filtr pięknie się wypalił - cały proces trwał zaledwie 5 min przy prędkości 90-100 i obrotach 1800-2000.

5 min od momentu jak komputer podniósł temperaturę spalin do 600stopni oraz zakończył wypalanie ze skutkiem ok 6g sadzy w DPFie (rekord od 100 do 200)

 

Autko ma przejechane 240tys. - DPF oryginalny

 

EGR się przymyka do 5%, temperatura spalin rośnie, ciśnienie z turbo spada poniżej atmosferycznego - wszystko wygląda prawidłowo.

 

Czego nie rozumiem, teoretycznie wypalanie powinno wystąpić przy ok. 43g sadzy, a zaczęło się już przy 35g.

 

http://www.comex.pl/DPF.jpg

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie pasywne nastepuje gdy jedziesz spokojnie i temperaturka jest w oklolicach 300stopni - wtedy przy sprawnym ukladzie powinno ci powolutku ubywac sadzy.

Tutaj ponizej masz wypalanie aktywne (z dodatkowym dotryskiem ropy), u mnie przy poprzednim filtrze tez sie wypalalo w okolicach 35g przy zmianie na zamiennik granica przesunale sie w gore.

 

Zobacz z ciekawosci teraz czy ilosc sadzy bedzie tylko rosla czy tez w zaleznosci od stylu jazdy zacznie spadac - i zaobserwuj po ilu kilometrach znowu wzrosnie powyzej 30g

 

Aha - dotaj tez wykres cisnienia roznicowego - fajnie idac jak sie poprawia zaraz po wypaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, mój błąd - wypalanie aktywne.

 

Na powyższe wypalanie czekałem 6 dni i pojawiło się.

Przy spokojnej jeździe sadza "pływa" czyli podnosi się i obniża - ale po kilku dniach zauważyłem że zaczęła mocno iść w gorę i wtedy pojawiło się wypalanie z załączonego wykresu.

 

Wykresu dotyczącego ciśnienia różnicowego nie wykazałem, ale przy wolnych obrotach wynosi 8-12.

 

Jeszcze jedno, czy wypalanie zależy jedynie od ilości sadzy / różnicy ciśnień w DPFie ?

Jeżdżę raczej spokojnie i sadzy przybywało/ubywało - po tych 6 dniach monitorowania (w pierwszym dniu 21,85g) i przejechaniu kilkuset km ilość sadzy doszła do ok. 35g potem spadała co widać na wykresie - a komputer przy tendencji wyraźnie spadkowej i poniżej maksymalnej ilości sadzy nagle zaczął wypalanie

Tak jak by to też zależało od czasu lub przejechanych km ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wstępnej obserwacji też tak uważam.

 

Choć uważam także, że Tuner który usuwa DFPy softwarowo powinien dokładnie wiedzieć z pobranego obrazu flasha jak taka procedura wygląda, jakie dokładnie operacje są tam zaprogramowane, co i kiedy się dzieje.

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.