Skocz do zawartości

320.Ciśnienie oleju i stuki przy rozruchu


bencyk_91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy e36 :D

 

Delikwent to M52B20.

 

Od kupna autka mam pewien mały problem. Gdy odpalam samochód na zimnym silniku przez jakieś 2 sekundy słychać "klekot" popychaczy który ucicha w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. Z tego co wyczytałem to klepanie popychaczy przy zimnym odpalaniu to powszechna cecha BMW i póki co niema się czym przejmować, jednak czy fakt że kontrolka oleju nie gaśnie od razu po odpaleniu jest skutkiem czy przyczyną klepania ? Dodam, że przy odpalaniu ciepłego silnika kontrolka oleju gaśnie od razu i niema żadnych dziwnych dźwięków. Oddzielna sprawa to klepanie w okolicach kolektora wydechowego po nagarzaniu się silnika. Czy to poprostu popychacze klepią jak się już silnik zagrzeje ?

 

Olej to valvoline maxlife 5w40, zaś filtr oleju to knecht wymieniane niedawno (jakieś 3000km temu) więc to nie wina zalanego kiepskiego oleju.

 

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za klepanie podczas zimnego rozruchu odpowiedzialny jest zaworek zwrotny - (jeśli dobrze pamiętam to w podstawie filtra) który zapobiega spływaniu oleju z filtra i głowicy do miski. Zapewne nie trzyma już (być może zanieczyszczony) i olej po dłuższym czasie zlatuje z głowicy. Po ponownym odpaleniu pompa musi na nowo zbudować ciśnienie i podpompować olej do głowicy i jej hydrauliki - stad klepanie które ustaje kiedy gaśnie kontrolka.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie strasz Kolegi...

po ile sekundach gaśnie Ci ta kontrolka? Jak ci juz napisalem popychacze klekoca bo w pierwszej sekundzie nie maja odpowiedniego cisnienia oleju. Przy następnej wymianie oleju zrob plukanke silnika najlepiej Liqui Moly Pro Line i zalej dobrym olejem. Moze byc valvolie i zobaczysz. Klekotanie po nagrzaniu moze byc wynikiem tego ze popychacze sa zapowietrzone. Nawet w Tis jest opisana procedura jak je odpowietrzyc. Doprowadzenie silnika do temp pracy i kilka przrgazowek, wolne obroty i znowu. Na logikę nawet tak to wygląda, ze olej na postoju poki silnik cieply i olej rzadki ucieka z glowicy i jej hydrauliki, po odpaleniu chwilke zaklekocze bo popychacze musza sie znowu napelnic, olej jest jeszcze zimny to gesty i stawia wiekszy opor w popychaczu a poteem jak sie nagrzeje to babelki powitrza uwięzione w popychaczu moga powodowac taki problem.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba w takim razie przy nastepnej wymianie oleju zrobię tą płukankę i zobaczymy czy coś pomoże chociaż wątpię.

 

Lampka na zimnym gaśnie tak, teraz może troche wcześniej, albo to tylko moje subiektywne odczucie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-hrFldyC0dw&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie mam zamiaru straszyć bo od straszenia to są duchy.Napisałem jak wygląda naturalna śmierć m52.Kontrolka gaśnie w normie choć w moim obecnym m52 trochę szybciej.Zmierz ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku u mnie na gorącym było 0.15 bara zatem sporo poniżej normy.Co do szklanek to nie wierzę że po zgaszeniu silnika wypływa z nich olej bo za każdym razem gdy składam głowicę wyciskam z nich sporo oleju.Klepią bo olej opada zaworkiem z głowicy i przez spory czas pracują w łożach na sucho.Podstawa to zmierzyć ciśnienie oleju .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.