Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy e36 :D

 

Delikwent to M52B20.

 

Od kupna autka mam pewien mały problem. Gdy odpalam samochód na zimnym silniku przez jakieś 2 sekundy słychać "klekot" popychaczy który ucicha w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. Z tego co wyczytałem to klepanie popychaczy przy zimnym odpalaniu to powszechna cecha BMW i póki co niema się czym przejmować, jednak czy fakt że kontrolka oleju nie gaśnie od razu po odpaleniu jest skutkiem czy przyczyną klepania ? Dodam, że przy odpalaniu ciepłego silnika kontrolka oleju gaśnie od razu i niema żadnych dziwnych dźwięków. Oddzielna sprawa to klepanie w okolicach kolektora wydechowego po nagarzaniu się silnika. Czy to poprostu popychacze klepią jak się już silnik zagrzeje ?

 

Olej to valvoline maxlife 5w40, zaś filtr oleju to knecht wymieniane niedawno (jakieś 3000km temu) więc to nie wina zalanego kiepskiego oleju.

 

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
Za klepanie podczas zimnego rozruchu odpowiedzialny jest zaworek zwrotny - (jeśli dobrze pamiętam to w podstawie filtra) który zapobiega spływaniu oleju z filtra i głowicy do miski. Zapewne nie trzyma już (być może zanieczyszczony) i olej po dłuższym czasie zlatuje z głowicy. Po ponownym odpaleniu pompa musi na nowo zbudować ciśnienie i podpompować olej do głowicy i jej hydrauliki - stad klepanie które ustaje kiedy gaśnie kontrolka.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź niestety to raczej nie to bo sprawdzałem na zimnym silniku i dopiero w momencie odkręcenia filtra spływa z niego olej. Jakieś inne pomysły ?
Opublikowano

Jest jeszcze taki zaworek w samej glowicy...

u mnie było podobnie to wyczuscilem podstawę filtra z zaworkiem wlacznie i dalem nowa uszczelke bo stara byla jak platik ywatda i u mnie problem rozwiązało.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Ok dzięki, w takim razie wyczyszcze zaworek i zobaczę czy pomogło. A nie wiesz gdzie jest zlokalizowany ten zaworek w głowicy ? Trzeba głowice ściągać żeby się dobrać do niego ?
Opublikowano

Poziom oleju jest na max także ten problem odpada.

 

No nic zostaje mi wyczyścić ten zaworek w podstawie filtra a jak nie pomoże, to rwać głowicę :( albo jeździć i czekać aż się wytrą wałki :P

Opublikowano
Z własnego doświadczenia wiem że najpierw na ciepłym silniku zacznie zapalać się kontrolka smarowania. Potem ustąpią panewki korbowodowe i żadne kombinacje z zaworkami i wymianą pompy olejowej nie pomogą.
Opublikowano
Zrobisz jak uważasz , ja jeździłem do momentu zakupu 2 silnika .Podczas sekcji stwierdziłem że m52 to kupa złomu wyprodukowana przez księgowych .Wierz mi dbałem o ten silnik nic mu nie dolegało oprócz tej kontrolki .
Opublikowano

Marek nie strasz Kolegi...

po ile sekundach gaśnie Ci ta kontrolka? Jak ci juz napisalem popychacze klekoca bo w pierwszej sekundzie nie maja odpowiedniego cisnienia oleju. Przy następnej wymianie oleju zrob plukanke silnika najlepiej Liqui Moly Pro Line i zalej dobrym olejem. Moze byc valvolie i zobaczysz. Klekotanie po nagrzaniu moze byc wynikiem tego ze popychacze sa zapowietrzone. Nawet w Tis jest opisana procedura jak je odpowietrzyc. Doprowadzenie silnika do temp pracy i kilka przrgazowek, wolne obroty i znowu. Na logikę nawet tak to wygląda, ze olej na postoju poki silnik cieply i olej rzadki ucieka z glowicy i jej hydrauliki, po odpaleniu chwilke zaklekocze bo popychacze musza sie znowu napelnic, olej jest jeszcze zimny to gesty i stawia wiekszy opor w popychaczu a poteem jak sie nagrzeje to babelki powitrza uwięzione w popychaczu moga powodowac taki problem.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Nikogo nie mam zamiaru straszyć bo od straszenia to są duchy.Napisałem jak wygląda naturalna śmierć m52.Kontrolka gaśnie w normie choć w moim obecnym m52 trochę szybciej.Zmierz ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku u mnie na gorącym było 0.15 bara zatem sporo poniżej normy.Co do szklanek to nie wierzę że po zgaszeniu silnika wypływa z nich olej bo za każdym razem gdy składam głowicę wyciskam z nich sporo oleju.Klepią bo olej opada zaworkiem z głowicy i przez spory czas pracują w łożach na sucho.Podstawa to zmierzyć ciśnienie oleju .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.