Skocz do zawartości

E87 143 KM DPF - zmiana z N47D20A na N47D20C


Vikingb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;-)

 

Auto E87 (koniec 2007, po lifcie) 118d DPF 143 KM silnik N47D20A, zerwał się łańcuch i muszę szukać silnika. Z tego co się zorientowałem to pasuje silnik N47D20C jednak nie wszystkie silniki z końcówką C pasują. Czy ktoś może podać z jakich modeli-moc-rok produkcji szukać silnika aby pasował bez przeróbek zamiast N47D20A i czy pasuje kompletny silnik czy tylko "goły słupek" ?

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja ;-)

 

Silnika jeszcze nie rozbierałem, jednak gdy rozrusznik kręci to "góra" stoi (wałek rozrządu). Ponadto łańcuch urwał się przy prędkości ponad 140 km/h z włączonym biegiem (kolizja zaworów z tłokami) i do tego jest to wersja A gdzie trzeba by było wymienić wał korbowy to chyba lepiej kupić wersje C gdzie wału już nie trzeba wymieniać bo jest poprawiony i wystarczy tylko wymienić kompletny rozrząd.

 

Też wolałbym ratować mój silnik bo wiem jak od nowości był eksploatowany (przejechał ponad 200 tyś) jednak obawiam się, że za ten koszt to co najmniej 2x mogę kupić wersje C i w każdym wymienić rozrząd.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twojego samochodu bez przeróbek ( trzeba wymienić tylko 1 rurkę ) pasuje silnik N47D20C o mocy 177km one chyba były montowane do 2010r. Później zastapił go N47D20C o mocy 184 km i on różnie się osprzętem ale wyczytałem na forum 3 że ktoś go włożył bez większych przeróbek. Uważam że skoro i tak chcesz zmieniać rozrząd to równie dobrze możesz poszukać N47D20A i wymienić rozrząd 150tyś km polata do wymiany rozrządu. Mam pytanie przed zerwanie było słychać jakieś odgłosy z strony rozrządu?.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do buja4: w silniku A należy wymienić wał korbowy (cena ok. 1 000 euro + robocizna + utrata fabrycznego złożenia silnika) a w C nie trzeba (mniejsza ingerencja w silniku) i to główny powód dla którego lepiej wymienić na C. Łańcuch był już lekko słyszalny i chciałem wymienić kompletny rozrząd jednak z braku czasu nie zdążyłem :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał trzeba wymienić bo przewiduje tak instrukcja BMW w codzienności nikt nie wymienia wału tylko rozrząd i śmiga dalej. Pytałem mechanika robił spor wymian w N47D20A i nigdy reklamacji nie miał także nie spotkał się z żużytym kołem na wale. Wymiana wału wg BMW była podyktowana tym że kształt zębów w na zębatce wału w silniku N47D20A powodował szybsze zużycie łańcucha ale w praktyce w N47D20C łańcuch też się zużywa. Więc ja bym brał co z niższym przebiegiem i w lepszym stanie oraz kasie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ja bym brał co z niższym przebiegiem i w lepszym stanie oraz kasie

 

1. Silnik A jest starszym silnikiem więc teoretycznie silniki C powinny mieć mniejszy przebieg.

2. W silniku A prawidłowo musiałbym wymienić wał korbowy co odpada w silniku C.

3. Dodatkowo powiem, że pół roku temu w serwisie BMW Niederlassung (serwis fabryczny) w Niemczech stwierdzili, że rozrząd jeszcze nie hałasuje i jak auto przejechało prawie 200 tys. km to spokojnie mogę jeszcze jeździć bo na ogół albo łańcuchy pękały 40-60 tys. km albo wcale i, że u mnie raczej obędzie się bez wymiany wału ale gwarancji nie dają i przy następnym serwisie zdecydują....no i mam teraz niespodziankę ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ;-)

 

Z tego co zrobiłem rozeznanie to 3 mechaników na 3 powiedziało, że silnik N47D20C nie będzie pasował zamiast N47D20A i że najlepiej ratować stary silnik bo wiem co mam a kupowanie używanego diesla to jak kupowanie kota w worku.

 

To jak to w końcu jest...czy można N47D20A wymienić na n47D20C czy nie? Internet pełen "szumu informacyjnego" jednak nigdzie konkretnego info nie ma.

 

Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum e90 jest duży wątek o łańcuchu n47. Znajdziesz tam informacje ktore Cie interesują.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum e90 jest duży wątek o łańcuchu n47. Znajdziesz tam informacje ktore Cie interesują.

 

Cześć

 

Chodzi Tobie o dział e90 na tym forum czy inne forum (proszę o linka), ogólnie w necie pada dużo ogólników jednak nigdzie nikt precyzyjnie i dokładnie nie napisał jaki silnik idealnie zamiast N47D20A.

 

Dzięki, pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to forum w dziale E 90. Wątek jest długi i zaśmiecony ale jest tam ta informacja Ztcp.

 

viewtopic.php?f=70&t=178507

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No w 5-tce jest chyba od konca 2008r.

 

Zdaje mi sie ze wchodzil razem z CIC-em

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update tematu:

 

Po rozebraniu silnika i zdjęciu głowicy wielka niespodzianka :D :D :D

wałki rozrządu stanęły w pozycji neutralnej tj. wszystkie zawory zamknięte, po zdjęciu głowicy na 1 i 4 tłoku dosłownie "znak wodny" na nagarze od zaworów wydechowych, po wytarciu szmatką żadnego śladu na tłoku, wszystkie zawory całe, dźwigienki proste.

 

Okazało się, że pękł łańcuch wał korbowy - zębatka pompy wysokiego ciśnienia i owinął się wokół zębatki, blokując się i tym samym zatrzymując "górę", całe szczęście, że nie rozsadził obudowy bloku bo i takie przypadki widziałem.

 

Podsumowując, to silnik nadaje się do naprawy :D tj. wymiana kompletnego rozrządu wg. PuMA bez wymiany wału (stan zębatki tj. kształt zębów nie wykazują śladów zużycia) nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy + nowe śruby, nowe sprzęgło + koło dwumasowe, uszczelki...uszczeleczki itd. i zabieram się do składania.

 

Pozdrawiam Vikingb ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Szukałem teraz do E81 118d 143KM z 2007 roku i podpasowałem z E90 LCI 320d 177KM z 2009/10. (jedynie w kolektorze ssącym musiałem przełożyć rurkę metalową właśnie z wersji 177KM). EGR i Chłodnica spalin też ze starego silnika (także wtryski).

 

Sprawdzisz po numerze VIN do jakich modeli pasuje twój silnik.

 

Prawdopodobnie musisz szukać najlepiej z E60/61 - jeśli ma to być kompletny silnik:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2146543-zespol-napedowy-silnika/i50464/kL/sN/r2008/m05

...ale czasami da się podpasować goły słupek z innych modeli (E81/87, E9x) - jak np w moim przypadku do E81 118d (2007r) z E91 320d(2009r).

Sam blok silnika taki jak u ciebie, pasuje również do:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2179680-blok-silnika-z-tlokami/i50464/kL/sN/r2008/m05

 

Na pewno u ciebie nie podejdzie silnik 2.0d 184 KM.

 

Napisz co konkretnie potrzebujesz z części.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem. Silnik 184KM na pewno nie pasuje.

Muszę kupić kompletny motor, bo ten obecny będzie dowodem w sprawie oszustwa.

 

Rozmawiałem, z jednym ze sprzedawców, który sprzedaje taki silnik i twierdzi, że pasuje on bez problemu do wersii Exx.

Teoretycznie wg miesiąca produkcji powinienem mieć blok A. Jeśli założę silnik z oznaczeniem C to wszystko ruszy bez problemu? Mam tu na myśli sprawy komputerowe.

Sprzedawca twierdzi że A 177KM jest bez problemu wymienne na C 177KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystko powinno pasować - mam na myśli oczywiście słupek bez osprzętu (wtryski, chłodnica spalin, egr)

Dla pewności trzeba porównać średnicę końcówki rurki z kolektora ssącego wchodzącego do głowicy (143KM i 177KM jest inna, w twoim przypadku powinna być chyba jednakowa jeśli kupisz 177KM, samą rurkę można wymienić).

Przyjrzyj się przede wszystkim stronie gdzie jest kolektor ssący i wtedy porównuj. Zrób fotę bez kolektora ssącego i porównuj z tym kupowanym silnikiem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.