Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, stałem się niedawno posiadaczem e93 320i 170KM 2007r. mam do Was parę pytań, gdyż szybko muszę wymienić kilka części:

1) czy wahacze poprzeczne powinno wymieniać się parami, bo słyszałem różne opinie? Mam uszkodzony tylko lewy.

2) ile potrzebuje oleju, gdzieś znalazłem, że 4,3l? Jaki olej stosować?

3) ile wchodzi płynu hamulcowego?

4) mam uszkodzoną kostkę przy przekładni kierowniczej (jest lekko połamana) czy jest w ogóle możliwe znalazienie tej części oddzielnie czy zostaje wymiana całej przekładni?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zawieszeniu wszystko powinno wymieniac sie parami. Oleju wchodzi teoretycznie tyle ile napisales ale zawsze caly nie zleci. Olej 0w40 lub 5w40 castrol, motul, bmw. Plynu hamulcowego wchodzi lekko ponad 1l, kup 2 bo musisz przepompowac uklad.
Krzysztof
Opublikowano

1) czy wahacze poprzeczne powinno wymieniać się parami, bo słyszałem różne opinie? Mam uszkodzony tylko lewy.

możesz spokojnie wymienić tylko lewy, potem obowiązkowo ustaw geometrię

2) ile potrzebuje oleju, gdzieś znalazłem, że 4,3l? Jaki olej stosować?

ok 4,5L, kup więc 5L

ja polecam Shell 5W30, chociaż teraz mam zalany Castrol 5W30 i też narzekać nie mogę

3) ile wchodzi płynu hamulcowego?

1L

4) mam uszkodzoną kostkę przy przekładni kierowniczej (jest lekko połamana) czy jest w ogóle możliwe znalazienie tej części oddzielnie czy zostaje wymiana całej przekładni?

raczej trzeba kupić całość, poszukaj gdzieś gdzie handlują częściami do bmw, może coś sięznajdzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do wahaczy, to jeśli chcesz pojeździć autem dłużej, to wymień od razu cały komplet.

Ja miałem teoretycznie do wymiany same 2 tuleje, ale postanowiłem wszystko zdemontować i sprawdzić. Wyszło że tuleje na 100% do wymiany, sworznie na wahaczach też już lekko zmęczone, łączniki też z dużymi luzami, jedynie końcówki drążków w stanie bez zarzutów.

Postanowiłem od razu że kupię 4 wahacze i 2 łączniki stabilizatora. Koszt 1050zł za lemfordera + 120zł kompletna geometria.

 

Płynu hamulcowego wystarczy 1 litr, ale musi on spełniać normę bmw. Może być ATE SL6.

 

Co do oleju, to spuść rozgrzany i poczekaj jak najdłużej. Może okazać się że wejdzie więcej niż podaje fabryka.

Ja stosuje Shell Helix Ultra Extra ETC 5w30 (BMW LL04).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też miałem TRW fabrycznie, ale diagności zdecydowanie bardziej polecają Lemfordera - jest trwalszy.

TRW jest też tańsze: 800zł do 950zł za Lemfordera (4 wahacze). Te "markowe zamienniki" to i tak już nie to samo co było założone fabrycznie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja przelatałem po PL ok 150 tys km na TRW i nic im nie ma

 

150 na fabrycznych, czy po wymianie na zamienniki?

 

Ja miałem licznikowe 227 na fabrycznych wahaczach i na upartego po wymianie tulei można by jeszcze trochę pojeździć.

 

Fabryczne tuleje na wahaczach TRW są firmy BOGE.

 

Czy ktoś jeszcze testował inne wahacze niż Lemforder i TRW? Jakie efekty?

Kolega do E46 zakładał kiedyś chyba Master Sport - porażka :duh: , po roku stukały na sworzniach.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Dzięki wielkie za odpowiedzi! W kosztorysie z serwisu doczytałem się jeszcze: wymiana poduszek gumowych w obu rozprężnych. Czyli muszę zamówić wahacz w zestawie z poduszkami, czy to chodzi zupełnie coś innego? Pozdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi tu raczej o poduszki przy amortyzatorach, które kupuje się osobno.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.