Skocz do zawartości

ppatryk -->> e92 LCI M-Pakiet - str. 14 wiosna '16


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry. Samochód widziałem najprawdopodobniej chwile temu w Silesi i musze przyznać ze wyglada swietnie z tymi felgami i naklejkami perfora. Z tego co wg mnie mogłoby byc inne to tylny dyfuzor w białym kolorze, ew carbon(chyba ze jest? Przejeżdżałem wiec nie przyjrzałem sie dokładnie) reszta wg mnie cacy. Pozdrawiam :)

Witaj!

Zgadza się byłem w SCC :)

Tylny dyfuzor jest taki szary, jak spojler na klapie bagażnika, jest to dokładnie jak w LCI m-pakiecie BMW oferuje.

Carbonu nie będzie, ponieważ musiały by za tym iść lusterka, splittery, a takie dodatki mi się po prostu nie podobają (tzn, wzór carbon).

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj był mały serwis:

-olej shell 5W30

-filtr powietrza knecht

-filtr oleju filtron

-filtr kabiny z węglem hart

 

http://i60.tinypic.com/6drh5j.jpg

 

http://i62.tinypic.com/29v042g.jpg

 

http://i62.tinypic.com/akxqnk.jpg

 

autko brudne, ponieważ wczoraj padało :P

 

http://i59.tinypic.com/350p6c7.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2nvvtxy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewam tego Shella od wielu lat - jest jak najbardziej wystarczający (i w śmiesznej cenie).

Filtr oleju przeważnie był Mann, teraz w szufladzie czeka Febi - co ciekawe, Febi ma pełen komplet uszczelek w przeciwieństwie do Manna.

 

Co ile zmieniasz olej? (ja mam fabrycznie ustawioną wymianę co 34 tyś km :duh: )

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell jest dobry, teraz nowy właściciel poprzedniego e92 rozbierał silnik (robił rozrząd) i żadnych osadów, nagarów, czysto.. :) silnik bez zastrzeżeń

 

w białej zmieniłem po 10.000 od ostatniej wymiany przez poprzednika, ale następna też tak będzie za 10-12-15 tys :) komputer pokazuje co 30.000 ale wiadomo, że to bzdura :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell w tym oleju stosuje specjalne dodatki myjąco/czyszczące.

http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-oils/clean-protect.html

Planowałem teraz przed wymiana oleju zastosować płukankę, ale prawdopodobnie zrezygnuję.

 

Znajomy (a właściwie to jego matka) w F10 2.0d przeciągnęła wymianę o 8 tyś km :duh: wg kompa (w sumie około 26 Tyś km + 8 tyś km), i turbina zaczęła wyć przeraźliwie, jak by się miała zaraz rozlecieć. Turbina została zregenerowana (cały nowy środek) w sprawdzonym od lat warsztacie, i auto śmiga jak należy. (Stary olej śmierdział ropą i był rzadki).

...więc wymiana co 15, lub max 20 tyś km (ale to już przy prawdziwych full syntetykach).

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

trochę o oleju napiszę:

poprzednio olej to był castrol 5w30, teraz jest shell 5w30

mam wrażenie jakby ciszej chodził, a na poprzednim przejechałem dokładnie 9500km

był castrol, bo taki wlał poprzednik...

 

swoją drogą bardzo polecam oleje Shell, są dobre cenowo, jest to pełen syntetyk (a nie technologia syntetyczna), i sam osobiście zrobiłem na poprzednim samochodzie porządny test długodystansowy tego oleju

lałem go do e92 320d (przejechałem na nim ok 200.000km - nowy właściciel teraz robił rozrząd i silnik w środku bez nagarów, osadów, bez czegokolwiek niepokojącego), turbina fabryka (300.000km)

leję też teraz do e39, tylko 5W40 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

słuchałem juz 2 tłumików, ale ten podoba mi sie bardzo :cool2: , powiedz robiłeś na zamówienie, czy kupiłeś gotowca?

swoją drogą do mojej si bmw performance 3000pln, więc zastanawiam sie nad alternatywą...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja.

 

Objawy:

-czasem zamulał, do 2500 obrotów

-czasem ciężko było delikatnie ruszać, np. spod świateł

-czyli poszarpywał

-pojawił się dwa razu check, po zgaszeniu i ponownym załączeniu OK

-w końcu jak już odkryłem usterkę pojawił się błąd 2A99, ale o tym dalej

 

Forumowe porady:

-rozrząd

-cewki

-świece

-N43 do niczego - lepiej kupić było M57 (pewnie z przebiegiem 399 tys.)

-nox

 

Dlatego błędnie zastanawiałem się nad:

-może to sprzęgło

-może to cewki

-może to wtryski

-może to rozrząd

-a może coś innego

 

Moje obserwacje

-na kompie wszystko fabryka

-pojawił się dwa/trzy razy błąd 2A99 czyli czujnik położenia wałka rozrządu

 

Poczytane na zagranicznych forach i decyzja padła na zakup właśnie czujnika położenia wałka. Najtańsza z możliwych opcji diagnozy.

Zakupiłem czujnik VDO Siemens z grupy Continental, jest to ORI z wytartym logo BMW... :)

 

Zdjęcia czujnika:

 

Nowy:

 

http://i57.tinypic.com/2zeceuq.jpg

 

http://i61.tinypic.com/s4n9r9.jpg

 

Stary:

 

http://i61.tinypic.com/jjpwyt.jpg

 

Lokalizacja w silniku N43:

 

http://i61.tinypic.com/14wstc4.jpg

 

 

Do roboty!

 

Odkręcamy trzy śruby mocujące wlot

 

http://i58.tinypic.com/aw9mr7.jpg

 

I widzimy czujnik

 

http://i59.tinypic.com/2ii7m8m.jpg

 

Wymiana i... samochód nie do poznania! Myślałem, że albo źle jeżdżę, albo coś nie tak z autem... Obawy były, wiadomo, wszystko naprawić się da, tylko szkoda by było, by była to jakaś poważna awaria. A tu czujnik, który początkowo był ostatnim elementem, który mógłbym podejrzewać.

Posiadacze N43, jeżeli macie takie objawy to pomyślcie o tym czujniku, czytałem, że niektórzy mieli takie problemy i nie byli w stanie zlokalizować usterki, więc może warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czyli cramshaft sensor, który kosztuje całe ok 200 zł. :ok:

 

 

 

 

Dodatkowo dwie fotki

 

http://i57.tinypic.com/2j49i00.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1zogvpf.jpg

 

 

 

 

 

Swoją drogą mam opcję zakupić fajne felg 18" na zimę, Borbet LS 8x18" ET35 (być może do tego dystanse 15mm). Co o nich sądzicie? Jest jeszcze kilka alternatywnych wzorów, aż mam mętlik w głowie... :) Najbliższe 1-2 tygodnie pokaże co wybiorę.

 

http://i59.tinypic.com/123nl7s.jpg

 

http://i61.tinypic.com/24mugja.jpg

 

http://i59.tinypic.com/1431hd2.jpg

 

I jak, mogą takie koła być? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie, to zdjęcia samochodu, z którego by mógł mieć koła

 

no przecież :duh: sorry ;) Twoje koła lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.