Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzien dobry. Samochód widziałem najprawdopodobniej chwile temu w Silesi i musze przyznać ze wyglada swietnie z tymi felgami i naklejkami perfora. Z tego co wg mnie mogłoby byc inne to tylny dyfuzor w białym kolorze, ew carbon(chyba ze jest? Przejeżdżałem wiec nie przyjrzałem sie dokładnie) reszta wg mnie cacy. Pozdrawiam :)

Witaj!

Zgadza się byłem w SCC :)

Tylny dyfuzor jest taki szary, jak spojler na klapie bagażnika, jest to dokładnie jak w LCI m-pakiecie BMW oferuje.

Carbonu nie będzie, ponieważ musiały by za tym iść lusterka, splittery, a takie dodatki mi się po prostu nie podobają (tzn, wzór carbon).

pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzisiaj był mały serwis:

-olej shell 5W30

-filtr powietrza knecht

-filtr oleju filtron

-filtr kabiny z węglem hart

 

http://i60.tinypic.com/6drh5j.jpg

 

http://i62.tinypic.com/29v042g.jpg

 

http://i62.tinypic.com/akxqnk.jpg

 

autko brudne, ponieważ wczoraj padało :P

 

http://i59.tinypic.com/350p6c7.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2nvvtxy.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zalewam tego Shella od wielu lat - jest jak najbardziej wystarczający (i w śmiesznej cenie).

Filtr oleju przeważnie był Mann, teraz w szufladzie czeka Febi - co ciekawe, Febi ma pełen komplet uszczelek w przeciwieństwie do Manna.

 

Co ile zmieniasz olej? (ja mam fabrycznie ustawioną wymianę co 34 tyś km :duh: )

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

shell jest dobry, teraz nowy właściciel poprzedniego e92 rozbierał silnik (robił rozrząd) i żadnych osadów, nagarów, czysto.. :) silnik bez zastrzeżeń

 

w białej zmieniłem po 10.000 od ostatniej wymiany przez poprzednika, ale następna też tak będzie za 10-12-15 tys :) komputer pokazuje co 30.000 ale wiadomo, że to bzdura :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Shell w tym oleju stosuje specjalne dodatki myjąco/czyszczące.

http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-oils/clean-protect.html

Planowałem teraz przed wymiana oleju zastosować płukankę, ale prawdopodobnie zrezygnuję.

 

Znajomy (a właściwie to jego matka) w F10 2.0d przeciągnęła wymianę o 8 tyś km :duh: wg kompa (w sumie około 26 Tyś km + 8 tyś km), i turbina zaczęła wyć przeraźliwie, jak by się miała zaraz rozlecieć. Turbina została zregenerowana (cały nowy środek) w sprawdzonym od lat warsztacie, i auto śmiga jak należy. (Stary olej śmierdział ropą i był rzadki).

...więc wymiana co 15, lub max 20 tyś km (ale to już przy prawdziwych full syntetykach).

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

trochę o oleju napiszę:

poprzednio olej to był castrol 5w30, teraz jest shell 5w30

mam wrażenie jakby ciszej chodził, a na poprzednim przejechałem dokładnie 9500km

był castrol, bo taki wlał poprzednik...

 

swoją drogą bardzo polecam oleje Shell, są dobre cenowo, jest to pełen syntetyk (a nie technologia syntetyczna), i sam osobiście zrobiłem na poprzednim samochodzie porządny test długodystansowy tego oleju

lałem go do e92 320d (przejechałem na nim ok 200.000km - nowy właściciel teraz robił rozrząd i silnik w środku bez nagarów, osadów, bez czegokolwiek niepokojącego), turbina fabryka (300.000km)

leję też teraz do e39, tylko 5W40 :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

słuchałem juz 2 tłumików, ale ten podoba mi sie bardzo :cool2: , powiedz robiłeś na zamówienie, czy kupiłeś gotowca?

swoją drogą do mojej si bmw performance 3000pln, więc zastanawiam sie nad alternatywą...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Członkowie klubu
Opublikowano
To jest tłumik pod mój silnik. W dobrej cenie był :) napiszę na pw szczegóły

 

:cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Widze ze masz ten sam "problem" co ja mialem -zolte ringi w lci:)pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja.

 

Objawy:

-czasem zamulał, do 2500 obrotów

-czasem ciężko było delikatnie ruszać, np. spod świateł

-czyli poszarpywał

-pojawił się dwa razu check, po zgaszeniu i ponownym załączeniu OK

-w końcu jak już odkryłem usterkę pojawił się błąd 2A99, ale o tym dalej

 

Forumowe porady:

-rozrząd

-cewki

-świece

-N43 do niczego - lepiej kupić było M57 (pewnie z przebiegiem 399 tys.)

-nox

 

Dlatego błędnie zastanawiałem się nad:

-może to sprzęgło

-może to cewki

-może to wtryski

-może to rozrząd

-a może coś innego

 

Moje obserwacje

-na kompie wszystko fabryka

-pojawił się dwa/trzy razy błąd 2A99 czyli czujnik położenia wałka rozrządu

 

Poczytane na zagranicznych forach i decyzja padła na zakup właśnie czujnika położenia wałka. Najtańsza z możliwych opcji diagnozy.

Zakupiłem czujnik VDO Siemens z grupy Continental, jest to ORI z wytartym logo BMW... :)

 

Zdjęcia czujnika:

 

Nowy:

 

http://i57.tinypic.com/2zeceuq.jpg

 

http://i61.tinypic.com/s4n9r9.jpg

 

Stary:

 

http://i61.tinypic.com/jjpwyt.jpg

 

Lokalizacja w silniku N43:

 

http://i61.tinypic.com/14wstc4.jpg

 

 

Do roboty!

 

Odkręcamy trzy śruby mocujące wlot

 

http://i58.tinypic.com/aw9mr7.jpg

 

I widzimy czujnik

 

http://i59.tinypic.com/2ii7m8m.jpg

 

Wymiana i... samochód nie do poznania! Myślałem, że albo źle jeżdżę, albo coś nie tak z autem... Obawy były, wiadomo, wszystko naprawić się da, tylko szkoda by było, by była to jakaś poważna awaria. A tu czujnik, który początkowo był ostatnim elementem, który mógłbym podejrzewać.

Posiadacze N43, jeżeli macie takie objawy to pomyślcie o tym czujniku, czytałem, że niektórzy mieli takie problemy i nie byli w stanie zlokalizować usterki, więc może warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czyli cramshaft sensor, który kosztuje całe ok 200 zł. :ok:

 

 

 

 

Dodatkowo dwie fotki

 

http://i57.tinypic.com/2j49i00.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1zogvpf.jpg

 

 

 

 

 

Swoją drogą mam opcję zakupić fajne felg 18" na zimę, Borbet LS 8x18" ET35 (być może do tego dystanse 15mm). Co o nich sądzicie? Jest jeszcze kilka alternatywnych wzorów, aż mam mętlik w głowie... :) Najbliższe 1-2 tygodnie pokaże co wybiorę.

 

http://i59.tinypic.com/123nl7s.jpg

 

http://i61.tinypic.com/24mugja.jpg

 

http://i59.tinypic.com/1431hd2.jpg

 

I jak, mogą takie koła być? :P

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
całkiem możliwe, byłem w okolicach Wrocławia

W takim razie to napewno byłeś Ty, był M pakiet, były paski i ogólnie rzuca się w oczy ;) świetna fura :cool2:

Opublikowano
całkiem możliwe, byłem w okolicach Wrocławia

W takim razie to napewno byłeś Ty, był M pakiet, były paski i ogólnie rzuca się w oczy ;) świetna fura :cool2:

 

Dzięki :)

Opublikowano
Te 18tki są mocno bez rewelacji wg mnie. A w ogóle, to nie wolisz na zimę 17?
http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.