Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam BMW E61 z 2009 r. Mam ogólnie problem z elektroniką pokładową.

Na początku radio miało słaby zasięg i Bluetooht działał z przerwami. Po jakimś czasie powróciło wszystko do normy i działało OK. Za jakiś czas przestało grać radio i nie działała nawigacja. Pojechałem do serwisu i tam powiedzieli mi, że prawdopodobnie pętla światłowodowa Bluetoohf nie działa prawidłowo i ona robi zakłócenia. Teraz nie działa mi kluczyk zdalnego otwierania drzwi i odpalenia samochodu. Na początku mogłem zbliżjąc się do samochodu, nie używając kluczyka otworzyć samochod, a teraz otwieram jedynie samochód przyciskiem w pilocie. W zeszłym tygodniu zaczęła wariować kontrolka od zawieszenia pojazdu i pokazywała mi albo brak powietrza w ogumieniu, albo błąd w zawieszaniu. Wskazówki zegarów zaczęły wariować i zapalały się wszystkie kontroli na czerwono, a po jakimś czasie gasły. Obecnie nie świeci się wyświetlacz monitoru i nie dzial pokretło sterowania. Teraz Blutooht nie dział radio nie dział monitor nie świeci się, kontrolka od zawieszenia świeci się, kluczyk zdalnie nie działa.

Prosze o pomoc lub wskazówki gdzie mogę się udać do dobrego elektronika w okolicach Olsztyna. Chciałbym nadmienić, że byłem w serwisie BMW w Olsztynie i powidzieli mi, że będą misieli szugać krok po kroku, bo niewiedzą co jest i naprawa napewon przekroczy 5000 zł + części.

Proszę o pomoc Dariusz Skibiński

Opublikowano
a sprawdzał ktoś moduły pod kołem zapasowym? ja miałem podobny problem z Nivo i zegarami itp zegarek data hk holowniczy.... okazało sie że w bagazniku pod kołem zapasowym była woda i popaliło moduły.
Opublikowano
hej, nie czekaj!!! otworz bagaznik wyjmij kolo nastepnie wyciagnij tapicerke (ten dywanik) tu trzeba sie troche pogimnastykowac :D i bedzie styropianowe kolo z modulami jak pod tym jest woda to trzeba to osuczyc jak najszybciej, poprostu moga sie palic moduly jeden po drugim pdc itd.... u mnie na poczatku bylo tylko blad nivo i jezdzilem nastepnie poszly dwa moduly od elektrycznego haka i co za tym poszlo tez caly hak byl do wyrzucenia, moduly od nivo i przekazniki i bylo dosc drogo. a jesli kest tam woda to daj znac powiem ci co jest przyczyna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak piszą koledzy. Objawy wskazują na moduły pod kołem zapasowym. Jeżeli jest tam woda to nie dość, że są problemy z urządzeniami bezpośrednio obsługiwanymi przez te moduły, to powstają zakłócenia na szynie CAN.
Opublikowano
całym problemem nie są rurki odprowadzające wodę z panoramy tylko ich końcówki, BMW wstawiło gumowe zaślepki na ich końcach z wyciętym X co za tym idzie cały woda wylatuje a syf sie zbiera na owym Xsie i po jakimś czasie po prostu robi bariere dla wody a potem już prościutka droga po podsufitce(jest to płyta więc nie wsiąka wody) do bagażnika i lecąc po słupkach zahacza także o acu więc tam też sprawdź stan wody. Wiec te zaślepki wystarczy zdjąć ręcznie i co wiosnę czyścic owe kanaliki i będzie super. Owe zaślepki można zdjąć bez ingerencji w karoserie (bez ściągania zderzaka) :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.