Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Padła mi sprężarka klimy, prawdopodobnie, łożysko w niej. Czy da się i czy jest sens wymieniać samo łożysko jeśli używaną sprężarkę można kupic za 100zł? Czy da się wymienić ją bez ubytku czynnika z klimy? Tak się składa że mam świeżo nabitą i troche szkoda ;/
Opublikowano
Na temat sprężarki wypowiem się tak: żadnej używki nigdy bym nie kupił, tylko patrzeć jak zaraz coś z nią będzie nie tak (miałem raz zdarzenie że klient przywoził 3 różne używane sprężarki i żadna nie działała, po czym kupił nówkę). Proponował bym albo regenerowaną albo najlepiej nową (pewność że nic się ze sprężarką nie dzieje). Co do czynnika w klimatyzacji: nie wiem jak w innych warsztatach ale u mnie jest tak że zawsze przed wymianą sprężarki czynnik się odsysa.
Opublikowano
Przy obracaniu ręką sprzęgło opornie kręci się, słychać tarcie i kulki, przy włączonym silniku stoi w miejscu. Jeśli dobrze rozumiem mechanizm tego elementu sprzęgło powinno obracać się bardzo lekko na łożysku. Zastanawiam się czy nie lepiej wymienić samo łożysko, na yt jest poradnik do zdjęcia samego sprzęgła z innych aut. Mam dostęp do prasy hydraulicznej, kwestia tego jak wygląda zdjęcie samego sprzęgła w silnikach bmw.
Opublikowano
Sprawa jest prosta: samochód na podnośnik, sciągasz pasek, odkręcasz przewody wysokiego i niskiego cisnienia klimy od kompresora, odpinasz kostke, odkręcasz śruby od łapy kompresora i wyciągasz.
Opublikowano
Nie taka prosta gdy nie ma się ani podnośnika ani kanału ;/ chyba łatwiejsze będzie zdjęcie sprzęgła o ile bmw nic tam nie przekombinowało z zabezpieczeniami.
Opublikowano
Nie taka prosta gdy nie ma się ani podnośnika ani kanału ;/ chyba łatwiejsze będzie zdjęcie sprzęgła o ile bmw nic tam nie przekombinowało z zabezpieczeniami.

 

Szczerze powiedziawszy można to zrobić nawet ze zwyczajnym lewarkiem samochodowym, bmw ma o tyle dobrze ze ma windę/y którymi sobie możesz samochód bez problemu podnieść, co prawda bhp ale możesz sobie nawet samochód ustawić na cegłach jak nie masz kobyłek (oczywiście bezpieczeństwo przede wszystkim), i bez problemu ma się dostęp. Problem w tym że czynnik który masz w klimatyzacji razem z uv i olejem powinien zostać odessany i raczej nie zaciekawie by było jak by wyciekł.

Opublikowano
Myślałem raczej o zdjęciu samego sprzęgła z góry, z tym że dosyć ciasno jest pod maską i nie wiem na ile jest to wykonalne w e36.
Opublikowano
No powiem ci tak.. w M43 nie narzekał bym na brak miejsca, ściagasz osłone chłodnicy (2 kołki od góry), w kompakcie jest wentylator elektryczny wiec sciagasz go razem z osłoną i masz miejsca w brud na tyle że nawet jak byś chciał to mógł tam wejść :) gorzej mają użytkownicy R6, ale ty nie masz się czym przejmować. A co do samego sprzęgła, z tego co wiem od znajomego (osobiście nie demontowałem sprężarki na części pierwsze) to trzeba mieć jakiś "przyrząd" którym zablokujesz sprzęgło (które lata wolno notabene) i odkręcasz nakrętkę centralną, więcej niestety na ten temat nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.