Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj wymieniałem opony na nowe i po zdjęciu dwóch opon z tyłu prawie dostałem zawału.

Okazało się że ścina opony od środka (tak około 3-4 cm od wewnatrz opony) tak że zostały 4 cm kawałki zupełnie gołe jak w formule 1 a reszta opony bieżnik ok. 1 cm !

Bardzo proszę o pomoc w diagnozie - co może być przyczyną tak nagłego niszczenia opon, co zrobić żeby zdiagnozować sprawcę całego zamieszania (mniemam że winowajcą jest zawieszenie z tyłu). Podczas jazdy absolutnie nie zauważyłem nic , żadnych odgłosów , stuków , wibracji... nic.

Zdjęte opony mają niewiele ponad rok , jeżdżone drugi sezon (lato) 205/55 R16 .

Martwi mnie że widać aż taką progresję zużycia ponieważ autko przez prawie 2 lata zrobiło niecałe 12 tys. km.

Bardzo proszę o rady ub podpowiedzi co to może być lub jak zdiagnozować uszkodzone zawieszenie ... No chyba że to nie zawieszenie ....

 

Pozdrawiam,

Dawid (Poznań)

BMW e90 318d

2.0 diesel 122KM

sedan , 2006r.

Opublikowano
Moim zdaniem do sprawdzenia i ustawienia geometria/zbieżność. W tylnym zawieszeniu jest regulacja, poszukaj dobrego serwisu który to ogarnie. E90 ma trochę większe tolerancje niż E60, ogarnięty mechanik ustawi Ci idealnie.
Opublikowano

Miałem dokładnie to samo miesiąc temu, co prawda nie na taką skalę.

Moje opony i tak się nadawały do wymiany bo w 2 sezony starły się do kontrolek, ale i tak sprawdziłem geometrię.

Ponoć 3 i 5 na 18 i 19 tak mają, bo geometria okazała się idealna, jak również zawieszenie bez jakiejkolwiek skazy.

Powiedzieli mi że mogą zrobić minimalną korektę, ale na mimośrodach zabrakło już skali.

Opublikowano
Witam.

Wczoraj wymieniałem opony na nowe i po zdjęciu dwóch opon z tyłu prawie dostałem zawału.

Okazało się że ścina opony od środka (tak około 3-4 cm od wewnatrz opony) tak że zostały 4 cm kawałki zupełnie gołe jak w formule 1 a reszta opony bieżnik ok. 1 cm !

Bardzo proszę o pomoc w diagnozie - co może być przyczyną tak nagłego niszczenia opon, co zrobić żeby zdiagnozować sprawcę całego zamieszania (mniemam że winowajcą jest zawieszenie z tyłu). Podczas jazdy absolutnie nie zauważyłem nic , żadnych odgłosów , stuków , wibracji... nic.

Zdjęte opony mają niewiele ponad rok , jeżdżone drugi sezon (lato) 205/55 R16 .

Martwi mnie że widać aż taką progresję zużycia ponieważ autko przez prawie 2 lata zrobiło niecałe 12 tys. km.

Bardzo proszę o rady ub podpowiedzi co to może być lub jak zdiagnozować uszkodzone zawieszenie ... No chyba że to nie zawieszenie ....

 

Pozdrawiam,

Dawid (Poznań)

BMW e90 318d

2.0 diesel 122KM

sedan , 2006r.

Kilka kwestii:

1. Jaka marka opon?

2. Jakie ciśnienie w oponach?

3. Geometria tylnego zawieszenia - kiedy była ustawiana?

Zastanawiające jest to, że nie ścina opon przysamych krawędziach wewnętrznych, tylko tak, jak napisałeś. Wg mnie może to świadczyć o wadzie opon (mało prawdopodobne) i/lub zbyt dużym ciśnieniu w kołach i/lub niewłaściwej geometrii tylnego zawieszenia.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.