Skocz do zawartości

jak sparwdzic jaki mam silnik,dym z silnika niby 318i


laki91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem wczoraj bmw e36 i mam mały problem bo w dowodzie jest 1,8i a pod maska gosciu powiedział mi ze to 2.0 vanos i nwm jak to sprawdzic jaki mam silnik.

Dzis rano o godzinie 8.00 chciałem ja sprawdzic co ona moze;p i gdy dostala troszke po dupce to pod maska pokazal sie dym nwm skad i nwm co jest grane teraz az boje sie ja odpalac;p pomoze mi ktos co mogło sie stac i jak mam sprawdzic silnik pisze bo jestem totalnie zielony a podoba mi sie strasznie bwm e36 i chce ja miec;p

 

PS: co do silnika to napewno nie jest 2,0 bo kolega ma i moj o wiele lepiej sie zbiera zanajomi mowia ze to 2,5 albo 2,8 ale sam nwm;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro był swapowany to ktoś mógł założyć krótki dyfer, albo kumpla jest zwyczajnie dojechana... Raczej sprzedający by się pochwalił że jest większy bo wiadomo i cena wyższa wtedy. Na bloku jest napisane, a dokładniej mówiąc jest naklejka. Nie spaliłeś sprzęgła przypadkiem? Albo leci olej na pasek i pasek się pali.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mi mowil ze to 2.0 ale na 100% to nie jest 2,0;/ i nwm jak to sprawdzic;/ a co do tego dymu to juz wiem od strony akumu.. leci mi olej z silnikata pierwsza uszczelka jest wywalona duzy to bedzie koszt naprawy>??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest duży. Masz wyciek pod pokrywą zaworów. Koszt uszczelki to pewnie coś ok sto zł i kilkadziesiąt zł robota.

 

To może w końcu napisz ile masz garów. Zrób zdjęcie silnika bo kolega już zadał to pytanie a Tobie ciężko jest odp. Zdjęcie dużo wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silników jest sporo więc ciężko będzie ustalić dokładnie który bo w większości wyglądają tak samo (z góry) a teraz parę przykładów:

 

M43B16/M43B18:

http://img808.imageshack.us/img808/6358/dsc00684.jpg

 

Jedne z najpopularniejszych silników w E36, 8 zaworowe na łańcuszku rozrządu moc od 102 do 115km

 

M40B16/M40B18

http://i42.tinypic.com/zyitya.jpg

 

Także jeden z popularniejszych silników, jak mnie pamięć nie myli jednostka także 8 zaworowa tylko że na pasku rozrządu, moc od 100 do 113km

 

M42B18/M44B18(19)

http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1900_gr.jpg

 

Są to już poważniejsze silniki, jednostki 16 zaworowe na łańcuszku, moc chyba taka sama w oby dwu przypadkach 140km

 

M50B20/M50B25 + Vanos

http://images13.fotosik.pl/87/16eb58da4c18ef12.jpg

http://cars.negrov.net/data/uploads/2014/01/with_vanos.jpg

 

Silniki 6 cylindrowe na żeliwnym bloku, jednostki 24 zaworowe także na łańcuszku rozrządu (jednostki tak zwane "idioto odporne") moc 150 do 192km

 

M52B20/M52B25 (aka 323) oraz M52B28

 

http://i15.photobucket.com/albums/a379/easternbikes/DSC_0003.jpg

 

Silniki także 6 cylindrowe tyle że na bloku aluminiowym, tak samo jak wyżej 24 zawory i łańcuszek rozrządu. Moc 150/170 i 193

 

I tak mniej więcej wyglądają wszystkie silniki które seryjnie wychodziły w E36, były także jednostki z dodatkiem "TU" na końcu i były to silniki które występowały w compaktach oraz dodatkowo były jeszcze diesle ale raczej nie warto o nich wspomniać. Jak o czymś zapomniałem to prosze dopisać^^. Po więcej informacji możesz zerknąć tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

 

*zdjęcia zaczerpnięte od wujka google

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.