Skocz do zawartości

jak sparwdzic jaki mam silnik,dym z silnika niby 318i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem wczoraj bmw e36 i mam mały problem bo w dowodzie jest 1,8i a pod maska gosciu powiedział mi ze to 2.0 vanos i nwm jak to sprawdzic jaki mam silnik.

Dzis rano o godzinie 8.00 chciałem ja sprawdzic co ona moze;p i gdy dostala troszke po dupce to pod maska pokazal sie dym nwm skad i nwm co jest grane teraz az boje sie ja odpalac;p pomoze mi ktos co mogło sie stac i jak mam sprawdzic silnik pisze bo jestem totalnie zielony a podoba mi sie strasznie bwm e36 i chce ja miec;p

 

PS: co do silnika to napewno nie jest 2,0 bo kolega ma i moj o wiele lepiej sie zbiera zanajomi mowia ze to 2,5 albo 2,8 ale sam nwm;/

Opublikowano
Skoro był swapowany to ktoś mógł założyć krótki dyfer, albo kumpla jest zwyczajnie dojechana... Raczej sprzedający by się pochwalił że jest większy bo wiadomo i cena wyższa wtedy. Na bloku jest napisane, a dokładniej mówiąc jest naklejka. Nie spaliłeś sprzęgła przypadkiem? Albo leci olej na pasek i pasek się pali.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
powiem tak mi mowil ze to 2.0 ale na 100% to nie jest 2,0;/ i nwm jak to sprawdzic;/ a co do tego dymu to juz wiem od strony akumu.. leci mi olej z silnikata pierwsza uszczelka jest wywalona duzy to bedzie koszt naprawy>??
Opublikowano

Nie jest duży. Masz wyciek pod pokrywą zaworów. Koszt uszczelki to pewnie coś ok sto zł i kilkadziesiąt zł robota.

 

To może w końcu napisz ile masz garów. Zrób zdjęcie silnika bo kolega już zadał to pytanie a Tobie ciężko jest odp. Zdjęcie dużo wyjaśni.

Opublikowano

Silników jest sporo więc ciężko będzie ustalić dokładnie który bo w większości wyglądają tak samo (z góry) a teraz parę przykładów:

 

M43B16/M43B18:

http://img808.imageshack.us/img808/6358/dsc00684.jpg

 

Jedne z najpopularniejszych silników w E36, 8 zaworowe na łańcuszku rozrządu moc od 102 do 115km

 

M40B16/M40B18

http://i42.tinypic.com/zyitya.jpg

 

Także jeden z popularniejszych silników, jak mnie pamięć nie myli jednostka także 8 zaworowa tylko że na pasku rozrządu, moc od 100 do 113km

 

M42B18/M44B18(19)

http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1900_gr.jpg

 

Są to już poważniejsze silniki, jednostki 16 zaworowe na łańcuszku, moc chyba taka sama w oby dwu przypadkach 140km

 

M50B20/M50B25 + Vanos

http://images13.fotosik.pl/87/16eb58da4c18ef12.jpg

http://cars.negrov.net/data/uploads/2014/01/with_vanos.jpg

 

Silniki 6 cylindrowe na żeliwnym bloku, jednostki 24 zaworowe także na łańcuszku rozrządu (jednostki tak zwane "idioto odporne") moc 150 do 192km

 

M52B20/M52B25 (aka 323) oraz M52B28

 

http://i15.photobucket.com/albums/a379/easternbikes/DSC_0003.jpg

 

Silniki także 6 cylindrowe tyle że na bloku aluminiowym, tak samo jak wyżej 24 zawory i łańcuszek rozrządu. Moc 150/170 i 193

 

I tak mniej więcej wyglądają wszystkie silniki które seryjnie wychodziły w E36, były także jednostki z dodatkiem "TU" na końcu i były to silniki które występowały w compaktach oraz dodatkowo były jeszcze diesle ale raczej nie warto o nich wspomniać. Jak o czymś zapomniałem to prosze dopisać^^. Po więcej informacji możesz zerknąć tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

 

*zdjęcia zaczerpnięte od wujka google

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.