Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć panowie. Czy zawieszenie M technik podejdzie np. od 530i do 530d? Wiem, że np. eibach w swoich zestawach rozróżnia wersje silnikowe ale są to części zamienne. Jak jest w przypadku oryginału?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z real oem wynika że amorek przedni jak i tylni m-tech jest taki sam dla wszystkich silników poza V8, więc wyglada na to że różnic nie będzie.

Dla pewności odszukaj sobie po swoim VIN amorek jaki masz, spisz numer części, i zerknij do czego jeszcze pasuje.

To samo musisz zrobić dla sprężyn.

Opublikowano

Amortyzatory pewnie będą takie same. Jedyne co może się trochę różnić to sprężyny z racji tego, że silnik diesla jest zapewne trochę cięższy niż benzyna - te z diesla mogą być trochę twardsze. Sprawdź sprężyny po numerach z RealOEM.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki chłopaki, że też nie pomyślałem o realoem :duh:. Shadow ja nie mam M tech. Pociekł mi amorek, a od kupna chciałem swoją 530d trochę obniżyć więc to moment, w którym muszę decydować czy wstawiać M tech czy kupować nowe zwykłe amorki.

 

Manolito amorek moge znaleźć m tech bez VIN jednak sprężyny nie wiem jak znaleźć w realoem od m tech.

 

Chłopaki utwierdzcie mnie w przekonaniu, że tylny amor jest taki sam dla m tech i zwykłego bo w realoem nie widze podziału na sportowe i zwykłe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sprawdzałem dla swojego kombiaka i są dwie opcje, standardowe i sportowe.

Nie wiem jak dla sedana sprawa wygląda.

Jak chcesz obniżać, to pomyśl nas sprężynami eibach -30, zakładasz pod standardowe amorki, a te są znacznie tańsze od m-tech.

Komplet takich sprężyn dla kombi wychodzi w granicach 700pln.

Opublikowano
Shadow czytałem o eibachach i mylisz się. Nie podchodzą pod zwykłe amorki. Tzn podchodzą tak samo jak i podejdą zwykłe amorki pod sprężyny m tech z tym, że nie będzie to działać jak powinno. Jeżeli się nie myle to pamiętam, że Manolito przerabiał zestawy obniżające i może się wypowie. Jakkolwiek można kupić nawet używane springi od mtecha za +/- 300zł i kupić nowe amorki na przód (z tyłu widze na realoem że nie ma różnych numerów więc są jedne czyli mogą zostać stare). Do m techa czytałem że trzeba sachs advantage i to samo do eibacha z tym, że komplet nowych eibachów 600zł za same springi, a ja musze już zmieniać bo leje amor. Ja pisze oczywiście o eibach pro kit. Może miałeś coś innego na myśli?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Shadow czytałem o eibachach i mylisz się. Nie podchodzą pod zwykłe amorki.

 

Na 100% nie będę się upierał, ale gadałem z gościem który ma takowe w ofercie i mówi że będą pasować, stąd mój powyższy post.

Ori amorek od m-tech ponoć różni się tylko skokiem, oraz siłą tłumienia, więc może jednak eibach spasuje?

Trzeba by się bardziej zagłębić w temat, bo sam jestem ciekawy jak to w końcu jest.

Opublikowano

MateuszCHUDY, jeśli Ci to coś pomoże to sprawdziłem swoje graty na RealOEM - mam u siebie M Technik II

Amortyzator przedni - część nr 31312229613

Sprężyna przód - tutaj lipa bo w RealOEM nie ma podanego numera tylko odsyłają do ASO aby dobrać patrząc na wyposażenie auta. (dziwne bo przecież po to się wpisuje VIN auta w RealOEM, żeby podać dokładne auto wraz z wyposażeniem)

 

Amortyzator tył - 33522229146

Sprężyna tył - tak samo jak z przodem, też brak informacji.

Pzdr.

Opublikowano
Hmmm nikt nie jest mi stanie odpowiedzieć czy benzynowe m techniki są takie same jak dieslowskie... na bmw5er.pl też cisza. Mówię o sprężynach oczywiście.
Opublikowano

To może jedynie sprawdzić ile waży według książek serwisowych bmw takie 530d a ile 530i. Jeśli waga jest podobna to można sądzić, że i sprężyny sę te same. Oczywiście - trzeba też pamiętać o wyposażeniu. Im więcej gratów tym pewnie trochę inaczej dobrane sprężyny.

Pzdr.

Opublikowano

Nikt nie chce mi udzielić odpowiedzi czy takie same są czy nie... Z tego co widze w internecie to 530i jest lżejsza o 45kg. Myślę, że to dość sporo jak na ten sam model samochodu. Zamówiłem narazie zwykłe nowe sachsy na przód za 700zł z odbojami. Jak nie dostane do jutra odpowiedzi to kupie te nowe bo będą na jutro. Czy grozi mi coś jeżdżąc z lejącym amorem oprócz tego, że zawieszenie nie pracuje jak powinno? Auto w zasadzie stoi na sprężynie ale może coś jednak?

 

EDIT

 

Na bmw5er.pl dostałem informacje, że w etce online jest coś takiego jak katalog sprężyn i o to czego dowiedziałem się po VINie. Wklejam to co napisałem na bmw5er.pl bo nie chce mi sie na nowo "redagować" :roll:

 

Właśnie bawiłem się tym katalogiem sprężyn i można w nim praktycznie wszystko pozaznaczać z typowego dla naszego rynku wyposażenia i numer sprężyny nie zmienia się. Jest on natomiast różny dla VINu tej 530i i mojej 530d zapewne z powodu silnika, którego nie można zmieniać dowolnie tylko ta dana jest zmieniana w katalogu z całym VINem. Można odczytać, że inny jest ciężar na przedniej osi, który dla 530d wynosi 2.065, a dla 530i 1.993. Nie wiem jakie to są jednostki - obstawiam, że kN. W oknie jest napisane "symbol zaokrąglenia N" może chodzi o Newtony ale wtedy powinna być wartość tego ciężaru x1000

 

Konkluzja jest jedna - w dieslach jest inny M tech...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.