Skocz do zawartości

E92 n53 przerywa przy 1.5 tys obr!


Rekomendowane odpowiedzi

Hej witam wszystkich!mianowicie auto zaczęło mi przerywać najcześciej przy ok 1,5 tys obrotów!jest to bardzo delikatne szarpanie cos jakby dlawienie!!!rano po odpaleniu jest takze cos dziwnego mianowicie gdy silnik odpali i ssanie opuści obroty do nominalnej wartości silnik pracuje kilka czasam kilkanaście sekund nie równo mozna to usłyszeć i zauważyć na obroyomiezu!

Dodam ze dopiero co wymieniłem wszystkie świece,cewki,wtryski!czyscilem vanosy i przepustnice!wlewalem do paliwa takze środek do czyszczenia układu paliwowego!

Prosze o jakies rady !!!!

Pozdrawiam i dzieki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej witam wszystkich!mianowicie auto zaczęło mi przerywać najcześciej przy ok 1,5 tys obrotów!jest to bardzo delikatne szarpanie cos jakby dlawienie!!!rano po odpaleniu jest takze cos dziwnego mianowicie gdy silnik odpali i ssanie opuści obroty do nominalnej wartości silnik pracuje kilka czasam kilkanaście sekund nie równo mozna to usłyszeć i zauważyć na obroyomiezu!

Dodam ze dopiero co wymieniłem wszystkie świece,cewki,wtryski!czyscilem vanosy i przepustnice!wlewalem do paliwa takze środek do czyszczenia układu paliwowego!

Prosze o jakies rady !!!!

Pozdrawiam i dzieki!!!

 

to bedzie nie proste

Automat czy manual ? dokladnie rocznik i wersja samochodu, ilosc km przejechanych, od kiedy go masz czy wczesniej pracowal dobrze ? po co te wymiany czesci cos wywalal? problem jest podczas przyspieszania ? rownej jazdy ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej rocznik 2008 przebieg 110 tys dzieje sie to tylko przy porannym zapaleniu i ta nierówna praca trwa około 10 sekund no i w czasie jazdy nie zawsze ale przy trzymaniuvstaleh prędkości przy około 1.5tys obr!przy przyspieszeniu jest wszystko ok!wczoraj byłem na kompie i gość mi mówił ze moze jest cos nie tak z nox sensor!cos w rodzaju lambdy gdzies na wydechu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim cos zaczniesz wymianiac, najpierw wyzeruj TBA i zobacz czy sie poprawia (to typowy blad w tym silniku z automatem)

1/ nacisnac start aby zapalic zaplon (nie dotykac hamulca nie startowac silnik)

2/nacisnac do oporu pedal gazu przez 45 sekund, nie zdejmowac nogi z pedalu gazu

3/nacisnac jeszcze raz START aby zgasic zaplon

4/ zdjac dopiero teraz noge z gazu

5/Odczekac 120 sekund (nie mniej) i wystartowac samochod, sprawdzic czy jest poprawa,

 

 

 

, jezeli nie to reset adaptacji i dopiero potem cos wymieniaj.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jest tak że przy niedomagającej części lub podzespołowi komputer zmienia adaptację dla lepszej i bezpieczniejszej pracy motoru i wywala błąd tej usterki. I jak go usuniesz to więcej się nie pokaże, puki nie usuniesz adaptacji. I tak w kółko.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadze ze problem jest w tym ze od modeli E9X diagnostyka tak jak jest praktykowana dzisiaj jest niewystarczajaca i juz nieaktualna przy tak duzej zlozonosci auta i odzialywaniu roznych czesci miedzy soba.

 

NA jeden typ usterki kiedys bylo dwa lub trzy wytlumaczenia, dzisaij na jeden typ usterki jest ich (bez przesady) 50, czasem komputer nawet nie widzi bledu bo jest on wywolywany posrednio lub przez kilka czesci jednoczesnie lub wrecz przez bledy konstrukcyjne producenta ktore sie odkrywa po latach albo podaje inne przyczyny bo tak je rozumie bo komputer samochodowy nie diagnozuje, on wyswietla informacje ktore mu byla kiedys podane, jezeli informacje nie jest podana do kompa to on jej sam nie wymuysli. Niektore przyczyny usterek sa tak genialne ze dopiero po trzech latach ludzie dochodza o co chodzilo bo przez przypadek podczas innej naprawy cos zrobili i sie naprawilo i okazuje sie ze blad nad ktorym wydano kilka tysiecy funtow byl wywolany przez jakies nie doscisniete minimalnie do konca gniazdko ktore prowokowalo zle odczyty kilku czujnikow ktore po kolei potem pokazywale jakies bledy i problemy. ale przeciez jest mozliwosc aby wtyczki sie same dociskaly przez zamek dosciskowy, to roznica kilku centow na sztuce, znane od lat 70.

 

Dzisiaj sposob naprawy samochodow to seryjna wymiana czesci jedna po drugiej i kiedys to pewnie sie uda. I to nie jest problem polski, to sie dzieje wszedzie i patalogia jest taka ze w koncu klienci odmawiaja za placanie za nietrafne wymiany, ida do sadow, a mechanicy za granica np kaza podpisywac ze wymiana jest dyktowana nie koniecznoscia naprawwy danej usterki tylko "prawidlowym poziomem mechanicznym auta", zrozum nie naprawiam ci wskazanej usterki tylko doprowadzam ci auto do poziomu "fabrycznego" a jezeli usterka dalej jest to znaczy ze jeszcze cos jest do wymiany i unikam w ten sposob odpowiedzialnosci za nieprawidlowa diagnoze ale w sumie nie mam mozliwosci technicznych dzisiaj aby ja przeprowadzic bezblednie.

 

To ze same czesci sa z plasteliny to jeszcze inny problem (przepraszam ale czujniki zamkniete ktore padaja po 150000 km to (czyli 5 latach) to zart bo czujniki duzo tansze, wytrzymalsze i narazone na duzo wieksze problamtyki wytrzymuja w sprzecie profesjonalnym po lat 15... i sie ich nie wymienia bo wczesniej narzedzie staje sie bezuzyteczne

 

Niektory robia takie wspolne banki czesci ktore sie wypozycza potem podczas diagnoz aby nie kupowac czesci zanim nie jestes pewny ze to ta (czujniki silniczki, pierdolki) ale to jednak zadkosc ale nie idac tak daleko nie moge zrozumiec ze wyspecjalizowany zaklad mechaniczny nie ma takiego zestawu podstawowych czesci ktore sie psuja (sondy, czujniki walow, walu, przeplywek, inne czujniki, pomp wody, paliwa, wspomagania , oleju te czesci sa bardzo wymienne miedzy modelami) albo nie ma zadnego sqystemu typu good copy. Biznes motoryzacyjny to straszne kwoty ale organizacje post sale jest... zadna. nie ma nawet systemow ktore pozwalaja w jednym miejscu przy danych objawa miec mozliwe (moze nie wyczerpujace ale juz duza ilosc) przyczyny bo jak mechanik ma to ogarnac jezeli ja bo mialem problem z zaplonami wypadajacymi udalo mi sie znalesc dokladnie 76 mozliwych niezalezncyh przyczyn wypadania zaplonow w BMW w moim silniku z czego ponad 20 sygnalizuje zla lub posrednia przyczyne lub nie sygnalizuje jej w ogole... a duzo z nich jest poza silnikiem, a na dziendobry wiekszosc chce wymienic oczywiscie swiece/cewki/ przeplywke/wtryski/sondy lamba/ i kilka innych czujnikow tak lekko 6K zyla bo generalnie to jest problem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem w większości jest brak wiedzy warsztatów mechanicznych i odpowiedniego oprogramowania. W których diagnoza polega na sprawdzeniu błędów i wymianę części na pał.. Ale również mnogość modeli aut, czasu poświęconego pojedynczemu problemowi, brak elektromechaników samochodowych i coraz słabszej jakości części przy niekiedy dobrych rozwiązaniach konstrukcyjnych i ich cenach.

Tak mi się zebrało ;/P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie tylko brak mi rownierz jakis rozwiazan systemowych, to nie moze byc tak ze mechanik ma swoja wiedze ogolna, 700 niepoukladanych SIBow ktorych nikt nie czyta i baw sie zgadul zgadula na co padnie tego kula. Jak to jest mozliwe ze ASO nie jest w stanie okreslic jednoznacznie przyczyny usterki i mowi klientowi to na razie wymienimy t uza 4K a jak sie nie uda to potem jeszcze za 6K. Jezeli serwisant naszych maszyn produkcyjnych powiedzial ze nie jest w stanie jednoznacznie ustalic przyczyne usterki maszyny tam ilekroc bardzij skomplikowanej elektronicznie i mechanicznie od samochodu to bym go wysmial ale jest.

 

A tak poza tym to w przemysle samochodowym nie bylo nigdy zawodu diagnosty w warsztacie bo samochody mialy konstrukcje prosta, (bo wpinanie kompa pod samochod to bardziej jest szczytywanie niz diagnostyka.). Najblizej to diagnosty to chyba ma tuner bo ma jakas tam sciezke przy optymalizcjach w zaleznosci od osiagow. A z drugiej strony wyobraz sobie, ze dzisiaj klient przychodzido warsztatu i dostaje info 4 godziny pracy diagnosty, 20 min mechanika, wymiana czujnika takiego a takiego... no nikt za to nie chce placic a wiec mechanik nie jest placony aby muyslec tylko wymieniac bo zaplacisz za wymiane bo widac chlopaki brudza sobie rece a ile z nas zaplaci bo przyjdzie mechnaik i ci powie myslalem nad tym 5 godzin i w koncu znalazlem... policze ci 5 godzin myslenia... ale duzo problemow tego wymaga bo nie ma pomocy diagnosyycznej.

 

Troche bronie mechanikow bo zdaje sobie czasem jak duzy jest temat a jak mala jest pomoc systemowa, np. inyteligientna baza danych po symptomach, to co widzialem w systemie BMW po pierwsze kieruje sie pojedynczymi kodami czyli odrzuca wszystko co nie prowokuje kodu/genruje falszywy kod/generuje kod z inne przyczyny niz 4 ktore sobie wyobrazili

 

koncze to nie temat

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jest sporo osób którzy sami diagnozują i z swoimi mechanikami próbują rozwiązać problemy. Kupują kabelek i szukają usterki z różnymi skutkami. Zobacz jak wielki jest dział diagnostyka samochodowa. :wink:

Zgodzę się z tym że co jak co ale ASO powinno być bardziej wyspecjalizowane w tym co robi. Mają jedno markę na dodatek swoją, pełen dostęp do wszystkiego i takie szopki odwalają. Czego im brakuje umiejętności czy chęci?!

Widać gdzie mają klienta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Hej witam wszystkich!mianowicie auto zaczęło mi przerywać najcześciej przy ok 1,5 tys obrotów!jest to bardzo delikatne szarpanie cos jakby dlawienie!!!rano po odpaleniu jest takze cos dziwnego mianowicie gdy silnik odpali i ssanie opuści obroty do nominalnej wartości silnik pracuje kilka czasam kilkanaście sekund nie równo mozna to usłyszeć i zauważyć na obroyomiezu!

Dodam ze dopiero co wymieniłem wszystkie świece,cewki,wtryski!czyscilem vanosy i przepustnice!wlewalem do paliwa takze środek do czyszczenia układu paliwowego!

Prosze o jakies rady !!!!

Pozdrawiam i dzieki!!!

 

 

I jak? Udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.