Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zrobiłem dziś anlaize spalin na gazie i pb.Wszystkie wyniki są bardzo podobne prócz jednego.Mianowice jest to poziom HC wynoszący na benzynie 142.0 ppm Obj. a na gazie az 595.Czy potrzebna jest regulacja?Jest to sekwencja mistrala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Zrobiłem dziś anlaize spalin na gazie i pb.Wszystkie wyniki są bardzo podobne prócz jednego.Mianowice jest to poziom HC wynoszący na benzynie 142.0 ppm Obj. a na gazie az 595.Czy potrzebna jest regulacja?Jest to sekwencja mistrala.

 

Zbyt dużo HC w spalinach jest powodem zbyt dużej dawki paliwa. Możliwe, że regulacja pomoże, jednak taką sytuację powinien regulować sam silnik poprzez sprzężenie z sondą lambda (automatycznie zmniejszyć dawkę paliwa, a co za tym idzie poprzez parę algorytmów - również LPG). Za redukcję HC do CO2 i H2O odpowiada katalizator, więc ten może już też masz skończony.

 

Skoro na Pb jest ok, to dla uspokojenia zacznij jednak od regulacji sekwencji, powinno pomóc. Jeżeli będą kłopoty z ustawieniem, może się okazać, że jeden z wtryskiwaczy "puszcza". Potem możesz sprawdzić sondę i katalizator.

Kai
Opublikowano
Sonda jest nowa,katalizatora prawdopodobnie brak.Pozostaje więc regulacja.A zdaje mi sie że wtryski od gazu cicho cykają.Oznacza to że sie kończą?
Opublikowano
Sonda jest nowa,katalizatora prawdopodobnie brak.Pozostaje więc regulacja.A zdaje mi sie że wtryski od gazu cicho cykają.Oznacza to że sie kończą?

Nie koniecznie, może są brudne i się przycinają lub nie całkiem otwierają wtedy też będzie podwyższone HC a lambda będzie "uboga" np. 1,06. Nie podałeś wszystkich wyników na Pb i LPG więc trudno ocenić na podstawie tylko HC. Pewnie trzeba dostroić instalacje.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam silnik M40 i takie wyniki.

CO - 3,13%

CO2 - 11,4%

HC - 318 ppm

O2 - 2,22%

NOx - 31 ppm

Z tego co zaglądałem do normy to się mieszczę w Euro2. A z HC mam gorzej niż Ty na benzynie. Te analizatory to lipa, raz pokazują, że jest OK, a za chwile, że kiszka. Większość diagnostów nie kalibruje ich, a poza tym to one z natury nie są za dokładne. Gaz bym jednak trochę podkręcił, bo taka zawartość HC wskazuje na spalanie niecałkowite.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.