Skocz do zawartości

Dziwna usterka mechanizmu wycieraczek prosze o pomoc


mcinek24

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i prosze o fachowa pomoc

 

Na wstepie mowie odrazu ze szukalem sprawdzalem pokrewne tematu tu i owdzie ale chodz wiele podobnych to zadna z sytuacji nie sprawdzila sie w moim przypadku:(

a zatem fiksuje mi mechanizm wycieraczek tj. e39 530D 1999 sedan. a mianowicie opisze jak to sie stalo,

 

wczoraj:

a wiec wczoraj po pracy wsiadam do auta a z racji tego ze szyba mocno okurzona i osr.na to przytrymalem prze dluzszy cas spryskiwacz az wykonalo kilka pelnych obrotow 6-8 i tu nagle ramienia stanely w polowie szyby! nic nie dziala ani spryskiwacz ani wycieraczki. sprawdzilem bezpieczniki,ok, wykonalem tzw miekki reste OBC tzn ten zapomoca licznika i nic(nie mam dostepu do kompa bo pracuje zagranica). cofnelem kluczyk do pozycji 0 i zpowrotem na zaplon , ruszylem manetka zaczynaja dzialac ale lataja nonstop tak ze 6 obrotuw i znowu staja( nie mozna ich zatrzymac ipracuja na ciaglym brak przerywanego) gdzie im sie spodoba i znowu nic, znowu trzeba kluczykiem wylaczyc i wlaczyc, ale znowu ok 6 ruchow i to samo! wczoraj bylo bezdeszcznie tao wrucilem bez problemow do domu i zaczelem studiowac rozne podobne problemy np:

przekaznik : wydawalo mi sie to wiec oczywiste, wyciagelem przeczyscilem i nic dalej to samo do dam tylko ze byl cieply nagrzany tak jakby zwara i cos rozlaczao mechanizm zeby sie nie spalil dalem sobie spokuj bo juz bylo ciemno

 

dzisiaj:

rano jechalem do pracy bach dzial tak jakby sie cos wystudzilo i przerywane byly i zatrzymywaly sie aleeeee..... i tu tak jak w jednej usterce o ktorej wyczytalem gdy daje wajche na dol na jednorazowe pchniecie ruszaja sie moze 0.5cm i staja i tak ze 2-3 razy musze ruszyc i ruszaja z przerywanymi bylo dokladnie to samo tylko na ciaglych i spryskiwaczu normalnie startowaly. jako ze nie padalo dalem sobie spokoj

po pracy:

padalo wiec musialem ich uzywac naturalnie na przerywanych wkuzalo mnie bo musialem 2-3 pchniecia robic za kazdym razem ale ze mocniej padalo dalem na ciagle i ok ....do czasu po ok 2-4 minut zablokowaly sie i znowy to co wczoraj pelna blokada. nawet nie zadajecie sobie sprawy jakie to wkur... jechac i podcas jazdy dawac na luz i wylaczac stacyjke po to zeby je zresetowac i wlaczac na szec obrotow i tak co chwile to samo. nic znalazlem wczoraj gostka ktory mial orginalny przekaznik za 10€ z demontazu wiec odrazu zadzwonilem i pojechalem kupilem, zamontowalem i NIC!!! dalej to samo.

czytalem dalej ponoc manetka moze miec zware. rozebralem obudaowe po kiera manetki nie wyjelem bo najakies sruby jest porzykrecana mysle zebym musial kiere wielofunkcyjna zdejmowac ale wypielem kostke i nic. tzn sadze ze jak ruszam manetka i zaczynaja wycieraczki chodzic to jak odpinam kostke to powinny sie zatrzymac gdyby byla zwara?? laczylem terz piny na krotko w kostce i dalej to samo wlaczaja sie lataja i staja, trzeba kluczykiem wylaczac zeby je zrestowac.

 

co tu robic powiedzcie? silnik nie plywa w wodzie bo sprawdzilem , przekaznik sprawny. u tego kolegi u ktorego tez wycieraczki startowaly za trzecim razem na przerywanym wymiana przekaznika i manetki nie pomogla dopiero wymiana silnika wycieraczek. niechce mi sie w to wirzyc pewnie mochanior go skasowal jak to zawsze bywa!

 

moze jesz jeszcze jakis ukald ktory steruje np w tym silniku. ja sadze jakby jakie stayki zlapaly albo jakis opornik ale gdzie?

mi sie wydaje ze manetka daje sygnal a ze styk gdzies trzyma to cos to rozlacza zeby sie nic nie przepalilo z tad ta blokada calego mechanizmu i trzeba kluczykiem wylaczyc i wlaczyc.

 

dzieki za wyrozumilaosc i przepraszam za pisownie (klawiatura bezprzewodowa ze slaba juz bateria)

dajcie jakie linki albo madre rady, bede meldowal o postepach

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem nie spada Ci łożysko z wycieraczek pod podszybiem ?. Czytam to co piszesz i widzę to samo co miałem u siebie. wystarczyło podgiąć drążek z łożyskiem kulkowym do wycieraczki od strony kierowcy pod podszybiem i wszystko pięknie śmiga jak ta lala do tej pory :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem nie spada Ci łożysko z wycieraczek pod podszybiem ?. Czytam to co piszesz i widzę to samo co miałem u siebie. wystarczyło podgiąć drążek z łożyskiem kulkowym do wycieraczki od strony kierowcy pod podszybiem i wszystko pięknie śmiga jak ta lala do tej pory :)

 

sprawdzilem dzisiaj i wszystko gra. calego mechanizmu nie wyciagalem (bo pod blokiem nie mam jak ;) ) ale rolzaczylem ramina, wszytko ladnie luzno pracuje... Jesli to usterka mechaniczna to tylko i wylacznie w silniku, moze tak jak koledzy w podobnych tematach pisza trzeba go rozebrac przeczyscic, przesmarowac, moze jakies lozysko wymienic..nie wiem albo w druga strone dalej lemat elektryki badz elektroniki.

zastanawia mnie jedno. gdy stoje i daje manetka 1 raz w dol ( u mnie dziala to w ten sposob ze wycieraczki robia 1 cykl, nie wiem jak to jest z manetka z opcja intensywnego spryskiwania? ) , badz na przerywane to tak jak wczesniej przycinaja sie odrazu tzn po ok 0,5cm ,a gdy jade to gdy daje manetke w dol to dzialaja normalnie ze tak powiem a gdy daje na przerywane to dalej sie blokuja tak jak w przypadku kiedy stoje. jakies to poje..ne co nie??!!!

jak dluzej pochodza na ciaglym lub razem ze spryskiwaczem to znowu wlacza sie tzw lub mozna to tak nazwac TRYB AWARYJNY. i znowu zatrzymuja sie gdzie im sie spodoba, trzeba wyl i wl stacyjka i tak jest nie wiem ok 1 godz zanim sie chyba cos tam ostudzi.

lopa ze nie mam mozliwosci podlaczenia do kompa bo pewnie jakis blad by wywalilo. bede za 2 tyg na urlopie w PL to oddam do znajomego mechanika wiem ze dobrze robi i kitu mi nie wciska ale za robote zato nie malo kasuje. no coz.....

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
usterka wykryta przez mechanika, woda w silniczku, choć gdy sprawdzałem woda niby odpływa widocznie podczas mocnej ulewy odpływy nie dawały rady. Silniczek przeczyszczony, przesmarowany, odpływy przeczyszczone i działa bez problemu do dzisiaj a wiec od sierpnia do grudnia. dzięki za porady. kompletnie zapomniałem o temacie wiec zamykam teraz. Jak widać jedna przyczyna możne mieć w każdym aucie inne objawy i laikom nerwów napsuć. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u tego kolegi u ktorego tez wycieraczki startowaly za trzecim razem na przerywanym wymiana przekaznika i manetki nie pomogla dopiero wymiana silnika wycieraczek. niechce mi sie w to wirzyc pewnie mochanior go skasowal jak to zawsze bywa!

 

Jeszcze tylko przeproś wspomnianego kolegę i jego mechanika :lol: i temat faktycznie możesz zamykać. Odwołując Się do wcześniejszych wpisów na temat usterki to słabo szukałeś podobnych tematów viewtopic.php?f=72&t=142125 :search:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.