Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam bmw e36 316i w compact od momentu zakupu do dziś dzień układ wspomagania kierownicy praktycznie nie działa kierownica ciężko chodzi chociaż w porównaniu z moim poprzednim samochodzikiem bez wspomagania wgl to nie ma tragedii mam więc następujące pytanie czy to może być wina starego płynu od wspomagania patrzyłem się ostatnio na niego było go dużo jednakowo wyglądał na czarną gęstą smołę nie wiem w sumie jakie to ma być :D i czy wymienienie go mogło by w czymś pomóc? czy raczej to wina pompy?

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano

Jeżeli jest czarny i gęsty to wymień ten płyn i przepłucz układ ( można przepłukać nowym

płynem , ewentualnie ropą ). Ja płukałem ropą , wymiana płynu bez płukania może nie przynieść żadnego efektu.

Opublikowano

Kupiłem BMW 3 i też zmartwiła mnie praca kierownicy, tym bardziej że wcześniej jeździłem passatem b5 i w nim można było kręcić najmniejszym palcem. Ludzie których o to pytam mówią mi że BMW 3 tak już mają. Co do pracy pompy- po włączeniu silnika i ustabilizowaniu obrotów przekręć kierownicę w jedną stronę do końca i będzie słychać czy pompa pracuje i widać spadek obrotów. Nie wiem tylko czy to oznacza że działała prawidłowo czy może że pompa męczy się ;P

 

Do poprawiania postów służy opcja "edytuj"

Opublikowano
Też mam to samo mam oponki 205 i 16 cali felgi i też idzie cieżko , kolega miał 225 to ledwo się kierownicą skręcało :)
Opublikowano
W E36 występowały dwie pompy wspomagania 110 bar i 130 bar . Warto wymienić na 130 bar , tylko wcześniej trzeba przepłukać układ , w tak wiekowych autkach w układzie znajdują się opiłki metalu (szybko potrafią wykończyć nową pompę) i stary zgęstniały płyn ( zmniejsza przepustowość co ma wpływ na działanie układu) . Ja cały układ na noc zalałem ropą , po nocy odkręciłem przewód powrotny i odpaliłem na minutę autko , delikatnie ruszając kierownicą spuściłem ropę z układu ( było pełno opiłek i czarnej smołowatej substancji ). Zalałem układ litr atf 2d , na odpalonym silniku skręciłem parę razy na maxa , spuściłem płyn ,skręciłem wszystko do kupy zalałem nowy płyn i można na postoju jednym palcem kręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.