Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku miesięcy borykam się z problemem braku mocy a co za tym idzie tzw. "odejścia" przy przyspieszaniu. BMW 530XD 2006r. (automat) użytkuje od dwóch lat i wcześniej dało się odczuć, że ma 231KM i 500Nm.

Główne objawy:

- brak mocy zarówno przy standardowym wciskaniu gazu jak i gazu do oporu (jakby był przytkany)

- sporadycznie zdarza się tak, że przy wciśnięciu gazu do oporu auto w ogóle nie przyspiesza (mimo, że wskazówka obrotomierza oscyluje wokół 4000 obrotów/min)

- wyższe spalanie (ok 1-1,5l/100km)

- falowanie obrotów (usterkę wyeliminowano)

- szarpania przy dodawaniu gazu (usterkę wyeliminowano)

- auto nie kopci, skrzynia po serwisie, obroty wskakują odpowiednio a mimo to brak pozytywnych wrażeń z jazdy charakteryzujących ten model

 

Czytałem już różne posty i byłem u kilku mechaników. Wykonano:

- diagnostykę komputerową wraz z usunięciem błędów

- wymienione olej w skrzyni biegów i sprzęgło hydrokinetyczne

- wymiana jakiegoś reduktora od napędu 4x4

- zdemontowano i wyczyszczono chemicznie filtr dpf

 

Niestety na dzień dzisiejszy auto jest bardzo słabe (na pierwszych dwóch biegach jeszcze w miarę sprawnie przyspiesza) i nie znalazłem nikogo kto byłby w stanie to zdiagnozować (Kraków i okolice)

 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Opublikowano

Kolego jedź schamuj auto na hamowni. Cudów niema, jeśli niema błędów i wszystko działa ok to i na hamowni powinien wyjść dobry wynik, a jak coś jest nie tak to będzie to widać na wykresie

Zobaczysz czy coś się dzieje w całym zakresie obrotów czy problem jest tylko w pewnym zakresie obrotów.

Opublikowano

IMHO potencjalni kandydaci:

przepływka, DPF, ciśnienie paliwa, ciśnienie doładowania.

Zmierz ciśnienie spalin przed DPF oraz ciśnienia zadane i uzyskane powietrza doładowujacego (turbina + szczelność intercoolera) oraz paliwa na railu.

Opublikowano
Wszystkie te elementy o podałeś są oczujnikowane, jakby był problem któryś z czujników dałby błąd.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a auto nie pracuje glosniej? moj byl mulowaty jak pekl mi kolektor wydechowy.. jezdzil jak seiczento a halasowal jak scigacz ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.