Skocz do zawartości

wymuszone wypalanie dpf disem


bogdan7108

Rekomendowane odpowiedzi

musisz kogos brac z lapkiem i ten ktos musi cały czas klikac usuwanie błedów tak zeby nie pozwolic systemowi wychwycic tego błedu. JA tak miałem i sie udało.

Potwierdzam, u kolegi w aucie tak robiliśmy i poszło Inpą.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy procedura nie przerwie się jak zaczynam błędy

?

 

Wystarczy prędkość 60km/h obroty wcześniacach 2000 10 litrów paliwa i min 75 stopni tak?

Nawet zaczytywać nie musisz. Klikaj co chwila na kasacje aż wypalanie odpali. Wskocz na obwodnicę, czwarty bieg, 2k obrotów i tempomat. Pamiętaj o co najmniej 1/3 baku. Uruchom też sobie pokazywanie temperatury na zegarach (wnioskuję o ban jeśli zapytasz jak to zrobić) żeby wiedzieć jaki jest status.

A poza tym setki razy było opisywane.......................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem 2 tyg temu termostaty, więc o temperaturę się nie martwie.

Bardziej chodzi mi o Rheingolda, czy w takim wypadku mogę mieć uruchomiony w dwóch oknach ten sam program?

Nie wykrzyczy się?

 

W jednym chce miećpodgląd na procedurę (rozumiem, że mogę procedurę uaktywnić na włączonym zapłonie i ruszyć w trasę kasując błędy?)

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasuj błędy w inpie będzie szybciej. Na porcie COM (czy sprzętowym czy software'owym) może działać tylko jedna aplikacja na raz. Więc najpierw Rheingold wymuszasz procedurę potem inpą czytasz i kasujesz błędy. Jak przy czytaniu się już nie będą pojawiać wtedy kończysz inpe i znowu Rheingold do podglądu parametrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem ja to robiłem delphim tam sobie kasowałem po odczycie i w kazdej chwili mogłem zerknac na parametry - temp dopalania i czy funkcja jest aktywna w danej chwili jak tylko łapało bład to deaktywowało sie dopalanie.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, myślę, że dziś dużo mi pomogliście i coś mam nadzieję udało mi się osiągnąć.

 

Opowiem od początku...

 

W dniu wczorajszym podłączyłem kompa pod auto i zrobiłem diagnostykę. Wyrzuciło mi następujące błędy. Część z nich już nie wyskakuje chociaż i tak będę szukał odpowiedzi czego one się tyczą, jednakże to nie ten temat.

Wystraszyły mnie błędy związane z DPF-em, głównie błąd 480A, możliwe, że był on trzymany w pamięci z uwagi na dłuższy brak wypalania filtra w związku z padniętymi termostatami.

 

https://zapodaj.net/7aacda0f08601.png.html

https://zapodaj.net/103360d45e3f2.png.html

 

Z rozpędu zacząłem panikować i myślałem, że ostatnia regeneracja była przy przebiegu 217 tys km, dopiero na spokojnie doszło do mnie, że było to 217 km temu. Pytanie skąd błędy 480A w momencie kiedy filtr niedawno się wypalał?? Mimo wszystko czułem jakby auto straciło swój charakter, muliło zwłaszcza na pierwszych 3 biegach..

 

Dziś podłączyłem Rheingolda i próbowałem wymusić wypalanie, najpierw procedura przeszła ok, jednak zaniechałem ją i ponownie próbowałem ją wymusić - pojawił się dziwny błąd:

 

https://zapodaj.net/c0bb261d2fba5.png.html

 

Na końcu spróbowałem wykasować wszystkie błędy, sterownik DDE świecił się na zielono, wszedłem w niego i tam w LIVE DATA pojawiła się informacja o aktywnym wypalaniu podczas przekroczenia prędkości 60 km/h. Przejechałem jakiś odcinek drogi i status zmienił się na nieaktywny a ja poczułem jakby auto straciło jakieś doładowanie (rozumiem, że zakończyło się wypalanie ponieważ odległość od ostatniego wypalania wskoczyła na 0).

 

https://zapodaj.net/506218e5614ed.png.html

 

 

Tera na jałowym biegu wartości ciśnienia wskazywały na 7,88 mbar, ciśnienie przy obrotach 2000 na 4 biegu 26,66 mbar.

Dodam, że po tym wszystkim trochę dusiłem auto i zauważyłem spadek spalania oraz troszkę wyższą moc. Na pierwszym i drugim biegu jest nie do porównania!:))

 

Czy te informację mogą świadczyć, że DPF faktycznie wypalił mi się i już nie będzie żadnych problemów??

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to że sie wypalił ale powtórz dopalnie 1-2 razy. Jak filtr jest całkim oki to cisnienie jest w okolicy 5 mbar. U mnie w sumie tez do tego poziomu nie zszedłem ale poprawa w przyspieszeniu była znaczna. NA koncówce wydechu widze delikatna sadze wiec mysle ze jednak DPF juz zaczyna puszczac szczególnie ze turbo puszcza troche oleju a ten musi sie gdzies osadzic.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba są wszystkie odpowiedzi na moje pytania ;)

Faktycznie, zauważyłem, że silnik inaczej pracuje i zgadza się ze stwierdzeniem, że jest to zbliżony dźwięk do basu :)

Co do mocy to nie ma porównania :-))

 

Dzięki Panowie ;)

 

 

 

Panowie, mam jeszcze pytanie do Was, czy błąd na cylindrach Glow Plug Cylinder 1,2,3,4 może powodować problem z wypalaniem DPF?

Nie wiem czemu, ale dalej pokazuje mi się błą∂ 480A.

 

Możecie coś mi doradzić??

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.