Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jestem nowym posiadaczem e91. Ponieważ kupiłem auto używane, a poprzedni właściciel nie przywiązywał wagi do detali (chociaż auto było serwisowane w BMW) więc mam prośbę o radę do osób obeznanych w temacie. Są na forum tematy dotyczące poszczególnych kwestii, ale ja liczę na szybkie odpowiedzi w jednym temacie odnośnie detali i porad po zakupie :-)

 

Moje BMW ma mocno zmęczone:

1. tylni znaczek - łuszczy się, traci kolor i wygląda paskudnie

2. listwy pionowe przy oknach tylnych drzwi (malowane na czarno aluminium?) - paskudne purchle choć auto jest bezwypadkowe

 

Co z tym robić? Kupić i zrobić w ASO (kwestia ceny) czy coś innego ?

 

Odnośnie pierwszego przeglądu po sprzedaży, planuję:

1. wymianę oleju - czy motul 0W30 będzie ok?

2. wymianę filtrów oleju, powietrza, kabinowego

3. serwis klimatyzacji

4. zapytać o stan napinacza łańcucha rozrządu i w razie czego wymienić

 

Kolejne pytania:

1. czy coś jeszcze? (separator oleju lub coś innego?)

2. czy filtr paliwa faktycznie nie podlega wymianie?

3. czy jest sens wymieniać olej w skrzyni biegów? (manual)

 

Liczę na to, że komuś się zechce poświęcić czas :-)

Opublikowano

Czołem,

Powiedz Ty nam jaki masz tam przebieg tego auta, od tego będą zależały wymiany. Poza tym jeśli auto jest serwisowane i są na to dokumenty to większość wymian będzie sygnalizowana w komputerze auta. Może nie ma się co napinać na wymianę wszystkiego.

ad1 -znaczek -wymienić na oryginał. kupić i zobaczyć (np. na you tube) jak to się wymienia.

ad2 -listwy -po mojemu to jakiś fuckup BMW -listwy też do kupienia i wymiany.

 

Wymiana oleju -dowiedz się na jakim oleju jeździło auto do tej pory. część narodu, po zakupie auta zmienia olej na inny -czasem nie kończy się to dobrze.

 

najlepiej pojedź do porządnego warsztatu i oddaj auto do przeglądu. BMW ma tzw "przegląd na podnośniku" sprawdzą ci większość punktów w aucie i powiedzą co jest do wymiany.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
bmw twoja jest z 2006 roku ostatnio wymieniałem olej w skrzyni groszowa sprawa i na prawdę warto to robić bo na 99% nie było to u Ciebie robione znacze tak jak kolega wyzje napisał nowy w bmw tez kupowałem jakiś 2 tygodnie temu 150 zł org nie baw sie w podróbki
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Auto ma przejechane 153 tys., przebieg najprawdopodobniej jest prawdziwy. Pewnie bym się specjalnie nie zastanawiał nad wymianami płynów czy filtrów, ale przy okazji ostatniego przeglądu w 2013 roku brak pieczęci serwisu więc wiadomo jak jest - lepiej dmuchać na zimne. Na pewno zawieszenie, hamulce są ok więc pewnie fortuny nie wydam. Poprzedni właściciel serwisował w ASO więc lał Castrol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.