Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Wyszarpałem dziś turbinkę i odwiozłem do Turbo-tec. Weryfikują.... Jako że mam teraz chwilę nim ruszę w "drogę powrotna" chciałbym zapytać o czym koniecznie muszę pamiętać składając to do kupy.

Co dookoła mogę jeszcze ewentualnie zweryfikować, wymienić mając rozbebeszony bok?

Opublikowano
Możesz obejrzeć kolektor wydechowy czy nie pęknięty nigdzie, pamiętaj żeby sprawdzili Ci sterownik od turbiny (pod względem płynności i szybkości pracy) i w razie potrzeby wymienili elementy co do których są wątpliwości. Druga kwestia to prawidłowa regulacja zmiennej geometrii, którą mogę się założyć ustawiają na tzw. oko. Nie mają maszyny do mierzenia przepływu. Także ta regeneracja tak nie do końca jest rozwiązaniem. Wiem bo sam przez to przechodziłem i demontowałem sprężarkę jakieś 4-5 razy. Na szczęście sam wiec oprócz mojego czasu to nic mnie nie kosztowało. Przy składaniu wypadałoby zachować odpowiednie momenty dokręcania, czyli turbo kolektor 45Nm z doświadczenia wiem, że po dokręceniu z momentem jaki mówi TIS czyli 50Nm miałem przedmuch na metalowej uszczelce, choć może po prostu trafiła mi się wadliwa raz :) Dopływ oleju 25Nm, Spływ Oleju 10Nm. Pamiętaj zalać turbo lejem przed montażem. Po zakończeniu całej pracy możesz odpalić i dać jej popracować trochę na biegu jałowym.
Opublikowano
Dzięki. Kolektor wymieniałem na nówkę 3 lata temu i wygląda ok. Jutro mają do mnie dzwonić z werdyktem więc ich odpowiednio wypytam. Momenty ok natomiast interesuje mnie pojecie "zalać turbo olejem". Wiem dlaczego trzeba to zrobić ale jak...? Przy pomocy np strzykawki wstrzyknąć olej przez rurkę dopływu oleju tą co idzie od misy? Ile tego oleju? I jeszcze apropos oleju. Nie spuściłem go przed odkręceniem turbiny i co teraz? Odpalić auto bez turbinki podgrzać i spuścić? Kolejne pytanie to sprawa pierwszego katalizatora, jak go wyczyścić? Wybaczcie ze tyle pytań, ale cóż, ten samochód mam 6 lat i dopiero teraz trochę czasu by pobawić, potestować osobiście. Zawsze "brudną" robotę odwalał za mnie jeden szaleniec który na BMW tak jak większość z Was połamał...
Opublikowano

Po założeniu turbiny odkręć spływ oleju do miski i kręć rozrusznikiem aż poleci olej wcześniej odłącz kostki przy wtryskach. Wtedy buma nie odpali, a turbo zostanie zalane olejem.

Ja dla pewności sprawdziłbym cisnienie oleju.

Ps. Co sie stało z turbiną, że poszła do regeneracji?

 

Wysłane z mojego GT-I9505

Opublikowano
Myślę że to był ostatni dzwonek przed jej śmiercią. Luzy w zmiennej geometrii koło kompresji do wymiany koło turbiny z wałkiem do wymiany. 330k na liczniku.
Opublikowano
regenerowalem turbine w tym silniku i powiem że nastepnym razem wzialbym uzywana, po regeneracji to nie jest to samo. Ważne żeby sprawdzili kierownice i gladz , bo jak bedzie cos nie tak to turbina szybko padnie.
Opublikowano
A ja z doświadczenia po regeneracji wziąłbym nową pod warunkiem że zamierzamy danym samochodem jeździć dłużej. Pytanie, ile w Turbo-Tecu policzyli za regeneracje i jakich części do tego użyli i w jaki sposób skalibrowali geometrie.
Opublikowano
Po rozmowie z Panem z Turbo-tec. Geometrie kalibrują przy pomocy "specjalnego urządzenia z programem :lol: i/lub/zamiast przy pomocy "pompki" Co do części tu kolejny cytat : "Proszę się nie martwic używamy najlepszych części dostępnych na rynku nie chińczyków. Koszt regeneracji 2100 gwarancja 24 miesiące bez limitu km
Opublikowano

Czyli połowa ceny nowej ... jak chcesz jeździć to lepiej nową a jak chcesz zaoszczędzić to używkę, byle już nie regenerowaną.

Ja moją już 2,5 roku jak kupiłem nówkę jeżdżę i nie muszę się martwić.

Opublikowano
Po rozmowie z Panem z Turbo-tec. Geometrie kalibrują przy pomocy "specjalnego urządzenia z programem :lol: i/lub/zamiast przy pomocy "pompki" Co do części tu kolejny cytat : "Proszę się nie martwic używamy najlepszych części dostępnych na rynku nie chińczyków. Koszt regeneracji 2100 gwarancja 24 miesiące bez limitu km

 

To specjalne urządzenie to z pewnością coś w stylu VNTT-PRO w zależności od producenta rozbudowane o różne opcje testu, nie sądzę żeby robili to dynamicznie poprzez pomiar przepływającego powietrza.

Opublikowano

Trochę dramatyzujecie. Znam osobiście kilka osób, które tam regenerowały sprężarki (turbo tec mam za płotem). Nikt nie miał najmniejszych problemów, niektórzy jeżdżą ładnych kilka lat. Znajomy zrobił na regenerowanej u nich sprężarce 200tyś km.

Ja niedawno też zafundowałem sobie regenerację ( jak się okazało nie potrzebnie, bo winna była uszczelka pod deklem). Mam cały nowy środek i nie mam żadnego problemu, turbo pompuje tyle ile powinno w pełnym zakresie. Nie robiłem w turbo-tecu, tylko gdzie indziej, zeby ktoś nie posądził mnie o reklamę.

Opublikowano
Spoko. Moja już gotowa. Jutro rano odbieram, zobaczymy. Wracam do tematu oleju w silniku. Co z nim? Jak go teraz spuści? Na zimnym silniku i bawić się w odkręcanie miski i jej czyszczenie?
  • 1 rok później...
Opublikowano

e46 330dA 2003 rocznik po lifcie.

Po regeneracji turbiny samochód przez pierwsze 100km nie miał mocy między 2-3tyś obrotów, po włączeniu nastepnego dnia sytuacja się poprawiła, po kolejnym mocy nie ma w zakresie 2-2,5tyś i mam wrażenie że z jazdy na jazdę jest coraz lepiej.

 

Wymienione były wszystkie filtry, olej, czyszczenie odmy itd, auto pracuje bardzo dobrze poza zauważalnym spadkiem mocy w tym zakresie.

Do setki robi w 12s zamiast 8,7-9s i wyrażnie zaczyna ciągnąć powyżej 3tyś no i 220 jedzie bez problemu

 

Pytanie jest takie, czy to może być wina adaptacji komputera z uwagi na zmianę parametrów doładowania i skoro sytuacja się stopniowo poprawia to zostawić to do samoczynnego códownego ozdrowienia czy tez szukać czegoś przy geometri łopatek, odmie czy cholera wie czym?

 

Czy komputer sam z czasem zmieni parametry na właściwe czy robić reset?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.