Skocz do zawartości

Świece do 318i /ilu elektrodowe?/


dangersexy

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

przymierzam sie do zakupu świec i oczywiscie zaglądnałem do katalogu czesci. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1104-cewka-zaplonowaswieca-zaplonowa/vFZ57892 Wskazało mi swiece o numerze 12129071003 ktora zostala nazwana jako High Power i dodatkowo okreslona jako BKR6EQUP, jej produkcja zostala jednak zakonczona. Nastepnie zostala uruchomiona produkcja swiecy o numerze 12 12 0 037 607, tez nazwana High Power. W tym momencie pojawil sie problem. Na zdjeciu technicznym (świecy ktorej produkcji zaprzestano) jest to świeca jednoelektrodowa. Wpisując jednak haslo z symbolem świecy NGK na www lub bezpośrednio na allegro pojawiają się różne świece: jedno- i czteroelektrodowe!

Jak więc oryginalnie wygląda ta świeca?? W katalogu sklepu internetowego aso-bmw http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=12+12+0+037+607 wsrod zamiennikow są też świece Beru 0002335911, które są rowniez świecami czteroelektrodowymi. Żeby bylo śmieszniej w zamiennikach w pozycji NGK pokazana jest świeca ale już czteroelektrodowa (czyli calkiem inna niż w oryginalnym katalogu świecy NGK pierwotnie używanej w tym modelu BMW). Pytanie jest więc oczywiste, ilu elektrodowa jest oryginalna świeca BMW, ktorej powinienem użyć?

Czyżby pierwotnie BMW używalo świecy jednoelektr. a nastepnie zalecili używanie czteroelektrodowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje takie jakie zaleca producent i tyle. Trzeba wymienić to się wymienia. Ale są ludzie co nagle czują przyrost mocy po zamontowaniu do starego silnika 4 elektrodowych świec :mrgreen: Ale to nic nie daje. Jak jest dedykowana 1 elektrodowa to takie się montuje. Jak 4 to też takie się montuje nie inne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najprawdopodobniej dobor swiec to kwestia tylko i wylacznie ich zywotnosci. Czytalem ze 4-elektrodowe sa samoczyszczace i duzo zywotniejsze niz 1-elektrodowe. Wiekszy wydatek ale zyja dluzej.

 

Nie wyciągałbym pochopnie takich wniosków - nie sadzę aby chodziło wyłącznie o żywotność. Należy kupić takie jakie rekomenduje producent do danego silnika - tak jak powiedzial Kolega danielxc717.

Jeśli N42 to 4-elektrodowa świeca.

Jeśli N46 to 1 elektrodowa świeca.

 

Konkretną odpowiedź otrzymałeś ode mnie w pierwszym poście. Nie ma chyba potrzeby dalej drążyć tematu świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie do konca temat jest zamkniety. Na rysunku w katalogu czesci moje swiece tzn do silnika N42, zostaly przedstawione jako jednoelektrodowe. Wpisujac natomiast numer czesci w internecie wyszukane zostaja swiece czteroelektrodowe (w wiekszosci) i jednoelektrodowe (w mniejszosci). Swieca NGK wskazana w katalogu BMW jako wlasciwa na internecie pod tym samym haslem pokazuje sie jako jedno- i czteroelektrodowa, wiec albo producent cos namieszal albo na rynku sa podroby o tym symbolu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Twojego problemu. Producent pokazuje jedynie schematyczne obrazki a nie fotografie rzeczywistych elementów. :duh: Czy to tak trudno zrozumieć? Masz podane na tacy konkretne oznaczenia świec i modele silników do jakich pasują. Co jest tutaj niejasnego? Zamów zalecane świece do silnika jaki posiadasz i nie kombinuj.

 

Teraz znowu mamy Cie przekonywać jakie świece są właściwe i dlaczego, tak jak to było wcześniej z olejami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.