Skocz do zawartości

[E34] Zepsuty panel klimatyzacji automatycznej?


juve_fan

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

 

Jakby tego było mało, kolejny kwiatek mi wyszedł z autem. Do rzeczy. Dzisiaj po 4 dniach odpalilem auto, grzało na dworze zdrowo, takze właczyłem sobie nawiew, ustawiłem temperature na 16 stopni, a z nawiewu leci zar. Myslę sobie dam mu chwile czasu niech zaskoczy, ale ujechałem z 3 kilometry i nadal wali goracym powietrzem. Jakby tego było mało z centralnej kratki nawiewu leci powietrze tylko z kratki od strony kierowcy, od pasazera lipa, nic nie dmucha...

 

Ale jakby tego jeszcze było mało, podkreciłem temperature na maxymalna siłe, a takze podniosłem temperature z 16 do max gorącego i wtedy uslyszalem przełączenie nawiewu i z centralnej kratki przestalo leciec i zaczelo leciec na nogi, mimo iz nic na panelu nie zmianiałem

 

Myslalem, ze moze cos z elektrozaworami jest nie halo, ale slychac jak zaskakuja, wiec chyba jest ok.

 

Myslicie, ze panel od klimy i nawiewow zwariował? Kontrolka od podgrzewania tylnej szyby tez kaput. Klima oczywiscie nie działa, ale nie dziwie sie, bo czynnika zero w ukladzie, ale to by chyba nie mialo wplywu na zimne powietrze(nie chodzi o klime)

 

Co myslicie?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak

Odłączam kostkę elektrozaworów

Włączam zapłon ustawiam max zimne , dotykam i słucham czy cykają elektrozawory

jeśli tak, to 99% uszczelniacze gumki .

Chociaż czasem niby cykają ale jakoś niemrawo,wtedy żeby sprawdzić na 100%, można podać napięcie i masę na elektrozawory z pominięciem elektroniki.I wtedy mamy pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety ale chyba na 100% poległy elektrozawory. Byłem przed chwilą sprawdzić dokładnie z miernikiem. Nie dość, że nie było charakterystycznego klikniecia, to po zmierzeniu napięcia we wtyczce, otrzymałem następujące wartości:

- na wyłączonym zapłonie, obie strony po zmierzeniu pkazywały 9,64V

- po przekręceniu zapłonu, bez włączania nawiewu obie strony pokazywały 12, 26V

- po przekreceniu zapłonu i włączeniu max zimne 12,00V

- przekręcony zapłon gorące powietrze na maxa miernik pokazywał 0 V

 

Czyli sprawa jasna?

 

Kupować używkę czy naprawiać te, jeśli się da? Mieszkam w bloku, także pole manewru troszkę ograniczone, jeśli chodzi o grzebanie przy aucie, stąd to pytanie ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wychodzi, że zawory elektrycznie są OK. Przy pokrętle na zimno ma być 12V, na full gorąco 0V. W pozycjach pośrednich im bliżej zimnego tym większe napięcie, a im bliżej ciepłego tym mniej. Dlatego po wyjęciu wtyczki dalej grzeje, bo prąd jest potrzebny do ich zamknięcia, a nie otwarcia. Do tego warto zmierzyć czy nie ma przerwanego obwodu w samych zaworach omomierzem. Z używkami jest różnie i jeśli zawory "cykają", to najlepiej kupić zestaw naprawczy i z nimi powalczyć, bo wtedy jest pewność, że będą szczelne. Używane na 99,9% będą tak samo nieszczelne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki zamówione i teraz czekam.

 

Mam nadzieje, ze wymiana nie jest zbyt skomplikowana i ze to wlasnie te uszczelki sie wysypaly, bo inaczej sie porzadnie wkurze...nie ma to jak gorace powietrze z nawiewu, kiedy na dworze ponad 30 stopni :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę nawet w takich warunkach łatwo ominąć elektrozawory i nagrzewnicę (latem i tak nie przydadzą się ;-) ) i wymontować elektrozawory (mi wygodnie było połączyć małym kolankiem przewód dopływowy do elektrozaworów z wężem odpływowym nagrzewnicy). Niewiele wypłynie przy tym płynu, a odpowietrzanie też będzie symboliczne po takim czymś. W chacie sobie na spokojnie zrobisz wszystko z elektrozaworami. Zastanawiam się tylko, jaki (i gdzie) zamówiłeś zestaw naprawczy, bo gdy ja przerabiałem podobny temat, to stanęło na tym, że najpierw cholernie dużo czasu straciłem na renowację starych elektrozaworów, a potem i tak kupiłem nowe (z powodu braku sensownego zestawu uszczelek w Europie).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki zamówione i teraz czekam.

 

Mam nadzieje, ze wymiana nie jest zbyt skomplikowana i ze to wlasnie te uszczelki sie wysypaly, bo inaczej sie porzadnie wkurze...nie ma to jak gorace powietrze z nawiewu, kiedy na dworze ponad 30 stopni :mad2:

 

To w czasie jak będziesz czekał na uszczelki sprawdź na 100% czy zawory pracują, bo jeśli nie, to wtedy będziesz miał chwilę czasu na szukanie innych, które chociaż elektrycznie będą OK. Wtedy tamte działające pewnie też będą potrzebowały reanimacji tym zestawem uszczelek. Od siebie dodam, że ważny jest kierunek montażu tych gniazd, bo ja musiałem poprawiać :P Teraz już nie pamiętam jak to było, ale mam gdzieś drugi zestaw to najwyżej jak będziesz miał wątpliwości to napisz, a ja postaram się zerknąć do tych gratów, co w piwnicy leżą i sobie przypomnieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę nawet w takich warunkach łatwo ominąć elektrozawory i nagrzewnicę (latem i tak nie przydadzą się ;-) ) i wymontować elektrozawory (mi wygodnie było połączyć małym kolankiem przewód dopływowy do elektrozaworów z wężem odpływowym nagrzewnicy). Niewiele wypłynie przy tym płynu, a odpowietrzanie też będzie symboliczne po takim czymś. W chacie sobie na spokojnie zrobisz wszystko z elektrozaworami. Zastanawiam się tylko, jaki (i gdzie) zamówiłeś zestaw naprawczy, bo gdy ja przerabiałem podobny temat, to stanęło na tym, że najpierw cholernie dużo czasu straciłem na renowację starych elektrozaworów, a potem i tak kupiłem nowe (z powodu braku sensownego zestawu uszczelek w Europie).

 

Kurcze jakoś nie bardzo jestem w stanie sobie to wyobrazic ;)

 

Hmm, da rade jakoś zdjąc ta gorna obudowe, by zobaczyc, czy te szpilki sie wysuwaja w elektrozaworach?

 

Mam jeszcze pytanko, czy w razie uwalonych elektrycznie elektrozaworow musze szukac identycznych z 2.5 czy moga byc z 2.0 badz diesla, czy numer na elektrozaworach musi byc identyczny jak na tych co mam u siebie

 

Dokładnie tak jak kolega slaw369 pisał. Ja ogarnąłem temat od kolegi z forum bmw-sport. Dostałem namiar na niego, szybki przelew, dzisiaj rano paczka poszla, tylko na adres domowy, a ja w domu bede w czwartek, z tym, ze do niedzieli bede siedzial, wiec pogrzebie przy furce troszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.