Skocz do zawartości

Prawidłowa jazda 3.0d manual - obroty a sprzęgło/dwumasa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak prawidłowo jeździć 530d w manualu, aby sprzęgło i dwumasa zużywały się najmniej, chodzi o zakres obrotów:

- z górki zjeżdżać na luzie czy 5-tym biegu

- po mieście jeździć na 3-cim czy 4-tym biegu

- w korkach turlać go na 1500obr/min ? chcąc przyspieszyć zrzucać bieg na niższy żeby się nie męczył z tych obrotów? bo sprzegło i dwumasa dostaje w dupe przy takim stylu jazdy... że ciągniesz go z niskiej prędkości i obrotów w gorę ?

 

- Jakie są optymalne obroty? Na jakich ten silnik czyje sie najlepiej, czy zmieniać bieg na 2000obr/min czy przy 3000obr/min?

 

Pytam bo w poprzednim aucie zmieniałem sprzegło co 60tys.kilometrów i w tym bmw 530d touring chciałbym tego uniknać....

Przy okazji jaka jest zywotność sprzegła/dwumasy co ile km to trzeba wymienić ? Bo to nie są tanie rzeczy :D

Opublikowano

1. Według mnie bez znaczenia ale z tego co wiem na luzie się nie podróżuje :wink:

2. Tak żebyś miał te ok. 2 tys. obrotów A czy to będzie 3-4 bieg to już zależy z jaką prędkością się przemieszczasz.

3. Obciążenia zawsze są największe jak ciągniesz auto z wysokiego biegu i niskich obrotów. Lepiej zredukować niż podnosić auto z np. 1,5 tys. obrotów.

4. Zmieniaj biegi przy ok. 2,5-2,7 tys. obrotów

 

Generalnie unikaj gwałtownych przyśpieszeń z samego dołu tzn. 1,5 tys. ponieważ wtedy przeciążenia są najgorsze. Staraj się w miarę płynnie przyśpieszać i nie wbijać biegów jak w M3 a dwumas trochę Ci posłuży. Musisz zdać sobie sprawę że to 3.0 i tu Nm jest większy niż w 2.0 więc i dwumas szybciej się zużywa.

 

Dbaj o autko, ciesz się z jazdy i nie martw się na zapas. :8)

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

chcesz oszczedzić sprzęglo, to nie przeciągaj przy zmianie biegów, bo w M57 sprzegło bierze krótko, na szczescie, ew. wywal jeszcze zaworek opóźniający CDV.

Przy redukcji dodaj troche gazu zanim zaczniesz zasprzęglać, zeby obroty były w miare wyrównane.

 

chcesz oszczedzać dwumas to unikaj obciazen przy niskich obr i bedzie ok. Jesli sie toczysz to mozesz i na III zejsc ponizej 1500 bez problemu o ile nie jedziesz pod górkę :)

Opublikowano
chcesz oszczedzić sprzęglo, to nie przeciągaj przy zmianie biegów, bo w M57 sprzegło bierze krótko, na szczescie, ew. wywal jeszcze zaworek opóźniający CDV.

Przy redukcji dodaj troche gazu zanim zaczniesz zasprzęglać, zeby obroty były w miare wyrównane.

 

Możesz powiedzieć coś więcej o tym zaworku opóźniającym CDV ? co to jest i gdzie itd. ?

Mechanik mi mówił że coś robię źle jak robiłem 60tys a inni 120 na sprzegle.

Ciężko mi wyczuć tą płynną / zdecydowaną zmianę biegów :( jak puszczam szybko sprzęgło jest źle jak długo to też :?

W miarę szybko spod świateł też mam problem żeby się rozpędzić ( trzeba 2 razy bieg zmienić :| )

Opublikowano
Ja to Ci radzę sprawdzić wybierak, sprzęgło wału i tuleje wokół dyfra jak masz problem z płynnym wbijaniem biegów...
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

Możesz powiedzieć coś więcej o tym zaworku opóźniającym CDV ? co to jest i gdzie itd. ?

 

https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=4a-zU_ONG8Kg8wfe1YDgDw&gws_rd=ssl#q=CDV+bmw+co+to+jest

 

Jak doczytasz to dowiesz się, ze bez CDV uzyskasz lepszą kontrolę nad pracą sprzęgła, aczkolwiek tak sobie myślę, ze w twoim przypadku moze to pogorszyć, bo albo bedziesz jeszcze bardziej szarpał, albo przeciągał, ścierajac tym sprzęgło.

Trzeba tez rozwazyć zakup auta z ASB, nauczyc się zmieniać biegi, albo pogodzić z czestą wymianą sprzegła. Opcji dużo :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.