Skocz do zawartości

E39 540i problem elektryki


oskyrulez

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się tak. Auto w spoczynku wykazuje pobór rzędu 0,5 A, co jak wiadomo jest zabójcze dla akumulatora. Drogą eliminacji znalazłem winny obwód, po wyciągnięciu bezpiecznika nr 4 w schowku pobór spada do wartości akceptowalnych (0.09A). Zgodnie ze schematem elektrycznym bezpiecznik ten odpowiada za oświetlenie kabiny oraz przedziału bagażowego. Natomiast po wypięciu dziada nie działa mi też NIVO (na razie tylko to zaobserwowałem). Pytania mam dwa: co na tak banalnym obwodzie może mi generować pobór rzędu 0.5 A oraz dlaczego nie działa mi też NIVO - czy możliwe aby ktoś przepiął NIVO pod ten obwód i po co?
http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po jakim czasie od wyłączenia silnika mierzyłeś pobór??

 

Wiem co masz na myśli, odczekałem 8-10 min żeby wszystko się powyłączało. Pobór zatrzymał się na 0,48 A

 

 

Czyli odczekałeś zdecydowanie za krótko.

E39 w "stan uśpienia" przechodzi po 15-17 minutach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz automat, to stan uśpienia sygnalizowany jest zgaśnięciem kontrolki przy "P" koło lewarka skrzyni.

Zobacz sobie czy gaśnie ci podświetlenie schowka po zamknięciu.

Za NIVO odpowiadają bezpieczniki 49,50 w bagażniku, więc może spróbuj z tamtymi pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie gaśnie mi kontrolka P po zamknięciu auta. O czym może to świadczyć? A co do tego, że rozłącza mi NIVO po wyjęciu bezpiecznika nr 4 to mam teorię. Fabrycznie kompresor jest obok koła zapasowego i jego bezpieczniki to 49 i 50. Natomiast u mnie to miejsce zajmuje butla gaz a kompresor ktoś przełożył na ścianę bagażnika. Podejrzewam, że przepięto go właśnie pod ten obwód 4 bezpiecznika. Muszę to zweryfikować.
http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak nie gaśnie ta kontrolka, to auto ci się nie usypia - proste.

Coś ciągle wybudza elektronikę, lub nie pozwala się uśpić.

Spróbuj obadać jeszcze czytnik nawi, one też czasem lubią się zwiesić i działają na okrągło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie gaśnie ta kontrolka, to auto ci się nie usypia - proste.

Coś ciągle wybudza elektronikę, lub nie pozwala się uśpić.

Spróbuj obadać jeszcze czytnik nawi, one też czasem lubią się zwiesić i działają na okrągło.

 

Czytnik Navi odłączałem, pobór się nie zmienił.

Kontrolka ma zgasnąć po 15-20 minutach, a nie od razu po zamknięciu auta.

Mierzenie poboru prądu po 10 minutach, tak jak to robisz, nie ma najmniejszego sensu.

 

Ok. Odczekam w takim razie dłużej i zobaczę jak wyjdzie, ale to dopiero w piątek niestety, bo została w garażu.

http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.