Skocz do zawartości

Jakie sprzęgło do mocniejszego E46 320d


Kunio

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj po wymianie na GT1752v, wgraniu mocniejszego softu i jednym nieudanym starcie :lol: moje sprzeło powiedzialo papa. Zrobilem wczoraj trasę 500km i niestety ślizga się.Czy kupić oryginał sachsa czy coś innego mocniejszego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od czego to turbo, które wsadziłeś, że się wykichało sprzęgło ? Z tego co pamiętam, to już byłeś na strojeniu na seryjnym.

Okładziny gdzieś nakładają nowe mocniejsze, musiałbyś do yoshimury zaatakować, on to przerabiał, może jeszcze tc albo moby, bo też raczej serii nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zachciało mi się wsadzić wczoraj GT1752V :D Także program od rogala i 1200zl poszło wpiz...du ;)

Nowy soft i zupelnie inne auto niż po wyjechaniu od Rogala. Teraz dmucha 2.8 bara a dmuchało 2.6 :D

Niestety spaliłem wczoraj sprzęgło przy sprincie i w drodze powrotnej zaczęło się ślizgać. Zastanawiam się na LUK oryginał albo wzmocnić swoje. Auto pewnie ma teraz ok 450Nm więc nie wiem ile takie seryjne wytrzyma

Edytowane przez Kunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rodzajach turbin się nie znam, wychodzi że między innymi jest od e90, ale nie wiem czy 163 czy 177.

Twoje turbo umarło, że zmieniłeś ?

Jeśli dobrze rozumiem, to po zmianie turbo, strojeniu na nowym innym turbo u rogala, sprzęgło umarło ? Tak dopytuję, bo moje sprzęgło pewnie idealne nie jest a już na nim 2 rok po programie hulam.

Co rogal i reszta o nowych mocniejszych okładzinach ? Sprzęgło umierało przedtem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To turbo siedzi w E60 chyba. U Rogala byłem może z miesiac temu i zrobił mi program na 184KM. Kilka dni temu zgadałem sie z kolegą ROGER-NYSA i ten zaoferował mi wymianę turbo + jego program. Skusiłem się i wczoraj u niego byłem. Założył mi turbo i zchipował. Auto zapierdziela dużo lepiej niż po Rogalu. Teraz pozostaje jechać na hamownię i sprawdzić. Zobaczymy jak wygląda wykres, bo teraz czuć wyraźne pierdol....cie przy 2 tys/obr. Niestety nowe turbo wstaje później, ale za to dłużej dmucha.

Moje sprzęgło miało się dobrze do wczoraj ;) Po wymianie turbo i wgraniu softu, pojechaliśmy na testy i wtedy spaliłem sprzęgło przy starcie. (nie jeżdzę tak nigdy więc i ruszać szybko nie potrafię ;)) W drodze powrotnej do domu (500km) sprzęgło zaczęło się ślizgać na 4, 5 biegu najbardziej. No i teraz kminię jakie wsadzić ;)

Edytowane przez Kunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wrócił do ori - bezpieczniej, jestem tego przykładem - żadnemu Vs. nie przepuszczę jak jest okazja - stanu swojego sprzęgła nie znam - jest od nowości i jeszcze żyje.

Co do okładzin - jak pisałem - zaatakuj do yoshi, tudzież rogera-nysa który podjął się przeróbki.

Na pewno mają jakieś sprawdzone firmy które, mocniejsze okładziny robią, yoshimura o tym w swojej galerii chyba nawet wspominał, gdzie robił itd.

 

Btw. Coś było na rzeczy, że rogal zrobił ile zrobił, zapobiegawczy raczej się nie stał, a robi do granicy - dodatkowo masz przecież fmic.

Daj znać jakie będzie ostateczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granicy tego silnika tak na prawdę nikt nie zna, to nie VAG. Ale faktem jest że po programie u Rogala, auto przy jeździe takiej jak wczoraj - 140-160km/h na trasie spalało mi ponad 7L. Po wczorajszej jeździe 500km wyszło mi 5.7L !! Nie wiem skąd taka różnica.

O auto dbam, olej co 10 tys. Nie katuję auta startami spod świateł itp. Jeżdzę w większości w trasach i nie z butem w podłodze. Wymieniam sprzegło, jadę na hamownie i po wykresie stwierdzę czy łagodzimy program czy zostawiamy ;)

W poniedziałek będę wiedział co i jak ze sprzęgłem. Do ilu Nm ori powinien dawać radę?? LUKa czy Sachsa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do E46 320d M47 i silnych programów serii wystarczajace jest zakucie tarczy sprzęgła nowymi nadwymiarowymi kevlarowymi okładzinami LUK 228mm. Bez problemu radzą sobie z wysokim momentem obrotowym oraz zachowują pełną elastyczność silnika na 4 i 5 biegu. Należy wspomnieć o prawidłowym montażu docisku sprzęgła SAC, które w przypadku błędnego montażu nie da żadnego efektu w działaniu sprzęgła, a wręcz przeciwnie pogorszy działanie układu przeniesienia napędu. Ponadto należy porządnie "zabielić" powierzchnie dysków masy wewnętrznej koła zamachowego, oraz dysku docisku sprzęgła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.