Skocz do zawartości

BMW E46 silnik N42 - zła praca silnika


mario-exp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam dość złożony problem więc opiszę wszystko od początku:

Kupiłem auto BMW E46 318 z silnikiem N42B20 i instalacją LPG. Od początku odczuwalne były drgania silnika na wolnych obrotach przy zasilaniu gazem, na benzynie prawie nieodczuwalne. Ostatnio nie używam w ogóle instalacji gazowej (w tym wątku instalacja nas w ogóle nie interesuje, zależy mi na właściwej pracy na benzynie).

Na benzynie drgania się nasiliły. Silnik trzęsie się na wolnych obrotach na postoju. Czasami drga mocniej czasami mniej. Obroty nie falują! Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.

Wymieniłem już: świece (NGK), przeczyściłem przepustnicę, wymieniłem przepływomierz, bo był padnięty (oryginalny Bosha).

Po wymianie przepływomierza pojawiły się dodatkowe niepokojące objawy. Autem szarpie jak próbuję jechać na 2 biegu z MINIMALNIE wciśniętym pedałem przyspieszenia. Gdy w ogóle nie wciskam gazu i toczę się jest OK, na wyższych obrotach jest OK, na niskich zamulenie straszne. Ponadto jak jadę ze stałą prędkością, np. na 4 biegu z 2000 obr. to czuję że auto nie jedzie jednostajnie, płynnie, tylko lekko szarpie, bardzo delikatnie. Auto czasem ma więcej mocy, czasem mniej... Stabilniej było, gdy nie miałem podpiętej przepływki.

Zaczęły się też regularnie pojawiać błędy zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Przed wymianą przepływki błędy te pojawiały się tylko sporadycznie, gdy używałem gazu. Podmieniłem cewki 1 i 2 oraz 3 i 4 ale cały czas zapłon ucieka z 2 i 3 cylindra więc to nie wina cewek.

 

Aktualnie pojawiają się błędy:

- sonda lambda (2824 CDKHSUSA2 - Heating lambda sensor before Cat bank2) - która to, ta bezpośrednio przed katalizatorem? (przed katalizatorem jest ich w sumie 4...)

- błąd czujnika wałka rozrządu (2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet) - czy to musi być uszkodzony czujnik, czy po prostu jego wskazania informują, że coś jest nie tak z rozrządem?

- brak zapłonu na cylindrach 2 i 3

 

Dodam, że mierzyłem kompresję na cylindrach z kolegą i wychodzi, że jest ona za mała, ok 8 Bar na cyl. 1, 2 i 4 oraz 6 bar na cyl. 3.

Nie robiłem próby olejowej, ale wiem, że pierścienie nie przepuszczają oleju (brak objawów, które są mi bardzo dobrze znane). Auto jeździło na gazie więc podejrzewam zawory.

 

 

Jak widać przede mną trochę PLN do wydania, ale chciałbym wiedzieć co w pierwszej kolejności powinienem zrobić, żeby doprowadzić silnik jak najszybciej do stanu równej pracy bez wymiany połowy osprzętu?

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

 

 

 

_________________________________________

 

EDIT:

 

Wygląda na to, że po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu nie szarpie autem i nie pojawiają się błędy z zapłonem. Czujnik do wymiany.

 

Cały czas natomiast pojawia się błąd sondy lambda. Ktoś wie która to? Wg katalogu każda praktycznie sonda jest inna i nie wiem jaką kupić...

 

Drgania silnika na wolnych obrotach nadal występują oczywiście. Jak na razie są delikatne, ale to akurat wymaga kilkudniowych testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika wałka rozrządu nadal błąd. Po zamianie obu czujników w aucie także błąd tego po stronie dolotowej, więc czujnik jest OK.

Sprawdziłem miernikiem, czy jest napięcie na wtyczce podłączanej do czujnika i nie ma (przy uruchomionym silniku). Może to uszkodzona wiązka kabli, a może coś innego? Ma ktoś rozpiskę pinów sterownika silnika N42 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Ciebie straszyć, ale może to być wina zespołu regulacyjnego wałka rozrządu na wałku ssącym bądź coś ze wspomnianym valvetronickiem jeśli po podmianie czujnika dalej występuje błąd. I nie pomyliłeś tego błędu wałka rozrządu z błędem wału korbowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witam mam problem z moim bmw e46 316 n42 ja mam problem taki ze jak zapale moj samochod obejetnie czy zimny czy cieply to samochod faluje na obrotach po przegazowaniu powyżej 3,5 tys obroty ustaja a jak odlacze elektrozawor vanosa to problem znika dodam ze elektrozawor wymienilem i czujnik polozenia walka tez po podpieciu pod koma pokazuje blad czujnika położenia walka dolotowego

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=11_3296&hg=11&fg=15&lang=pl po odlaczeniu czesci nr1 elektrozawor wszystko jest oki

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Podłączę się do tematu. Kupiłem całkiem niedawno e46 316ti i nie daje mi spokoju jedna rzecz. Bywają dni że autko przyspiesza jak szalone i co najważniejsze płynnie a są dni i to raczej często że autko ma lekkie przydławki (zwłaszcza przy szybkim ruszaniu ) a amplituda przyspieszania nierównomierna - gdzieś się przydławi, nie zbiera się, nie ma przyjemności z jazdy. Jest to bardzo odczuwalne.

Druga kwestia, mam nadzieje że z tym związana jest taka: rano przy odpalaniu ścieka jakby olej i przez 3 sekundy jest klekot. Nie ma tego jak pare razy na zimnym pokręce rozrusznikiem na przesmarowanie. Po zgaszeniu zdarzyło się że zamigała kontrolka oleju czerwona. Ubywa troszke oleju Jutro wymienię dla spokoju olej i filter. Autko drga na wolnych obrotach.

Po odłączeniu przepływki przyspiesza tak samo tyle że troszke pachnie gazoliną i na jałowym przygasa.

 

Podpiąłem inpe przed odłączeniem przepływomierza i pokazało jakieś świeże błędy:

2721 CDKLASH Lambda-Sondenalterung h. Kat

271C CDKLASH Lambda Sonde Hinter Kat

2781 CDKPH Nockenwellengeber Einlass

 

Wrzucam filmiki z live data. Pomiary robiłem pierwszy raz w życiu także jak coś potrzeba jeszcze to proszę o sugestie. Na jałowym. Zaczynałem bez gazu, potem gazowałem do 2500rpm i 3500rpm. Rozgrzany silnik

ANALOG 1

https://youtu.be/j1Jn8ps2Sx4

ANALOG 2

https://youtu.be/owICJuEKfnE

ANALOG 3

https://youtu.be/HtI2olC7gWc

ANALOG 4

https://youtu.be/LIP7HiCgQb4

BŁĘDY

https://youtu.be/eaapGg7cy48

DIGITAL 1

https://youtu.be/VcyjXBu-dZk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.