Skocz do zawartości

Zmiana przebiegu i VIN w LCM (instrukcja)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu pytałem o to na forum, ale konkretnej odpowiedzi nie dostałem. Doczytałem troszeczkę i mądrzejszy postanowiłem samemu przeprogramować swój moduł świateł. Zakupiłem interfejs PaSoft (135pln + koszty przesyłki) i wziąłem się do roboty. Instalacja bardzo prosta, program działa nawet na win7 (32 bit Professional).

 

Zaczynamy od sprawdzenia numeru znajdującego się na naklejce na module świateł.

 

http://i61.tinypic.com/wtbmgx.jpg

 

Najlepiej walnąć sobie zdjęcie telefonem i mieć je pod ręką, gdyż numery które tam się znajdują będą przydatne za chwile

 

http://i57.tinypic.com/2u5ffaw.jpg

 

Odpalamy samochodzik i podłączamy nasz interfejs, a następnie uruchamiamy program BMM Scanner v 1.4.0. Klikamy ok (mając odpalony samochód) i naszym oczom ukaże się takie oto okno:

 

http://i61.tinypic.com/35k0eiu.jpg

 

Jak widać mój moduł świateł pochodzi o 3 litrowej wersji z napędem na 4 koła :) Nie zgadza się ani przebieg ani nr VIN...

Wybieramy odpowiedni moduł:

 

http://i61.tinypic.com/2qsaqle.jpg

 

a następnie klikamy "Change algorithm"

 

http://i60.tinypic.com/t0pwk7.jpg

 

Klikamy "View support list"

 

http://i57.tinypic.com/2qvwphg.jpg

 

a z listy która się nam ukaże wybieramy numer naszego LCM w taki sposób, ażeby numery oznaczone jako HW i SW były takie same. U mnie dodatkowo modele o zgodnym algorytmie były podświetlono na niebiesko więc nie powinno być z tym większego problemu:

 

http://i57.tinypic.com/s14905.jpg

 

Klikamy "Close" a następnie "Reprograming" oraz "Write Odometer"

 

http://i62.tinypic.com/hvxtox.jpg

 

Wpisujemy wartość aktualnego przebiegu z licznika i czekamy chwilkę aż moduł przyjmie nową wartość.

 

Następnie klikamy: "Write FGSTNR" i analogicznie jak wcześniej wpisujemy 7 ostatnich znaków naszego numeru VIN.

 

http://i62.tinypic.com/c6tc9.jpg

 

Zamykamy program, wyłączamy zapłon, włączamy od nowa i cieszymy się z braku kropki, która może świadczyć o fałszywym przebiegu.

 

http://i59.tinypic.com/2j0egb9.jpg

 

Dodam jeszcze tylko, iż tylko część zdjęć jest mojego autorstwa, reszta pochodzi z angielskiej instrukcji, którą można znaleźć w internecie. Dla tych co na bakier z angielskim moja instrukcja może okazać się przydatna. Gdyby ktoś chciał aby mu zmienić przebieg oraz VIN w LCM to zapraszam do Krakowa.

Opublikowano
Gratki za upartość

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro juz tak się zaglebileś w temat, to możesz napisać, czy kropka jest, ponieważ VIN się nie zdadza ,czy VIN i przebieg?
Opublikowano

Dzięki Faliszewice :) Aby kropka zniknęła muszą zgadzać się obie wartości, czyli VIN oraz przebieg.

 

Swoją drogą ten BMW Scanner dużo przyjaźniejszy niż INPA, która w moim przypadku zawsze coś problemy stwarza. A to się zawiesza, a to kabla nie widzi... Tutaj graficzny interfejs jest bardzo przyjemny i prosty. Co prawda nie znam jeszcze wszystkich możliwości, ale póki co polecam!

 

A tak w ogóle to co się stało ze Staszkiem? Chory jakiś czy co? Może bana dostał a ja to przegapiłem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też się przymierzam do takiego kabelka. INPA jest dziwna, ale DIS to jakaś masakra.

Staszek rozbija się po innych forach, albo rzeczywiście zalał fure betonem:)

Opublikowano
Skoro juz tak się zaglebileś w temat, to możesz napisać, czy kropka jest, ponieważ VIN się nie zdadza ,czy VIN i przebieg?

 

VIN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.