Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ok grudnia przegrzewal mi sie silnik - okazalo sie ze z powodu zlego plynu ktory przymarzal - nie zamarzl ale robil sie kisiel z niego - auto ogrzalem, plyn od razu wymienilem i do tej poryt bylo ok.

 

Silnik trzyma temperature, wszystko idealnie ale teraz (czyli po jakis 4 miesiacach) 2 dni temu komputer zasygnalizowal ubycie plynu w chlodnicy - dolalem, ubylo ok 1 litr. 2 ostatnie dni jezdzilem duzo i zrobilem ok 300 km, i znowu - komputer pokazuje ze ubylo - na nagrzanym silniku jest do pelna, jeszcze nie wystygl ale domyslam sie ze znowu ubylo ok 1 litra - w ciagu 2 dni to zdecydowanie niepokojace..

 

Widze ze troszke mi cieknie z 2 gumowych przewodow mniej-wiecej na wysokosci zbiornika plynu hamulcowego - pod spodem, przewody prowadza do chlodnicy - ale wycek jest minimalny i nie uwierze ze w 2 dni wyciekl 1 litr tymbardziej ze przez ostatnie 4 miesiace nic sie nie dzialo..

 

czy przyczyna moze byc to czego sie spodziewam czyli uszczelki na glowicach cylindrow ? :shock:

 

ps. pod zakonczeniu jazdy odkrecilem korek od plynu do chlodnicy zeby sprawdzic - pokazalo sie wtedy Kuhlwasserstand ale zaraz po tym jeszcze cos czego nigdy nie bylo - nie zdazylem zapamietac ale sprawdzajac w instrukcji (online) nigdzie tego nie znalazlem - Betriben... Betribensa... cos takiego - wiecie moze co to oznacza ?

 

z gory dzieki za przewczytanie mojego wyczerpujacego referatu :)

Opublikowano

na początek zmien sobie język na angielski jak ktoś kiedyś napisał jest "user friendly".

a co do tego ubytku to jak się boisz że to uszczelka pod głowicą, to sprawdź czy ci nie przybywa oleju i czy nie masz nakorku od oleju gestej mazi, ale ja bym nie tragizował i podejrzewał raczej że cieknie na łączeniach węży oprócz tego co zauważyłeś może gdzieś jeszcze, sam miałem problem bo mi ubywało może nie tyle ale jednak, nic nie wskazywało na to że cieknie mimo to podokręcałem wszystkie ściski i przestało. często na łączeniu gumy z blokiem robi się coś takiego jakby kamień i to można by było poobczyszczać. mam nadzieje że jakoś to w miarę jasno wytłumaczyłem wrazie co to się poprawie

Opublikowano

Sprawa wyglada tak. Jak masz uszkodzona uszczelke pod glowica to albo bedziesz mial olej w plynie, plyn w oleju (maz nakorku i bagnecie) lub jezeli plyn ucieka do cylindrow to wowczas ciagniesz za soba tumany pary wydostajace sie z wydechu (zwlasza rano po odpaleniu autka)

 

Ja stawiam na weze. Tym bardziej ze piszesz iz troszke ciekna. Podczas jazdy w ukladzie tworzy sie cisnienie, ktore wypycha plyn.

Opublikowano

dzieki wielkie, objawy i takie i takie:

 

- nie ma mazi wokol korka, plyn w chlodnicy jest taki zamulony - dzisiaj bede wachal i -niech strace - smakowal :) to sie przekonam.

 

- teraz komputer nie informowal o ubyciu plynu w chlodnicy a zrobilem ok 50 km.

 

- w zimie i jak bylo chlodno za tylnego kola od strony kierowcy wydobywala sie para - wlasnie sie zatsnawialem co to jest - zapach miala identyczny jak para ktora sie wydobywa w zimie z kanalow C.O. Tlumik nie jest nigdzie pordzewialy. Teraz juz tego nie ma ale nic dziwnego - nie ma niskich temperatur.

 

jeszcze raz dzieki za pomoc - zrobie z przewodami i zobacze co seo sie bedzie dzialo.

Opublikowano
skoro sprawa ubytku plynu wyjasniona to ja podpowiem co bylo w komunikacie check control - "Betriebsanleitung" lub "Siehe Betriebsanleitung" czyli najprosciej mowiac zajrzyj do instrukcji obslugi a tam jest dla ciebie wskazowka co masz zrobic kiedy pojawi sie taki komunikat. po angielsku byloby "Owner's Manual".

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.