Skocz do zawartości

nie działa dzwignia turbo 530d e39


tomasz9014

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem tu nowy opisze swój problem jechałem samochodem normalnie chciałem przyspieszyć i samochód stał się zamulony nie włancza się turbo ciągnie dopiero od 3 tys obrotów. Patrzałem na dzwignie turbo zdjełem wąż od gruszki pod turbo i nadal nic po zapaleniu auta ani drgnie co się stało takiego? samochód nie dymi nie pali oleju nie ma mocy jak przedtem zawór sterowania turbo wymieniłem rok temu + wszystkie węże podciśnienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Spróbuj ręcznie poruszać cięgnem od turbo czy chodzi lekko i czy ma pełny zakres ruchów.

Może być tak że kierownice w turbinie się zacięły i ładuje teoretycznie "prawidłowe" ciśnienie tylko na wysokich obrotach a z dołu ma za małe doładowanie i dlatego będzie muł.

Jak masz możliwość podłącz pod kompa i sprawdź live daty, najlepiej nagraj wrzuć w sieć i daj na forum i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawdoodobnie silnik już na wykończeniu. Niestety koszty remontu mogą przeraźić.

Głupot nie opowiadamy jak się nie znamy. :duh:

 

 

Jak sztanga turbo umarła, to zacznij od sprawdzenia wężyków podciśnienia, jak nikt ich nie wymieniał, to mogą być sparciałe/pęknięte i ucieka podciśnienie, przez co nie ma czynnika który steruje gruszką turba, a bez podciśnienia kierownica turba ustawia się tak, żeby ciągnął dobrze na wysokich obrotach, a na niskich będzie zmulony.

Kolejna rzecz, to elektrozaworek sterujący gruszką turbiny, często ma zasyfiony filterek, i regulacja nie działa, tutaj trzeba wyczyścić conajmniej sam filterek, a najlepiej rozebrać cały zaworek i wyczyścić (zaworka szukaj zaraz nad turbiną).

Sztangę dasz rady poruszyć ręką, ale trzeba do tego trochę siły, może być też, że zapiekła się kierownica łopatek turbiny - trudna sprawa, trzeba rozebrać, wyczyścić.

Przed zaworkiem masz taką czarną puszkę do której idą wężyki podciśnienia, to tzw. akumulator podciśnienia, spotkałem się raz że miał wewnątrz nieszczelność, jak w/w opcję nie dadzą rezultatu, to sprawdź i jego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.