Skocz do zawartości

Pytanie o rozrząd, czy dobrze to rozumiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie!

 

Ot, moja Śnieżynka zrobiła mi niespodziankę.

Dojeżdżam do świateł, 2 bieg, niecałe 2 krpm, noga na lekkim gazie.

W pewnym momencie strata mocy, wysprzęgliłem, silnik zgasł. Towarzyszył temu dziwny odgłos "szurania metalu o asfalt", ale nic nie odpadło, nic sięnie urwało.

 

Zepchnąłem autko na bok, próba odpalenia: silnik kręci, iskra jest, paliwo jest, a on kręci jakby w ogóle nie miał kompresji. Dokładnie tak kręci nim rozrusznik jakby silnik miał wykręcone świece.

 

I teraz pytanie: co to zdechło?

 

Moja teoria daje mi na myś rozrząd. Możliwe, że przeskoczył pasek i w związku z przestawioną fazą rozrządu nie ma kompresji, bo przy sprężaniu otwarte ma któreś zawory?

 

W związku z powyższym, czy silnik M20B20 w 320i z 1987 roku ma kolizyjny rozrząd? CO prawda auto się lekko toczyło, obroty silnika niewielkie w momencie awarii, ale obawiam się, że tłoki spotkały się z zaworami... Czy to możliwe w tym silniku?

 

Aha, i powiedzcie mi Panowie ile kosztuje pasek rozrządu i napinacz do M20B20?

 

Dzięki za wypowiedzi.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
raczej masz glowice do roboty,ale mysle ze sprawdziles czy ci pasek po prostu nie pekl,zeby sie przekonac czy masz zawory cale to ustaw rozrzad na znaki(pierwszy tlok) i jak pasek jest cały to załóż i na sucho(recznie) pokrec wałem jesli da sie obracac i nie bedziesz słyszał stuków(zawor-tlok) to wtedy sprobuj odpalic.pozdro
Opublikowano

Nawet teraz daje sie bez problemu obracac silnikiem...

I nic mu nie stuka...

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
daje sie obracac?ale robisz to rozrusznikiem to zawsze obrocisz,bo jesli skrzywione masz zawory to poklepało je tak ze tloki chodza ok,zeby sie otym przekonac musisz ustawic rozrzad na znakach,i przed kreceniem rozrusznikiem obracasz walem recznie(np klucz zaloz na srube na wale i krecisz)i jesli przejdzie ci 2razy przez znaki to mozna sprobowac odpalac,jesli lipa z odpałki to niestety trzeba zwalic pokrywe zaworow(niewielka robota dasz rade sam) i krecac RECZNIE :!: obserwuj czy wszystkie zawory chodza jesli nie to niestety trzeba zwalac głowice,jesli jednak wszystko bedzie chodziło ok,to ustawienie prawidlowe rozrzadu musi rozwiazac problem.pozdro
Opublikowano

Na 99,9% pasek sie zerwal a na 100% nie pszeskoczyl. Jakby przeskoczyl to przynajmniej dawalby slady kompresji.

Niestety rozrzad w tych silnikach jest kolizyjny i trzeba mniec duzo szczescia zeby nic sie przy takiej katastrofie nie stalo.

Zdejmij pokrywe, zaloz pasek na znaki i zobacz czy wszystkie zawory chodza jak nalezy tzn czy wychodza i wchodza, czy sie nie zawieszaja itp. Jezeli wszystko OK to mozesz pokrecic rozrusznikiem i probowac autkop odpalic.

Bledem bylo rowniez krecenie rozrusznikiem. Gdyz nawet na rozruszniku tlok mogl uderzac w zawory.

 

Mam nadzieje ze miales na tyle szczescia i nic ci sie nie stalo w silniku gdyz koszty naprawy moga byc dosc spore.

Opublikowano
No, panowie, nie sa to pocieszajace wiesci... :?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Wiecie co Panowie, pasek nie mógł się zerwać ponieważ obraca się wałek rozrządu, zauważyłem to przez wlew oleju... możliwe, że aż tak faza rozrządu jest przestawiona, że nie ma kompresji?

 

Teraz już zgłupiałem.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Jaki masz problem. Skoro zagladasz przez korek na walek to zrob wiecej i zdejmij gorna oslone od paska (3min roboty) i wszystko bedziesz wiedzial.

 

PS

Jak sie urwal pasek to kompresji nie bedzie

Opublikowano
Jest fajnie... pasek sie nie zerwal, kompresji niet. :?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
to poustawiaj to tak jak ci opisałem powyzej i wtedy probuj odpalic,a moze nic sie nie przestawiło tylko np.zawor sie urwał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.