Skocz do zawartości

BMW E93 320i Czasem wywala "Check engine" OBD2 SCREENS


Jaroslaw_BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem ze swoim autem. Mianowicie chodzi o kontrolke "check engine" ktora zapala sie co kilka dni po czym gasnie po kilku dniach. Komputer wyczytuje 2 bledy:

-P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

-P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

 

Dodam iz po wyskoczeniu "check engine" 2 tygodnie temu w samochodzie skakaly obroty jak szalone i musialem ostro kombinowac zeby dojechac z pracy do domu bo auto ciagle gaslo na swiatlach gdy przystanalem i samo sie zapalalo. Do tego zauwazylem ze na biegu jalowym lekko telepie samochodem pod siedzeniemtak co chwilke zatelepie...

 

Wiem ze ten problem juz wystapil u mnie w zimie jeden raz wtedy mechanik ktory wymienial mi olej, swiece zarowe i filtr powietrza zwrocil uwage ze mam lekki wyciek oleju pod silnikiem ktory notabene chyba zalewal swiece i zlecil zeby w dalekiej przyszlosci sie tym zajac i wymienic uszczelke silnika. Dodam od siebie ze auto nie pobiera oleju ani na wskazniku elektrycznym wskazuje poziom oleju "OK". Po serwisie dlugo nie mialem z tym problemu az do teraz ale postanawiam sie tym zajac na dobre. Ktos potrafi pomoc mi w tym temacie? Czy to rzeczywiscie swiece zalane czy moze wtryski sprawdzic? A moze cos innego? Bardzo prosze o pomoc...

Edytowane przez Jaroslaw_BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... problem juz wystapil u mnie w zimie jeden raz wtedy mechanik ktory wymienial mi olej, swiece zarowe i filtr powietrza zwrocil uwage ze mam lekki wyciek oleju pod silnikiem ktory notabene chyba zalewal swiece i zlecil zeby w dalekiej przyszlosci sie tym zajac i wymienic uszczelke silnika.

W opisie masz 320i a piszesz o świecach żarowych, które są w silniku diesela ;)

 

-P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

-P0430 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Błędy wskazują na problemy w układzie spalania. Przerywanie może wskazywać na problem z cewkami czy świecami zapłonowymi. Wygląda na to jakby obie sondy lambda odczytywały niewłaściwą zawartość spalin. Tylko te 2 błędy masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie masz 320i a piszesz o świecach żarowych, które są w silniku diesela ;)

 

Przepraszam moj blad, chodzi o swiece w silniku benzynowym...

 

Błędy wskazują na problemy w układzie spalania. Przerywanie może wskazywać na problem z cewkami czy świecami zapłonowymi. Wygląda na to jakby obie sondy lambda odczytywały niewłaściwą zawartość spalin. Tylko te 2 błędy masz?

 

Aktualnie nie mam jak podjechac teraz do mechanika i podpiac pod profesjonalny sprzet komputerowy zeby sprawdzic czy cos jeszcze by pokazal komputer. Te bledy ukazaly mi sie gdy przeskanowalem auto za pomoca aplikacji w telefonie zeby na szybko wiedziec z grubsza o co chodzi i zapytac tu na forum. I wiem ze nie mozna sie taka aplikacja sugerowac choc nieraz miala racje i czasem pokazywala wiecej niz komputer od mechanika ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to byki od katalizatora :cool2: już pisałem o tym identyczna sytuacja jest u mnie , po diagnozie w ASO wyszło ,że sondy pracują bardzo dobrze tylko katalizator do wymiany . Bank 1.2 wydajność poniżej progu kata. viewtopic.php?f=70&t=163340 , viewtopic.php?f=70&t=234874
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podlaczylem pod bardziej precyzyjne i konkretne urzadzeniei oto co wyskoczylo:

 

Bledy:

P0420 - Zdolność konwertera katalitycznego do usuwania szkodliwych składników spalin, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1) - poniżej wymaganej wartości (Catalyst System Efficiency Below Threshold)

 

Błędy prawdopodobne:

P0133 - Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) - za wolna zmiana wartości napięcia sygnału wejściowego (za mała szybkość odpowiedzi czujnika) (O2 Sensor Circuit Slow Response)

P0130 - Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) - wadliwe działanie (O2 Sensor Circuit)

C0243 - Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - niski sygnał wejściowy

P0100 - Obwód przepływomierza mierzącego masowe lub objętościowe natężenie przepływu powietrza - wadliwe działanie (Mass or Volume Air Flow Circuit)"

 

Jakies pomysly koledzy ktora konkretnie usterka wywala "check engine"? Ktos doradzi co zrobic "krok po kroku" zeby wyeliminowac blad? Z gory dziekuje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa oba katalizatory do wymiany po prostu (droga impreza). Nic innego ci nie zlikwiduje bledy a silnik jezdzi wtedy na zmniejszonej mocy, w nowym BMW nie da sie wyciac katalizatora.

 

To jest przebieg gdzie sa one do wymiany jezeli wymieniasz olej za rzadko (czyli tak jak radzi BMW co 25/30K) i jednoczesnie jezdzisz na kiepeskim oleju typu Castrol z kiepskim wspolczynikiem NOACK. Katalizatory trzymaja przy dobrym uzytkowaniu 250000 km + przy srednim/zlym 150000 km +

 

Jezeli wymieniasz olej przynajmniej co 15 tys km i jezdzisz na jakims dobrze jakosciowym oleju to moze przebieg auta nie jest autentyczny albo zjada duzo oleju (powinno brac mniej niz litr na 15000 km)

 

problem bedzie sie poglebial i za 20000 Km zacznie ci wywalac check engine co 30 km. Jest kilka preparatow ktore pozwalaja zapobiec temu problemowi ale jezeli juz ci blad wywala to chyba na nie zapozno.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa oba katalizatory do wymiany po prostu (droga impreza). Nic innego ci nie zlikwiduje bledy a silnik jezdzi wtedy na zmniejszonej mocy, w nowym BMW nie da sie wyciac katalizatora.

 

A co jesli powiem ze moc sie wogole nie zmniejszyla? Spalanie takze w normie az tego co wiem jak jest usterka katalizatora to sie podwyzsza a ja nic nie zauwazylem... I dzis jadac spowrotem do pracy po dwoch tygodniach zgasla kontrolka ale aby patrzec i pewnie znow sie pojawi... Dodam tez ze kilka miesiecy temu jak mialem problem z termostatem to wywalilo inna kontrolke i wtedy byl odczuwalny spadek mocy bo auto sie rozpedzalo tylko do 180km/h i wolno wchodzilo na a teraz wszystko chodzi ladnie tylko silnik "terkocze" jak diesel... :mad2:

 

To jest przebieg gdzie sa one do wymiany jezeli wymieniasz olej za rzadko (czyli tak jak radzi BMW co 25/30K) i jednoczesnie jezdzisz na kiepeskim oleju typu Castrol z kiepskim wspolczynikiem NOACK. Katalizatory trzymaja przy dobrym uzytkowaniu 250000 km + przy srednim/zlym 150000 km +

 

Jezeli wymieniasz olej przynajmniej co 15 tys km i jezdzisz na jakims dobrze jakosciowym oleju to moze przebieg auta nie jest autentyczny albo zjada duzo oleju (powinno brac mniej niz litr na 15000 km)

 

problem bedzie sie poglebial i za 20000 Km zacznie ci wywalac check engine co 30 km. Jest kilka preparatow ktore pozwalaja zapobiec temu problemowi ale jezeli juz ci blad wywala to chyba na nie zapozno.

 

Co do wymiany oleju to byl wymieniany w Grudniu czyli 15.000tys. km.temu... I teraz na dniach planuje znow serwis wraz z rozwiazaniem tego problemu czyli olej i filtr oleju + swiece + przeczyszczenie filtra powietrza...

Co do stanu olej to mam wskaznik elektroniczny i nie pokazuje mi ile mam tylko pisze ze "OK". Jesli ma to znaczenie to zawsze tez jeszcze na paliwie 97-98 oktanowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka katalizatora z niewystarczajacym oczyszczaniu spalin nie daje zwiekszonego spalania albo nieznaczne

tak czasem kontrolka sie zapala czasem gasnie i w miare przebiegu kilometrow bedzie coraz czesciej sie zapalac

 

Moc spada ale masz maly silnik spadek mocy moze byc malo odczuwalny, przy wiekszych silnikach czujesz go juz bardziej

Terkocza ci popychacze to inny problem.

 

Moze sprobuj preparat Archoil 6400 (benzyna) moze cos sie jeszcze da zrobic.

Za to dzwia mnie te obroty ktore falowaly, to sie powtorzylo ? To mi wyglada na bledy zaplonu i to faktycznie moze prowokowac stylu problemy z katem, masz ostatnie oprogramowanie czy orginalne ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jezeli nie podoba ci sie Archoil, masz xenum, liqui moly, Xado itd albo produkt BMW ( 82 14 0 428 376)

 

jak chodzi o wyciecie katalizatora, oprocz kwesti moralnej i prawnej i fakt ze jest to postepowanie szkodliwe (tak samo jak wyrzucanie smieci do lasu, wylewanie olejow do rzeki...) to nie znam w nowym BMW mozliwosci wyciecia kata z komputera ale tez nie studiowalem tego bo tak samo jak wywalanie smieci do lasu lub wyciecia DPFa nie przeszlo mi to przez glowe.

 

ci ludzie tutaj regeneruja katalizatory, http://www.e-tlumiki.pl/company.php?id=3, forumowicze sprawdzali w tym poscie viewtopic.php?f=70&t=249987

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka katalizatora z niewystarczajacym oczyszczaniu spalin nie daje zwiekszonego spalania albo nieznaczne

tak czasem kontrolka sie zapala czasem gasnie i w miare przebiegu kilometrow bedzie coraz czesciej sie zapalac

 

Moc spada ale masz maly silnik spadek mocy moze byc malo odczuwalny, przy wiekszych silnikach czujesz go juz bardziej

Terkocza ci popychacze to inny problem.

 

Moze sprobuj preparat Archoil 6400 (benzyna) moze cos sie jeszcze da zrobic.

Za to dzwia mnie te obroty ktore falowaly, to sie powtorzylo ? To mi wyglada na bledy zaplonu i to faktycznie moze prowokowac stylu problemy z katem, masz ostatnie oprogramowanie czy orginalne ?

Kolego co te preparaty dają ? bo może bym spróbował hmmm też mam katy niesprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niesprawny kat juz nic (to srodki prewentywne), na niesprawne katy jest firma ktora je reanimuje kilka postow obok.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Wpadlem na pomysl iz moze to byc problem z przeplywomierzem. Bo strasznie mi szarpie autem na niskich biega wiec ruszenie prawidlowe autem jest praktycznie niemozliwe no chyba ze bardzoooo lekooo sie wcisnie gaz choc wtedy czuc ze auto nie ma mocy ale jesli normalnie wciskac gaz jak w inych autach to szarpie na niskich biegach. Serwis zrobiony byl 2 tygodnie temu i wymienilem olej silnikowy i filtr oleju, wyczyscilem sportowy filtr powietrza, nowe swiece... ale problem wystepuje nadal. Na wyzszych biegach 4-6 ten problemu nie wystepuje lub bardzo rzadko. Bylem juz u kilku mechanikow i kazdy z nich eliminuje katalizator twierdzac ze samochod jest zbyt nowy poza tym przebieg 150 tys. jeszcze wedlug nich sie nie kwalifikuje do wymiany kata. W dodatku ogladalem ten katalizator wyglada calkiem zwyczajnie i normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataizator ma zywotnosc od MW 160 tys km do 250 tys, wiek nie gra roli ale jezeli nie byl zmianiany olej na czas wczesnie, nie byl czszczony uklad zasilania to kat przy 120000 potrafi walnac.

 

To twoje szarpanie na niskich biegach... kiedy ostatnio w skrzyni zmieniales olej ?

zobacz czy sportowy filtr ci nie cieknie do wdechu powietrza, jak tak to wywal.

 

Mam takie dwa pytania, czy jestes pewny przebiegu ?

Wyglada na bardzo zle utrzymane auta przez poprzedniego wlascieciela, jezeli za 10 K zacznie wywalac sondy lambda...

 

Ja bym wymienil olej w skrzyni, pojechal do dobrego elektronika i wymazal co sie da do 0 (adaptacje) i sprawdzil przebieg

Czy bierze ci olej ? ile na 1000 km mw ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataizator ma zywotnosc od MW 160 tys km do 250 tys, wiek nie gra roli ale jezeli nie byl zmianiany olej na czas wczesnie, nie byl czszczony uklad zasilania to kat przy 120000 potrafi walnac.

 

To twoje szarpanie na niskich biegach... kiedy ostatnio w skrzyni zmieniales olej ?

zobacz czy sportowy filtr ci nie cieknie do wdechu powietrza, jak tak to wywal.

 

Mam takie dwa pytania, czy jestes pewny przebiegu ?

Wyglada na bardzo zle utrzymane auta przez poprzedniego wlascieciela, jezeli za 10 K zacznie wywalac sondy lambda...

 

Ja bym wymienil olej w skrzyni, pojechal do dobrego elektronika i wymazal co sie da do 0 (adaptacje) i sprawdzil przebieg

Czy bierze ci olej ? ile na 1000 km mw ?

 

Olej w skrzyni biegow zlecilem wymienic mechanikowi ktory mi robil serwis ale czy on to zrobil? Niby mowil ze tak choc tego nie jestem pewien bo nie wzial za to nic kasy... Co do przebiegu to auto bylo juz 2-krotnie w ASO i potwierdzili oryginalnosc przebiegu. Sportowy filtr nie ma nic do tego bo przed zalozeniem go ten problem tez byl... A ile bierze oleju? Tego tak naprawde nie potrafie sprawdzic bo mam elektroniczny pomiar oleju ale gdy sprawdzam to tylko raz moze dwa razy pokazuje mi ile go mam a tak to zwykle pisze "OK" i tyle z tego co sie moge dowiedziec po sprawdzeniu oleju ;-) Irytujacy ten elektroniczny pomiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elktroniczny pomiar ma rownierz przedzialy, kazdy przedzial to 200 mm, tankujesz 6,5 l, jezdzisz 5000 km i patrzysz ile wzial. Jezeli wiecej niz 1L na 2000 to wymieniasz silnik

 

Bezplatny olej do skrzyni biegow... huhu rob jak uwarzasz :wink:

do skrzynia manual nie ? (wole sie upewnic hein), jezeli tak to zrob test jade do 50 km/h, przechodze na 3 i przyspieszam do 5000 obr/minute, czy cos sir dzieje ? Raz szybko raz powoli.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem napewno ze przepustnica jest w porzadku bo jej kat otwarcia przepustnicy podczas dodawania i odejmowania gazu jest w porzadku otwiera sie od do 84% a moze nawet i wiecej ale nie mialem gdzie za bardzo przycisnac... Co do EGR mam opcje w aplikacji zeby sprawdzic dzialanie EGR ale nie jestem pewny czy moje auto posiada EGR a to tez by mi dalo duzo informacji... W kazdym badz razie nie wykrywa bledow na EGR a on ciagle stoi na 4% niewazne jak sie jedzie i czy sie stoi...

 

Chcialbym sie tez dowiedziec cos na temat temperatury i masy zasysanego powietrza. O temperaturze wiem tyle ze jadac krotka trase jest zblizona do otoczenia a masa jest podawana /g tylko nie wiem w jakich liczbach musi sie zachowywac choc tez mial na to wplyw wcisniecie na pedal gazu (im bardziej wcisniesz tym wiecej powietrza bierze).

 

No i co to jest:

kat wyprzedzenia zaplonu? Podawany jest w stopniach...

Cisnienie absolutne w kolektorze dolotowym? Mierzone w kPa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elktroniczny pomiar ma rownierz przedzialy, kazdy przedzial to 200 mm, tankujesz 6,5 l, jezdzisz 5000 km i patrzysz ile wzial. Jezeli wiecej niz 1L na 2000 to wymieniasz silnik

 

Bezplatny olej do skrzyni biegow... huhu rob jak uwarzasz :wink:

do skrzynia manual nie ? (wole sie upewnic hein), jezeli tak to zrob test jade do 50 km/h, przechodze na 3 i przyspieszam do 5000 obr/minute, czy cos sir dzieje ? Raz szybko raz powoli.

 

Ciekawa diagnoza ... wymiana silnika .... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine może powodować błąd dot katalizatora, przepływomierza lub sondy. Natomiast nie wiązał bym nie równą prace silnika z błędem dot. katalizatora.

Za nie równą prace silnika może odpowiadać przepływomierz oraz sonda lambda. Polecał bym najpierw wymienić sondę, ponieważ ona wpływa na skład mieszanki paliwowej.

Masz prawdopodobnie dwie sondy przed i za katalizatorem, musisz znaleźć w necie info za którą dokładnie sondę ten błąd odpowiada.

Przepływomierz można najpierw wyczyścić jakimś sprejem do czyszczenia, może pomoże.

Acha, jeśli się okaże że błąd sondy dot sond za katem to sobie odpuść, za skład mieszanki paliwowej wpływają tylko te przed katalizatorem, te co za są tylko do sprawdzenia katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawa diagnoza ... wymiana silnika .... :mad2:

 

dobra olek, jestes gigant w usmieszkasz ale co robisz jak ci silnik zaczyna zjadac 1l oleju na1000/2000 km ? naprawiasz ? tylko co ?

Bo generalnie masz wszystko do naporawy pray takiej konsumpcji oleju.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wszystko, najczęściej w BMW padają uszczelniacze zaworowe, i w 60% to właśnie przez nie na forum ludzie piszą o dużym spalaniu oleju, 30% to przez wycieki z silników no i 5-10% to właśnie zużycie silnika. Nie dotyczy to wszystkich silników BMW, ale na pewno n46 i parę innych, ja mam właśnie n46, spalanie oleju na poziomie 1l na 3tys, ostatnio zalałem rzadki 0w40 to teraz spala 1l na 1,5-2tys, ale mimo to jedzie ponad 220km/h kiedy producent deklaruje 210km/h - automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.