Skocz do zawartości

[E46 M52TUB28] Kilka spraw w moim samochodzie - pomocy


pietrovek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W moim BMW mam parę problemów:

 

1. Coś mocno wali z przodu - przy przejazdach przez progi itp. - myślałem że to wahacze - nawet kupiłem - jednak wczoraj byłem u mechanika i podnieśliśmy auto - no...okazuje się że mam oryginalne wahacze od BMW (ktoś wymieniał z kompletem tulei od FEBI) i sworznie wahaczy siedzą ciasno (breszką ruszaliśmy) jedyne co to właśnie tuleje wahaczy od FEBI - są coś "miękkie" choć całe i przy ruszaniu breszką wahacz mocno "operuje" w środku tulei. Dodatkowym objawem jest to iż jadąc po wybojach na mocniejszych wybojach słychać przy otwartym oknie metaliczne stuki (jakby coś miało ogromny luz, jak w starym 126p - takie trzęsące się coś metalicznego :D ) - jednak sprawdziliśmy wszystkie elementy zawieszenia z przodu - wszystko siedzi ciasno bez luzów a więc:

 

czy to mogą być te tuleje? ktoś miał podobny obaw? może to łożyska amortyzatora? wyczuliśmy też luz ma maglu - czy to może być przyczyna? jakieś pomysły? bo po podniesieniu auta mi się skończyły (byłem pewny w 100% ze wahacze)

 

2. klimatyzacja i nawiew - hmmm...moja klima działa jednak nie jest zbyt wydajna, poza tym przy włączaniu z nawiewów przez chwilę słychać jakby coś się "napełniało" - to normalne? dalej - nawiew mi głupieje - raz działa, raz nie - wyczytałem że to jeż - chcę go wymienić jednak nurtuje mnie taka rzecz - mam nastawione na 20*C - w aucie nawet jak jest ciepło (25-30*C) uruchamiam auto, klimę mam włączoną, wszystko na "AUTO" a nawiew - według wyświetlacza - automat nastawia na 50% - kurde...czemu, to może być zależne od jeża?

 

3. jak mam włączoną klimatyzację to woda leje mi się z okolic skrzyni biegów - pewnie ze parownika skroplona, ale czemu leje sie to po skrzyni?

 

4. lewarek skrzyni biegów - hmmm...jest mocno nie precyzyjny dla 'górnych biegów' tzn 1,3,5 - jest jakiś sposób by to zmienić?

 

to chyba tyle...

 

Dziękuje z góry za sugestię,

Piotrek

Edytowane przez pietrovek
bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Styłu miałem metaliczne stuki diagnoza - amortyzator do wymiany. Sprawdź czy amorek Ci się nie wylał albo coś z sprężyną. Auto normalnie się prowadzi?

2. Nie zauważyłem żadnego odgłosu ,napełniania, u siebie. Być może problem tkwi w tym co mówisz. A jak ustawiasz na 20 stopni a w aucie panuje 25 to normalne, że klima sama sobie ustawi siłę dmuchania. Po co ma dmuchać na max skoro temperatura prawie podobna. Stopniowo osiągając zamierzoną temperaturę będzie słabnąć.

3. Leje się po skrzyni bo tam ma kanalik - to normalne.

4. Sposoby są, pytanie o co chodzi z tym biegami ? Niewchodzą ? Są mało precyzyjne bo może ręka Ci się trzęsie :)

 

EDIT: Zmień tytuł wątku na odpowiedni. Model silnika przed tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Styłu miałem metaliczne stuki diagnoza - amortyzator do wymiany. Sprawdź czy amorek Ci się nie wylał albo coś z sprężyną. Auto normalnie się prowadzi?

2. Nie zauważyłem żadnego odgłosu ,napełniania, u siebie. Być może problem tkwi w tym co mówisz. A jak ustawiasz na 20 stopni a w aucie panuje 25 to normalne, że klima sama sobie ustawi siłę dmuchania. Po co ma dmuchać na max skoro temperatura prawie podobna. Stopniowo osiągając zamierzoną temperaturę będzie słabnąć.

3. Leje się po skrzyni bo tam ma kanalik - to normalne.

4. Sposoby są, pytanie o co chodzi z tym biegami ? Niewchodzą ? Są mało precyzyjne bo może ręka Ci się trzęsie :)

 

EDIT: Zmień tytuł wątku na odpowiedni. Model silnika przed tematem.

 

 

1. hmmm...amortyzatory - bujaliśmy autem na ziemi mocno - oprócz "syków" pracujących amortyzatorów nic nie słychać, auto się nie buja - same amorki na pewno nie są wylane - sprawdzaliśmy. Czy auto normalnie się prowadzi - raczej tak - nie sciąga, tylko może mało precyzyjnie stuki są dosłownie jak w starym maluchu jadącym po wybojach (nie wiem czy ktoś skojarzy) może postaram się to nagrać... a co do "walenia" to dzieje sie to przy dużo mniejszych nierownościach niż wtedy gdy są te metaliczne stuki - i słychać to w kabinie, jakby ktoś walnął w podłogę....

2. pisząc "odgłos napełniania" miałem na myśli taki "syk" z okolicy nawiewu po 3-5sekundach ustaje.

3. ok, dziękuje :)

4. Biegi wchodzą jednak trzeba ich "szukać" jest to na tyle nieprecyzyjne że nie raz można próbować wrzucić 1 zamiast 3 a przy wbijaniu 5 trzeba mocno odciągnąć lewarek w prawo - wyczuwalny jest też wtedy opór jak przy wbijaniu wstecznego (taki "stopień").

 

nazwę tematu zmieniłem.

bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, zawieszenie to nie tylko wahacze i amory. Masz górne łożyska, masz drążki kierownicze, masz łączniki stabilizatora, masz sam stabilizator. Wszystko to ma jakiś element gumowy i/lub przegubowy, który może stukać. I zaczynając od góry - poduszki amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy mocujące stabilizator do podwozia - te zwłaszcza potrafią dać w kość, bo poza głuchym hałasem powodują też efekt "walenia o podłogę", dalej końcówki drążków kierowniczych, wewnętrzne przeguby drążków kierowniczych, w końcu same wahacze i ich tuleje. Ale to nie koniec historii. Wszelkiego rodzaju osłony pod silnikiem, osłony termiczne wydechu, sam wydech, katalizatory, nawet poduszki pod silnikiem i skrzynią (!) - to też może stukać i wprowadzać w błąd. Jeśli zawieszenie jest sztywne, bez luzów na wspomnianych wyżej elementach, to zacząłbym szukać dookoła. Bez litości - gumowy młotek w jedną rękę, brecha w drugą i ogień.

 

Ciekawostka - urwana sprężyna mocująca szczękę hamulca ręcznego powoduje tarcie tejże szczęki o piastę. A brzmi to jak zatarta na amen któraś z rolek paska pod maską.

Także wiesz, może szukasz nie tam gdzie trzeba ;).

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, postaram się przejrzeć dokładnie wszystko.

 

Dzisiaj też pojadę na szarpaki - może coś wyjdzie - dam znać.

 

A co z biegami? Od czego zacząć? tez jest tak ze na 2-gim biegu lewarek pozostawiony sam sobie się trzęsie

bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na szarpakach...diagnosta stwierdził delikatny luz na drążku stabilizatora - jednak nie powinno to walić według niego...ale tuleje wahaczy jak stwierdził "latają jak żyd po pustym sklepie" - spróbuje je wymienić i zobaczymy.
bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na szarpakach...diagnosta stwierdził delikatny luz na drążku stabilizatora - jednak nie powinno to walić według niego...ale tuleje wahaczy jak stwierdził "latają jak żyd po pustym sklepie" - spróbuje je wymienić i zobaczymy.

 

Więc diagnosta z niego do bani. Jeśli stabiliztor ma luz w tulei, nawet minimalne, to hałas i drgania będą znaczne.

 

Zrób prosty test - najlepiej na kanale, wleź pod auto, nastaw uszy i oczy na tuleje stabilizatora i niech ktoś w tym czasie pobuja energicznie autem na boki, zapierając się o krawędź dachu lub relingi, jeśli to touring, tak, jakby chciał podnieść bok auta. Tuleje stabilizatora usłyszysz od razu, jeśli mają większy niż wspomniany "delikatny" luz, to również zobaczysz ich pracę.

 

Tuleje wahacza tylne to inna sprawa - nawet bardzo mocno popękane zazwyczaj nie stukają, bo ich kostrukcja to uniemożliwia - nawet jak guma całkiem pęknie, i z jednej tulei zrobią się dwie, pracujące jedna w drugiej, to i tak ładnie tłumią hałas. zazwyczaj czuć tępe uderzenia. Tuleje te muszą być w stanie śmierci technicznej totalnej, żeby zaczęły metalicznie stukać.

 

Ale to i tak niezła diagnoza - tuleje stabilizatora to grosze, tuleje wahaczy można kupić jako same wkłady, bez uchwytów - też nie takie znowu straszne pieniądze.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pojadę jeszcze do innego - ten za to jest b.rzetelny - zobaczymy co on powie (mam nadzieję że dowodu tylko nie zabierze :D ) i także dam znać.

 

Jeśli chodzi o tuleje - kupię z "uszami" najtańsze - bo na garażu czekają nowe wahacze, będę znał wymiar (60 czy 66mm) to jak będę montował nowe wahacze wrzucę poliuretan :)

bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, byłem - na szarpakach nie wyszło za wiele - ten diagnosta stwierdził nawet że te gumy wahacza nie są aż takie złe...

 

ręce opadają - ale lekko załamany pojechałem z bratem na pobliski parking (z dziurawą nawierzchnią) no i po godzinie kręcenia się po dołach HURA! wyczailiśmy...

luz powodujący metaliczne stuki jest na kole od strony kierowcy - po skręceniu na maksa kół i prawie "kręceniu bączków" jednostajnie słychać ten stukot - z oględzin wyszło że podczas takiej jazdy koło jest "niestabilne" mianowicie porusza się w przód i w tył oraz na boki (zachowuje się nie osiowo względem błotnika) po prostu myszkuje w różne strony.

 

co ciekawe zdesperowany wlazłem pod auto u diagnosty i na szarpakach sam sprawdziłem - faktycznie luzu na sworzniach wahacza nie ma, stabilizator sztywny, łączniki stabilizatora także, jedynie te tuleje wahacza pracują.

 

ktoś ma pomysł co może być przyczyną tego że to koło tak "myszkuje" ?

bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wychodzi na to, że tylna tuleja wahacza, tzw. motylek. Może masz założone Lemfodery a one są dość miękkie, Meyle HD są odpowiednie, ale żeby stukała to dziwne, nie masz bicia kiery podczas hamowania?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem wyżej - meyle hd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmmm....jestem w trakcie wymiany na MeyleHD - dzisiaj kończę...ciekawe czy stuki przy poprzecznych nierównościach zginą...

 

przy okazji - metaliczne stuki wyjaśnione - wina osłon przeciw błotnych tarcz hamulcowych - całe są piękne jak nowe ale przy śrubach dokładnie skorodowane na wielkość śrub mocujących - podkładki załatwiły sprawę.

 

Co do samych tuleji - ciekawe że te który były miały oznaczenia FEBI ale również BMW (czyli oryginał)...

 

pozostaje kwestia lewarka skrzyni biegow - ktoś ma pomysł jak zwiększyć precyzję by nie szukać biegów 1,3,5 ?

bądź wyrozumiały...kupiłem niedawno swoje pierwsze BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.