Skocz do zawartości

Wymiana chlodnicy wody a zalewanie na nowo ukladu M47N


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy silnik to m47n sprawa ma się tak o ile układ jest już napełniony płynem to nie mam problemu z tym by odpowietrzyć ponieważ sprawdzam stan płynu jak jest okej zakręcam korek uruchamiam auto i odkręcam pierw odpowietrznik ten na EGR potem olejowy a potem od Nagrzewnicy i 32stp dmuchawa na najniższy i sprawa ma się tak jak postępować jeśli wymieniona zostaje chłodnica klimy+wody+intercooler??

 

prosiłbym bardzo a to na prawdę bardzo żeby ktoś w np od 1.do 6. w punktach mi napisał co zrobić bo

 

1.Czy napełniając nowy układ płynem chłodzącym(wszystko jest zdemontowane z auta nie ma grama płynu) odkręcam korek zbiorniczka i leje płynu do samej góry? aż płyn będzie na równo z wlewem czy wskaznik na równo z wlewem??

 

2.czy podczas zalewania odpowietrzniki wszystkie muszą być już od razu odkręcone?? czy odkręcam je dopiero po uruchomieniu auta? bo przecież jak się nie uruchomi auta to nic z nich się nie wyleje mimo nalewania płynu do zbiorniczka

 

3.Ja odpowietrzałem zawsze tak dokładny opis ale jak już płyn był zalany

 

1.Sprawdzam stan płynu jest między min a max ok

 

2.zakręcam korek uruchamiam auto i ustawiam 32stp a dmuchawa na najniższy

 

3.odkręcam odpowietrznik ten przy korku wlewu i patrze czy sam płyn bez pęcherzyków się leje zakręcam

 

4.odkręcam odpowietrznik od egr ta sama procedura zakręcam

 

5.odkręcam odpowietrznik od oleju to samo zakręcam

 

6.odkręcam odpowietrznik od nagrzewnicy to samo zakręcam

 

7.zostawiam auto na około 1h na wolnych obrotach aż otworzy się termostat główny i finito

 

 

a teraz jak w przypadku zalewania plynu nowego? pytam bo nie chce,żeby coś się stało,że uruchomiłem auto a płynu może mało w silniku prosiłbym o opisanie tak jak wyżej to zrobiłem i dopisanie czy w danej czynośći odkręcamy odpowietrzniki czy np kluczyk na zapłon itp

 

BARDZO BYM PROSIŁ

Opublikowano
Staszek.

 

no pytam bo jak jest już płyn zalany to z zamkniętymi oczami odpowietrze całe auto

 

ale jak nie ma teraz płynu ani grama to pytam by czegoś nie zje.. a nie chce mechanika wołać bo ten jak zwykle pominie odpowietrzanie nagrzewnicy bo tego nie potrzeba tak gada a jak sam zrobię to dokładnie jak nie wiem co i wszystko na spokojnie po kolei dla tego pytam

Opublikowano

Staszek witaj !

Generalnie to tak się robi jak już wiesz , lejesz płyn powoli aby łatwiej z układu powietrze wychodziło , odpowietrzniki zakręcać jak się w nich płyn pojawi , jak już zbiorniczek zacznie sie wypełniać to możesz ugniatać wąż co by pogonił resztki powietrza.

Pozostaw na średnim poziomie stanu w zbiorniczku nie zamykaj korka odpal silnik , daj ogrzewanie na maksa i dolewaj jak będzie ubywać w tym samym czasie obserwuj czy mały przelew ładnie przelewa.

Jak zacznie przelewać to możesz zakręcić korek i zwiększyć obroty silnika do 2500-3000 potrzymać 20-30 sekund, po czym sprawdzić poziom i jak ubyło to dolać i jest gotowy do normalnej jazdy ale trzeba wziąć pod uwagę że jak się już termostaty po otwierają to należy jeszcze raz sprawdzić poziom płynu.

Nic się nie bój tylko do akcji.

 

Ps.

Wcale bym się nie zdziwił jak byś pisał doktorat na ten temat.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

ok tylko nie kumam dwóch rzeczy

 

1.zalewając nowy płyn wszystkie odpowietrzniki mają być odkręcone tak?

 

2.czy zalewając nowy płyn kluczyk musi być włączony w pozycję zapłon?? i wtedy ustawić od razu 32stp dmuchawa na najniższy i wlewać płyn? czy nie potrzeba nic przekręcać tylko od razu odpowietrzniki odkręcić i lać płyn?

 

3.Ale przecież do póki nie uruchomi się auta to mimo wlewania płynu do zbiorniczka on nie będzie się wylewał przez odpowietrzniki bo jak... tutaj potrzeba by kluczyk był na zapłon włączony??

 

4.i tu mam pytanie czy wlewając płyn z początku mam go wlewać tak aż skala będzie min/max czy lać płyn aż do samej góry na równo z wlewem?

Opublikowano

Staszek witaj ! Nareszcie jest z kimś pogadać ;-)

czy zalewając nowy płyn kluczyk musi być włączony w pozycję zapłon??

Kluczyki to trzymaj w kieszeni aż do momentu kiedy będzie czas odpalenia silnika.

zalewając nowy płyn wszystkie odpowietrzniki mają być odkręcone tak?

Tak niech odpowietrzają układ w końcu po to są, ale trzeba przyznać że większość mechaników to olewa i czeka aż się samo odpowietrzy przez zbiorniczek.

Jak odpalisz silnik to dopiero ogrzewanie na maksa a nadmuch możesz dowolnie ustawić .

Generalnie to lej do średniego poziomu w zbiorniczku i w miarę ubytków uzupełniaj.

czy nie potrzeba nic przekręcać tylko od razu odpowietrzniki odkręcić i lać płyn?

lej i nic się nie przejmuj , choćbyś coś zrobił nie tak to Ci nic nie wybuchnie a co najwyżej się zapowietrzy ale to nie koniec świata bo zawsze później możesz odpowietrzyć .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

ok dzięki kolego kumam już tylko jeszcze to jak byś powiedział i było by git

 

czy jak odkręcę odpowietrzniki i będę nalewał płyn to mam lać płyn dotąd,aż w zbiorniczku nie będzie ubywać i nalać tak deczko wyżej niż min/max i wtedy przed uruchomieniem silnika ugniatać węża tego górnego tak?? i odpowietrzniki nadal odkręce?? i jak płyn by ubywał to dolać i potem przed uruchomieniem auta

 

1.zakręcić odpowietrzniki a zostawić korek otwarty

 

2.czy odpowietrzniki otwarte i korek też??

Opublikowano

Staszek , Staszek, chyba mnie bierzesz pod h...j i próbujesz moją cierpliwość ;-)

Wiesz co bierz ,wszystko na logikę .

Odpowietrzniki się znajdują poniżej poziomu zbiorniczka czyli zanim napełnisz zbiorniczek to z odpowietrzników się zacznie wylewać płyn , czyli jak z nich zacznie się wylewać płyn to trzeba je zakręcić, a resztę to zrób tak jak piszesz.

Jak będziesz miał za dużo płynu w zbiorniczku to przy gwałtownym ugniataniu węża może ze zbiorniczka się wylewać.

Dodam że jak zaczniesz lać to lej powoli i sprawdzaj czy gdzieś niema wycieku bo jak wszystko rozbierałeś to można zapomnieć coś właściwie podłączyć.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

kolego to powiedz z tego co tutaj napisalem co zle mówię:

 

1.Odkręcam korek wlewu i odpowietrzniki wszystkie

 

2.Nalewam powoli płyn i jak zacznie już nie ubywać w zbiorniczku to ugniatam węża górnego i tego dolnego i płyn może opaść to dolewam i ugniatam aż nie będzie opadał

 

3.gdyby podczas napełniania zaczeło się przelewać z odpowietrznik to je zakręcam(ale tutaj nie chce mi sie wierzyć,że będzie się przelewać bo w instrukcji sam naprawiam pisze nawet,że podczas napełniania płynu nie będzie z odpowietrzników się nic wylewać bo logiczne jeśli korek wlewu otworzy to układ nie ma cisnienia już a do tego jak odpowietrzniki odkręcone to tym bardziej nic się z nich nie wyleje...dopiero musiał by być zakręcony korek wlewu i odpowietrzniki potem uruchomione auto i wtedy jak by jakiś odpowietrznik odkręcił to by na 100% z niego poleciał płyn a tak to jak poleci??

 

 

4.i tego nie kumam tutaj jak już płynu nie będzie ubywać uruchamiam auto z otwartym korkiem wlewu ALE ''W TYM MOMENCIE PRZED URUCHOMIENIEM ODPOWIETRZNIKI ZAKRĘCAM CZY WSZYSTKO ODKRĘCONE I URUCHAMIAM''? chodzi o to,że po uruchomieniu z odkręconymi odpowietrznikami wszystkimi powietrze łatwiej miało by sobie wyjść ale,żeby nie było tak,że nagle zacznie lać się z każdego odpowietrznika i nie zdąże pozakręcać i poleje się a na to alternator itp o to mi chodzi czy lepiej po prostu zakręcić je a odpalić z otwartym korkiem?

 

5.po odpaleniu ustawiam temperature na 32stp i dmuchawa na najniższy i ugniatam węża ''trochę'' jak płyn będzie obniżał się dolewam i wtedy jak by wypłynął z odpowietrzników zakręcam(a druga opcja jak nie wypłynie bo będą zakręcone) to po ustabilizowaniu się płynu zakręcam korek przegazowuje do 2500obr auta z 2 razy odkręcam korek jak płynu ubyło dolewam i wtedy zakręcam korek i odkręcam po kolei odpowietrznikiki czy płyn wylatuje jak należy zakręcam i zostawiam na 1h auto by termostat się otworzył

 

6.a potem jak ostygnie auto sprawdzam stan płynu

Opublikowano

Jak odpowietrznik jest poniżej poziomu zbiorniczka to z niego się poleje wcześniej zanim napełnisz do pełna zbiorniczek.

Zacznij nareszcie napełniać ten układ i samo Ci wyjdzie co nie jest tak, najważniejsze abyś miał szczelny układ bo płyn ci ucieknie.

Do puki płyn jest zimny to zbiorniczek może być otwarty.

Ugniataj tylko miękki wąż .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.