Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumiałość.

 

A więc mam taki problem że podczas jazdy gdy zwolnię i mam niskie obroty ok. 1000-12000 i przytrzymuję gaz to auto potrafi delikatnie zaszarpać. Dzieje się też tak jak bardzo delikatnie próbuję przyspieszyć.

Gdy przyspieszam agresywnie auto nie szarpie. Świece wymieniłem 1 rok temu, filtr paliwa w zeszłym tygodniu (części serwisowe). Wszystkie filtry i olej wymieniane na bieżąco (filtry z serwisu BMW, olej motul). Sprzęgło i dwumas ok pół roku temu na nowy LUKa. Paliwo tankuję zazwyczaj na Shell'u V-power. Proszę o jakieś wskazówki.

Opublikowano
może być wiele rzeczy.Ja stawiam na przepływomierz.U mnie były podobne objawy + falowanie obrotów na biegu jałowym-wymiana przepływomierza rozwiązała problem.
Opublikowano
Nie tak dawno był podpięty pod kompa i żadnych błędów. Przebieg powyżej 200 tysi. Postaram się sprawdzić ten przepływomierz. Może od kogoś pożyczę i na chwilę zamienię.
Opublikowano

u mnie też takie same objawy tylko ja 2.0i 150km benzynka daj znać czy to przepływomierz

a jest opcja by sprawdzić np miernikiem przepływkę czy ma dobre wartości??

Opublikowano
Panowie to ja też się dołączam do posta :cool2: właśnie padłem ofiarom szarpania podczas jazdy :cry2: gdy samochód się rozgrzeje --przynajmniej mam takie uczucie, bo rano jak odpalę pojadę z 5km to nic się nie dzieje-- dopiero po jakimś czasie, zaczyna szarpać przy dodawaniu gazu na każdym biegu takie koziołkowanie :mad2: jak dam na luz to wolne obroty są normalne nie da się jechać bo tak szarpie. Pojechałem do mechanika auto zostało na noc i rano podpiął pod kompa i nic nie wyszło zero BYKÓW. Odebrałem samochód pojechałem do domu ok 6km i nic cisza, rano pojechałem do pracy i znowu to samo po ok 5km szarpanie i jazda taka jakby czegoś brakowało . Co to za objawy i czy ktoś już to przerabiał , może to pompa paliwa już nie domaga hmmm
  • 4 lata później...
Opublikowano
Mam to samo, do tego regenerowalem mechatronica i dalej to samo. Trzymam noge na gazie utrzymując stało prędkość około 40 km wdusze gaz mocniej jest szarpniecie, a jak przy 40 km puszczę gaz i wdusze żeby przyspieszyć nic nie szarpie, dopiero gdy noga jest na gazie i chce przyspieszyć co to ? Błędów zero
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Potwierdzam po wymianie elektrozaworu vanosa po stronie wylotowej rozwiązało problem szarpania przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Miałem sporadyczny błąd 2A99 korelacja wałka rozrządu z wałem korbowym, i wymiana elektrozaworu vanosa rozwiazala problem szarpania i tego błędu. Błąd pojawiał sie rzadko, po usunięciu długo nie wracał, więc trudno było zdiagnozować szarpanie. Wcześniej wymieniłem świece, cewki, 2 czujniki wałka, jeden wału, mechatronika nawet robiłem, elektryk nie wiedział, mechanik też nie, latem tego błędu wogole nie miałem. Przyszła jesień sprawdziłem sobie błędy czy są jakieś nowe a tu po paru miesiącach znowu 2A99, więc zaryzykowalem kupiłem za 650 zł elektrozawor vanos wymieniłem. Jazda testowa i w końcu czysta, płynna jazda przy przyspieszaniu bez szarpniec. Gdyby częściej ten błąd wyskakiwal to bym może wcześniej trafił z diagnoza :mad2: wiec dobra rada gdy macie jaki kolwiek błąd, zapiszcie sobie gdzieś kod przed zmazaniem, bo może za jakiś czas was naprowadzic na usterkę. A większość kasuje i liczy że to rozwiąże problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.