Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moja beti zrobila mi psikusa w swieta.... wrrrr

a mianowicie, po 30-40min jazdy zaczela sie strasznie grzac, wskazowka szybkim tempem zblizyla sie do czerwonego pola i zaswiecila sie kontrolka. zatrzymalem, otwieram maske, lecialo duzo pary nie z samego zbiornika wyrownawczego a obok niego....

czekam jakies 20 min i znowu to samo, po 5min znowu sie gotuje, z tym ze cisnienie juz bylo mniejsze.

Zauwazylem ze po wlaczoeniu silnika, nawet przy tak wyoskich temp wentylator z przodu chlodnicy sie nie wlacza. druga niepokojaca sprawa to taka ze nawet przy wiekszej predkosci na luzie i niskich obrotach temp caly czas wzrastala

na moje oko wyglada to tak ze duzy obieg sie w ogole nie zalacza... co to moze byc? termostat? pompa wody?

paski sa wszystkie cale...

no i jezeli nie da sie tego naprawic to jaki warsztat polecacie w Wawie tak zebym mogl we wtorek zaraz po swietach podjechac (a raczej podcholowac :( )

Opublikowano
Termostat. Jeśli masz warunki to go wyjmij i sprawdź czy się otwiera. ( w garnku na kuchni)
Opublikowano
warunki moge miec..... tylko niech mi ktos powie jak to wyglada i w ktorym miejscu jest... z racji wieku z mechanika dopiero zaczynam sie poznawac wiec prosze sie nie smiac :oops:
Opublikowano

tak przy okazji jeszcze zapytam zeby nie zakladac kolejnego tematu:

skad brac opisy jak co rozebrac, gdzie co jest itp? czy to jest w instrukcji obslugi (owej nie posiadam)

oczywiscie wiem ze Wy zawsze pomozecie :), ale nie chce zawracac d..glowy najmniejszymi pierdołami

Opublikowano
tak przy okazji jeszcze zapytam zeby nie zakladac kolejnego tematu:

skad brac opisy jak co rozebrac, gdzie co jest itp? czy to jest w instrukcji obslugi (owej nie posiadam)

oczywiscie wiem ze Wy zawsze pomozecie :), ale nie chce zawracac d..glowy najmniejszymi [bAD]

 

Jest dzial: ZROB TO SAM wystarczy :search:

 

tym razem :mrgreen:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17114

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18025

 

:cool2:

Opublikowano

Zauwazylem ze po wlaczoeniu silnika, nawet przy tak wyoskich temp wentylator z przodu chlodnicy sie nie wlacza.

 

Wentylator bez względu na temperaturę ma się kręcić cały czas(szybciej lub wolniej). Chyba masz uszkodzone visko.

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=11_1503&hg=11&fg=35

 

Wygląda na to, że termostat jest w typowym miejscu każdego silnika. Wykluczyłbym awarię wentylatora, wiskozy i pompy wodnej. Przy tej temperaturze zewnętrznej jaka jest obecnie silnik ze sprawnym obiegiem i drożną chłodnicą nie ma prawa się zagotować, nawet z uszkodzoną wiskozą. Termostat możesz sprawdzić również bez robierania obudowy. Po nagrzaniu silnika sprawdź czy węże doprowadzające/odprowadzające ciecz z chłodnicy i sama chłodnica są gorące. Jeśli nie (lub lekko ciepłe) tzn, że duży obieg jest nieczynny. W sytuacji awaryjnej gdy silni się gotuje możesz poratować się włączeniem ogrzewania na maxa w kabinie (tam też jest chłodnica zwana nagrzewnicą)

Opublikowano
chodzi mu chyba o wentylator klimy wisko nawet jak uszkodzone to sie kreci

fakt troche malo dokladnie opisalem.

patrzac od przodu: wentylator (nie kreci sie) chlodnica i wentylator (kreci sie)

rozumiem ze ten pierwszy jest od klimy i ma prawo sie nie krecic.

Za mało napisał ale może mieć zablokowane śmigło wentylatora.

smiglo moge poruszyc recznie bez zadnych oporow

Wykluczyłbym awarię wentylatora, wiskozy i pompy wodnej. Przy tej temperaturze zewnętrznej jaka jest obecnie silnik ze sprawnym obiegiem i drożną chłodnicą nie ma prawa się zagotować, nawet z uszkodzoną wiskozą. Termostat możesz sprawdzić również bez robierania obudowy. Po nagrzaniu silnika sprawdź czy węże doprowadzające/odprowadzające ciecz z chłodnicy i sama chłodnica są gorące. Jeśli nie (lub lekko ciepłe) tzn, że duży obieg jest nieczynny. W sytuacji awaryjnej gdy silni się gotuje możesz poratować się włączeniem ogrzewania na maxa w kabinie (tam też jest chłodnica zwana nagrzewnicą)

z tego co napisales to wyglada na to ze mam uszkodzony termostar, poniewaz czesc wezy jest goraca a czesc chlodna, tak jakby nie wlaczal sie duzy obieg. podpowiedzcie jeszcze gdzie i jaki termostat kupic? (Wawa)

co do ogrzewania na maxa to troche wczoraj pomoglo bo bym nie dojechal do domu.... pomijam fakt ze przy ostatnim postoju na ostygniecie padl mi aku :twisted: ale to inna bajka

Dzieki wszystkim za pomoc, jak naprawie to sie odezwe czy pomoglo:)

Opublikowano
Ja również obstawiam termostat, nic innego nie przychodzi mi do głowy, a płynu gdzieś nie wywaliło? trzyma stan? Do siebie kupiłem termostat WAHLE i dopóki co dobrze się sprawuje.
www.sosen.pl
Opublikowano
Ja również obstawiam termostat, nic innego nie przychodzi mi do głowy, a płynu gdzieś nie wywaliło? trzyma stan? Do siebie kupiłem termostat WAHLE i dopóki co dobrze się sprawuje.

plynu nie wywalilo, jedynie to co zdazylo wyparowac jak sie zagotowal

Opublikowano
ehhh dostalem telegram od mechanika.... termostat, poma wszystko ok, poszla chlodnica. podobno wczesniej byla klejona i teraz sie rozszczelnila.... coz pare pln w plecy-nowa chlodnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.