Skocz do zawartości

BMW 530xi błędy 30E9 i P0420/P0430


MCT_JACEK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na forum.

O jakiegoś czasu mam problemy z silnikiem N53 - po zimnym starcie silnik pracuje nierówno i obroty falują w przedziale 700-500 n/min. po przejechaniu paru kilometrów i rozgrzaniu silnika zjawisko zanika do ponownego wystudzenia silnika.

zapala się lampka MIL - błąd silnika.

Pojawiają się błędy :p0420 i p0430 oraz 30E9

może ktoś z Was miał podobne objawy i może podpowiedzieć i poradzić w temacie

rocznik 2009 / silnik N53

auto ma przejechane 110 000 km. - pewny przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam cały ten wątek: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=207619

 

Kodów błędów Ci nie rozszyfruje, warto podjechać na diagnostykę, jeśli nie masz swojego komputera.

 

Mam to samo z tym delikatnym drganiem, chociaż u mnie nie sypie błędami. Właśnie wymieniłem czujnik NOX, czujnik niskiego cieśnienia paliwa (wywalało już "checka") i mam jeszcze cewki do wymiany (czekam na wymianę gwarancyjną), ponieważ jeszcze nie mam missfire'ow, ale sprawdzone - widać że są już nadpalone.

 

W telegraficznym skrócie typowe usterki tego silnika:

 

- cewki

- wtryski

- NOX

- pompa wysokiego ciśnienia

- no i świece, ale to oczywiście element eksploatacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do błędów :

P0420 -Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)P0420 "System katalizatora (Bank 1) - wydajnosc ponizej progu

P0430 - Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2)P0430 "System katalizatora (Bank 2) - wydajnosc ponizej progu

30E9 - Katalizator wiążący NOx Pojemność za niska

Samochód miał już akcję serwisową cewek - w salonie w Niemczech wymiana wszystkich

Była wymiana świecy + wtryskiwacz+ cewka - na jednym z cylindrów -( serwis zamiast boscha włożył delphi)

ale po 2000 km wskoczył " check " .

Sondy pracują równo - tak regulacyjne jaki i kontrolne.

Samochód więcej spala ok. 15-2 l/100 km.

temperatura spalin waha sie w granicach do 10 st. C między bankami 1 i 2.

ciśnienie paliwa na szynie stałe,

Wskazanie jest na katalizatory !?, zużyte - jazda na dobrym paliwie, serwisy na czas .

Zużycie oleju między przeglądami 1l.

Jakie powinny być wartości odniesienia wskazań sond Lambda i ich charakterystyki? ciężko dokopać się w necie na te dane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Od pewnego czasu mam klopot z MIL.Wywalilo blad P0430.W serwisie(UK) nie byli na poczatku w stanie stwierdzic gdzie jest bank1(zenada)Zamienili sondy lambda i MIL nie pojawil sie przez okolo 1.5k mil.Tydzien temu niestety znowu zapalila sie pomaranczowa kontrolka.Mam ustawiony serwis na 21lipca.Dodam ze nie ma zadnych widocznych objawow uszkodzonego kata,przynajmniej nic nie czuje.Podjade do serwisu i zobacze co powiedza,mysle ze zmienia jeden z katow na gwarancji.Chetnie podziele sie tym co "fachowcy" w serwisie mi powiedza.Auto e60 530i N53..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.