Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od kilku dni mam kłopot z 3 pinowym wentylatorem klimatyzacji.

Po podpięciu do INPY pojawia się taki błąd Control Circuit or Short Circuit to Positive B-

 

Sprawdziłem przewody i okazało się, że kabel zasilający był przegniły i nie było prądu w kostce, wymieniłem kabel i w tej chwili zasilanie na kostce jest. Jednak wciąż pojawia się taki sam błąd.

 

Później sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, włącznie z tymi za schowkiem i wszystko jest OK.

 

W związku z tym mam pytanie, czy szukać przyczyny w kablach, czy po prostu kupić nowy wentylator.

Opublikowano

A przed przegniciem kabla wentylator działał? Kiedy ostatnio?

Generalnie z wentylatorami 3-pinowymi są różne akcje, bo nawet jeśli kable są całe, to wbudowany w silnik moduł sterujący może być uwalony i będziesz miał ten sam błąd.

Opublikowano

A sprawdzałeś czy przy włączeniu klimy w ogóle chociaż na chwilę rusza się śmigło wentylatora? Zazwyczaj jest tak, że na początku powinno się jedynie ruszyć, a dopiero później wiatrak zaczyna kręcić z normalną siłą.

Ja u siebie swego czasu wyciągnąłem wiatrak w całości i dopiero po zdjęciu obudowy z modułu było widać jakie tam zaszły spustoszenia przez wiek/sól/brud.

Jeśli masz możliwość to podłącz go do innego E39 z tym silnikiem i zobacz, czy ruszy.

Z nowymi to różnie bywa, a wersja 3-pinowa jest prawie nieosiągalna. Z resztą jest mnóstwo tematów o 3-pinowych wentylatorach i większość kończy się znalezieniem sprawnej używki.

Ja u siebie przeszczepiałem silnik wentylatora z benzyniaka do moje dieslowskiej obudowy i na razie działa bez problemu.

Opublikowano

Wiesz, wcześniej naprawdę się przygotowałem do tematu i sprawdziłem wszystkie możliwości, wiec i test organoleptyczny czy się kreci zrobiłem.

 

Niestety po włączeniu klimy wiatrak nie rusza a skasowanie błędu nic nie daje, bo pojawia się znowu.

 

Będę chyba jednak musiał tak jak Ty i wyjąć wiatrak, wtedy się zobaczy, czy da się z tym coś zrobić.

 

Niemniej wolałbym się upewnić czy to akurat padł wiatrak czy coś innego, żeby ew. nie wydawać kasy na darmo.

Opublikowano

Ja u siebie przeszczepiałem silnik wentylatora z benzyniaka do moje dieslowskiej obudowy i na razie działa bez problemu.

..czyli,że jak?..wiatrak 4 pinowy podłączyłeś do modułu z 3 pinowego? :doh:

Opublikowano

Wiatrak 3-pinowy nie jest zależny od wersji silnikowej. Tylko od daty produkcji.

Najlepiej użyc INPA i sprawdzić, czy wymuszenie startu wiatraka z poziomu INPA, wystartuje go na kilkanaście sekund.

Jeden z przewodów czasami ulega przetarciu i korozji, przez śmigło, taka wada, ale to widać, zaraz na zewnątrz, po spojrzeniu na kanał kablowy przewodów za wiatrakiem.

I jest to za kostką połączeniową.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz rozpiąć kostkę wiatraka, przedłużyć kable do niego i na próbę podłączyć się do innego auta.

To samo zrób też w drugą stronę, sprawny wiatrak wepnij do siebie i zobacz czy ruszy.

Opublikowano

Kombinacje alpejskie.

Na przewodach prądowych sprawdzić poważną żarówą wydajność prądową układu zasilania, a pomiedzy masą i linią sterującą zaobserwować za pomocą oscyloskopu prostokątny sygnał sterujący prędkością obrotową wentylatora.

Trochę kombinacji, bo sygnał sterujący najlepiej jest mierzyć, gdy jest podłączony do układu sterowania wiatraka.

Najlepiej użyć dwóch kombinacji, z otwartym obwodem sterowania i zamkniętym. Może rozpieprzony moduł wiatraka zwiera ten sygnał. To będzie widać przy pomiarach.

Dwa grube przewody, masa jest brązowa, to zasilanie. Cieńki, to sterowanie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie każdy dysponuje oscyloskopem, więc podpięcie się pod inne auto nie jest wcale takie głupie. :wink:
Opublikowano

Niestety, ale za pomocą palca i węchu diagnostyka takich układów nie jest możliwa.

Skąd znaleźć leszcza, który udostępni swój samochód do druciarskich testów?

A jak coś pójdzie nie tak?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

No nic, trzeba będzie zdjąć zderzak ( czego najbardziej się boje, bo się rozlatuje) i wtedy będzie można analizować dalej. Ale wydaje mi się, że kupno nowego śmigła mnie nie ominie.

Ech, zaś ze 300 zł w plecy :/

Opublikowano
Nie każdy dysponuje oscyloskopem, więc podpięcie się pod inne auto nie jest wcale takie głupie. :wink:

To chyba najprostszy sposób na sprawdzenie wiatraka, ja w zeszłym roku też tak zrobiłem i wyszło na to że wiatrak do wymiany. :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Ja u siebie przeszczepiałem silnik wentylatora z benzyniaka do moje dieslowskiej obudowy i na razie działa bez problemu.

..czyli,że jak?..wiatrak 4 pinowy podłączyłeś do modułu z 3 pinowego? :doh:

Z benzyniaka miałem wiatrak 3-pinowy i musiałem przełożyć go do mojej obudowy, tzn. tego całego stelaża, w którym się go montuje.

Poza koniecznością zmiany obudowy działa plug & play.

Opublikowano
A ja się dołączę do tematu.Mam tez wiatrak trzy pinowy i u mnie z inpy mogę go włączyć.Gdy silnik osiągnie wysoka temperaturę to także się załącza wspomagając wisko.Natomiast problem jest taki ze nie włącza się przy pracy klimy.Przez co wzrasta ciśnienie aż do wysadzenia gazu przez zawór bezpieczeństwa.Może ktoś się orientuje co steruje wentylatorem podczas pracy klimatyzacji jakieś może przekaźniki są dodatkowe czy coś w tym stylu.Czy może coś z modułem klimatyzacji nie tak.Dodam ze klima działa sprawnie bo używam w czasie jazdy normalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.