Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem w tym sezonie nowiutkie opony Pirelli Pzero (zwykłe, nie Run Flaty). 225/40/18 przód, 255/35/18 tył, czyli katalogowo, tak jak być powinno.

Poprzednio miałem seryjne opony na 17 calowych felgach, Dunlopy Sp Sport 01. Run flaty.

 

Pzero zdecydowanie lepiej się kleją do drogi, utrata przyczepności oraz podsterowność wystepuje przy dużo większych predkościach. Sp sporty w porównaniu do tych slizgały się strasznie, przód uciekał więc może nie miałem tego problemu który mam teraz.

 

Napompowałem je na trochę wieksze ciśnienie, niż jest na słupku kierowcy, i czuje jak na szybszych zakretach auto pływa na przednich oponach.

Faktem jest że na pewno idą DUUUUUŻO większe przeciążenia na oś, bo opona dużo lepiej się klei, ale czy to normalne przy 18 calach?

 

Boje się jeszcze że napompowałem je za słabo, i że je wyząbkuje (u znajomego opony po przebiegu 5000 km nadawały się na śmietnik, tak huczały, warto dodac że seryjne dostarczone razem z autem z salonu, z tym że on je napompował chyba za mocno, plus ostro jeździł...)

 

Nie chce zrobić tego samego błędu.

 

Poza tym w aucie jest miękko (dużo ciszej i wygodniej się jeździ niż na poprzednich 17 RF). Może rzeczywiście są za mało dobite? Jak jest u Was (pytanie szczególnei do posiadaczy podobnego zestawu, czyli 18 cali przy podobnym profilu bez RF)?

Opublikowano

mam ten sam zestaw z tym ze z tylu continental i juz dojechane troche rok 2010. przod ten co Ty rocznik 2013. cisnienie przod 2.2 i tyl 2.4.

jezdzi sie super. nic nie plywa i trzyma sie drogi elegancko.

sprawdz moze zawieszenie albo maglownice - w poprzednim aucie plywalem jak szalony na 17 kolach. okazalo sie ze magiel do wymiany

Opublikowano
jak wyzej najpierw sprawdził bym luzy na zawieszeniu ,magiel itd ewentualnie później zbieżność i kąty , często powodem ząbkowania są również słabe amory

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
Ja również kupiłem nowe Pirelli PZero nie ROF we wrześniu 2013r i do dzisiaj przejechałem na nich może z 5tys km. Na wszystkich kołach mam 225/40/18, ciśnienie na przodzie 2.2 a na tyle 2.4 i wszystko jest OK. Samochód prowadzi się pewnie przy każdej prędkości i na prostej i na zakrętach no i opony nie są wyząbkowane.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Na razie przejechałem na oponach może 2000 km, więc o wyząbkowaniu nie ma mowy, boje się że tylko może to nastąpić przy złym ciśnieniu, dlatego nie chce ich mocniej dobijać... Co do zawieszenia, na poprzednich oponach nie miałem tego problemu, na zimówkach również (te i te runflaty), dlatego myślałem ze to wina tego, że za słabo nabiłem te PZERO...

 

No nic, albo to moje przewrażliwienie i musi tak być, albo jakiś luz który pojawił się dopiero po zmianie kół na letnie (wczesniej auto miało przegląd diagnostyczny i wyszło wszystko super). Jakoś za miesiąc mam termin przeglądu, cały serwis olejowy i wszystko, na pewno powiem żeby przyjrzeli się zawieszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.