Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

wczoraj zauważyłem że grzeje mi się silnik, wskazówka nie doszła do czerwonego pola ale zbliżała się, wtedy też ustawiłem grzanie na max i starałem się schłodzić silnik.

 

Pierwsze co zrobiłem to plastikowym korkiem odpowietrzyłem układ, poszło troche pary - silnik schłodziłem i zostawiłem samochód.

 

Następnego dnia na wyłączonym silniku sprawdziłem stan płynu, było po środku, jednak jak odpaliłem płyn chłodniczy podchodził pod korek, termostat nie przepuszcza? czy może pompa?

 

zauważyłem że przestała mi grzać nagrzewnica.

 

przy 90 stopniach zatrzymałem ręką wiatrak, czy może to oznaczać uszkodzone visco?

Opublikowano

Więc jak?

słyszałem żeby zalać płynu do pełna poluzować korek odpowietrzania i jeździć na wyższych obrotach.

Opublikowano

Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:

-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.

-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać

ciecz bez pęcherzyków powietrza.

-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy

-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewy cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.

-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.

-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min

-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.

UWAGA. Nie zbliżać rąk do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagrożenie urazem.

-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącej.

-sprawdzić szczelność układu chłodzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przyłączy, śruby odpowietrzające oraz

pompe cieczy chłodzenia

Opublikowano
Najpierw napisles odkrecic srube odpowietrzajaca a pozniej odkrecic sruby odpowietrzajace Podaj ich dokladna lokalizacje.
Opublikowano
ja mam swoj sposob na odpowietrzenie tylko ze potrzebne sa 2 osoby, wlewszasz w zbiorniczek okolo 3/4 wody i dmuchasz w zbiorniczek (serio) tak dlugo az poczujesz ze juz 'nadmuchales z calych sil uklad" wtedy dajesz znak drugiej osobie nadal dmuchajac w zbiorniczek aby bylo cisnienie zeby ta 2 osoba odkrecila odpowietrznik i zakrecila go dopiero wtedy gdy z odpowietrznika wydobiedzie sie plyn i wtedy zakreca. wtedy ta 1 osoba ktora wdmuchuje powietrze do zbiorniczka ma chwile odpoczynku, wazne jest aby na otwartym odpowietrzniku nie przestawac dmuchac w zbiorniczek bo wtedy odpowietrznikiem wsysa powietrze. tak z 5 razy i wtedy smialo mozna odpalac auto i jesli reszta podzespolow jest ok to musi byc git. pozdrawiam
Opublikowano

Raz moje BMW było strasznie uparte i nie dało się odpowietrzyć i robiłem to samo :mrgreen: Może śmiesznie to wygląda ale bardzo pomaga przepchać upartą bańkę powietrza która wszytko blokuje.

Z tym że ja dmuchałem i dokręcałem sam :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.