Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczne od sprawy ktora nie mozna sie szczycic :oops: , ale mysle ze od tego powstal problem. Tankuje paliwo z pewnego zrodla z baniek. Przy ostatnim tankowaniu po przelaniu paliwa do baku, zauwazylem na dnie banki i na sitku od lejka jakies czarne drobne zanieczyszczenia. Nie wiem czy przedostaly sie one przez sitko lejka, ale jesli tak to pomyslalem ze zostana wylapane przez filtr paliwa.

Zrobilem trase okolo 200km i wszystko bylo OK.

Nastepnego dnia rano odpalam auto i cos juz mnie zaniepokoilo, bo jak zawsze odpalal od strzala (zalozmy 1,5s krecenia rozrusznikiem) tak teraz trwalo to moze troche ponad 2s - minimalnie dluzej niz zwykle. Po odpaleniu telepalo samochodem i wydawalo mi sie ze silnik chodzi na 3 gary.

Po przejechaniu 500m wszystko wrocilo do normy, auto chodzi na 4 gary, zadnych drgan. Pomyslalem ze bede obserwowal dalej. Nastepnego dnia odpalil dobrze. Jednak na ostatnie 5 odpalen 3 byly znow z wibracjami a dzis na dodatek zauwazylem niebieski dymek z rury wydechowej zaraz po odpaleniu :( wszystkie objawy dzieja sie na zupelnie zimnym silniku (po nocy, po pracy itd.)

Podpialem dzis kompa i wyszly mi dwa bledy. Zamiesczam zrzut:

 

http://zapodaj.net/914762352df79.jpg.html

 

Z tego co wyczytalem, pierwszy z nich (3F01) spwodowany jest zamontowana klapa gaszaca - juz go jakis czas temu kasowalem i znow sie pojawia - niby normalka jak ktos ma klape.

Poczytalem o drugim bledzie (4B90)ktory wydaje sie byc winowajca mojego problemu, jednak na ten blad moze tez miec wplyw

- slaby aku (moj kwalifikuje sie powoli do wymiany),

- czujnik na listwie CR,

- w moim przypadku ten blad moze tez byc spowodowany tym ze mam zabezpieczenie na pompe paliwa i gdy sie probuje odpalic bez wylaczenia zabepzieczenia to paliwo nie jest podawane i wtedy powstaje blad(?) Moglo sie to zdazyc np. mojej zonie :wink:

 

Odczytalem dzis tez korekcje wtryskow, na zimnym wygladaja slabo (szczegolnie 3 cyliner) nigdy takich odchylow nie bylo:

Temp silnika okolo 45 stopni obroty biegu jalowego

 

http://zapodaj.net/036fe0e5ac463.jpg.html

 

A tu przy temp okolo 75 stopni:

 

http://zapodaj.net/f496785e0fdd5.jpg.html

 

Moj glowny podejrzany to wtrysk na 3 cylindrze (byc moze ten syf go przyblokowal :cry2:

Pytania:

1. Czy gdyby tak bylo to normalne jest ze po zlapaniu pewnej temperatury wszystko wraca do normy? (w miare nagrzeania korekcja spadala do wartosci 0)

2. Jesli to jednak mimo wszystko wtrysk, to czy moge go sprobowac "przeczyscic" jakims srodkiem do czyszczenia wtryskow ktore wlewa sie do baku? Jesli tak to jaki srodek uzyc?

3. Jesli to wtrysk to dac do regeneracji czy szukac uzywki? Nowy pewnie fotune kosztuje?

4. Jesli to nie wtrysk to co innego moze byc?

Opublikowano

Te oszczędności :P .

 

Tak na poważnie wyjścia masz dwa na początek:

a) jak masz możliwość to we własnym zakresie podmieniasz wtryski miejscami, kodujesz, czekasz i obserwujesz

b) szukasz wartego uwagi warsztatu w swojej okolicy, który robi tylko ropy :) wtryski, pompy itd..

Dostarczasz 4 wtryski do sprawdzenia na stole.

Mając wydruki z poszczególnych zakresów "roboczych" wszystko powinno się wyjaśnić :) .

Opublikowano
A czy korekcji nie powinno sprawdzać się na gorącym silniku ? u Ciebie wraz ze wzrostem temperatury, korekcje wyglądają lepiej.
Sprzedam:
Opublikowano
Te oszczędności :P .

 

Tak na poważnie wyjścia masz dwa na początek:

a) jak masz możliwość to we własnym zakresie podmieniasz wtryski miejscami, kodujesz, czekasz i obserwujesz

b) szukasz wartego uwagi warsztatu w swojej okolicy, który robi tylko ropy :) wtryski, pompy itd..

Dostarczasz 4 wtryski do sprawdzenia na stole.

Mając wydruki z poszczególnych zakresów "roboczych" wszystko powinno się wyjaśnić :) .

 

No to co zaoszczedzilem przez ten czas pojdzie pewnie na naprawe :oops:

Punkt a) niestety odpada, raczej samodzielnie nie wymontuje wtrysku nie wspominajac o jego zakodowaniu... (INPA mozna?)

Punk b) zostawie na pozniej, dzis zakupilem LM Diesel Spulung i przeplucze wtryski na krotko wedlug instrukcji - jak to nie pomoze to wtedy do warsztatu.

 

A czy korekcji nie powinno sprawdzać się na gorącym silniku ? u Ciebie wraz ze wzrostem temperatury, korekcje wyglądają lepiej.

No wlasnie powinno sie na cieplym, ale z racji tego ze te problemy mam tylko na zimnym to sprawdzilem z ciekawosci jakie sa korekcje i wyszly takie jak wyzej - nigdy nie mialem powyzej 2.0 na zimnym a tu nagle na 3 cylindrze prawie 3 :mad2:

Chociaz dzis rano problem sie powtorzyl ale praktycznie nie wyczuwalny i to doslownie przez pierwsze 3 sekundy, a po pracy nie wystapil w ogole, no ale byl upalny dzien wiec moze dlatego..

Opublikowano
Temat mozna zamknac. Przeplukalem uklad wtryskoway preparatem Liqui Moly Diesel Spulung i od kilku dni zadnych problemow :)
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.