Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ja widziałem - Ba, nawet montowałem u siebie, gdzie mam mniejsze kierownice powietrza niż ty w mpaku i jakoś je w kierownice upchałem - poza tym, za jakiś czas wrzucę tam węższy ic, ale to po swapie.

Jak masz problem dojrzeć to w moich zdjęciach to polecam powiększyć.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jaki wymiar calkowity tego IC? Skoro kierownice mniejsze to moze łatwiej. W MPaku nie przejdzie...
Opublikowano
Jasne ... w mniejsze kierownice łatwiej wcisnąć takie samo kolanko :duh:
Opublikowano

Jakie wciskanie kolanka w kierownice???

Kuźwa, widzę że się nie dogadamy. Lubisz druciarstwo to Twoja sprawa. Ja nie po to kupiłem "dedykowany do 320d IC" zeby ciąć plastiki. Jak coś jest dedykowane tzn ze pasuje bez znacznych przeróbek, a w tym przypadku tak nie jest i sprzedający wciska lipę, a ludzie się nabierają i montują bo to przecież fajny FMIC. Mniej rzeźbienia miałem z FMIC od EVO 9 które wsadzałem do 1.8T w Audi.

Jakby ten dedykowany FMIC byl o 10cm krótszy to nie byłoby problemu - wchodzi bez cięcia plastików.

Opublikowano

Na ch.. mnie obrażasz ?

Ok.

Pierddolisz głupoty, naiwny jesteś jak 6latek, ślepy jak kret ( 3 strona pisania a ty dopiero zdziwiony, że trzeba wcisnąć kierownice ) i kumaty jak worek gwoździ.

Pisałem od początku, że trzeba wcisnąć węże w kierownice powietrza - co wprost wynika z załączonych w moim temacie zdjęć.

Pisałem również, że jak ja kupowałem 2 lata temu, to nie był to zestaw dedykowany a sam w trakcie rozmowy takowy zestaw sobie skomponowałem.

Dedykowany za 500zł :cool2: p&p :cool2: Dajesz radę - łyknąłeś to jak reksio boczek - jak masażery stóp leczące raka jelita grubego - no ale skoro jest napisane, że dedykowany to tak musi być prawda ?

Zapłaciłbyś 2k za fmic w firmie i ggówno byś wiedział jak jest zamontowane.

Tłumacze tobie przez trzy strony bo ciężko łapiesz, a ty mi druciarstwo zarzucasz - zarzuć to frajerom, którzy nadkoli nie mają albo wcale kierownic powietrza.\

Odnoście druciarstwa to wkręć sobie w mocowanie amortyzatora zderzaka wkręt, bo jak tobie ktoś przód po drzewie składał to zapomniał - widać na drugim załączonym przez ciebie zdjęciu.

Zamów sobie węższy albo zleć firmie.

Opublikowano

Wytłumaczę Ci jak krowie na rowie. Zamówiłem wydech kompletny w RM MOTOR do E46 320d. I co, jak zechcę go założyć to będę musiał podłogę ciąć żeby go zmieścić ??? Pomyśl chłopie trochę. Jak sprzedawca profesjonalny pisze że coś jest dedykowane, a w mailu potwierdza że nic nie trzeba ciąć itp to co mam sobie myśleć??? Jakbym chciał z auta robić zapierdalajkę bez kratek w zderzaku z wielkim IC na widoku to moze bym to zamontował. Albo mógł powiedzieć że trzeba usunąć/naciąć kierownice itp. Wtedy bym się zastanowił przed zakupem. A koleś wysyła za długi IC, dwa kolanka i rurkę, a Ty sobie sam docinaj i wycinaj. Szkoda że nie dołączył kartki "ten zestaw pasuje do wiekszości aut"

Jestem estetą i nie lubię półśrodków. Stać mnie żeby kupić dedykowany IC za 2 tys ale takiego nie ma. Więc kupiłem to co było dostępne. Okazała się lipa to odsyłam i tyle w temacie. Jak będą krótsze to zamówię i taki wejdzie bez cięcia. Będę mial to samo co Ty ale zachowam ori plastiki i NIC nie będę musiał docinać i upychac.

Opublikowano

To ja opiszę swoje dylematy :P ............ :

 

a) nowy OEM około 1100zl

b) nowy NRF MODINE/NISSENS około 500zl, wybrałbym NISS...

c) FMIC 500zl też trzeba liczyć.

 

A i B montaż P&P :cool2: , C mniej lub bardziej trzeba dumać :) .

 

 

Jak producent-dystrybutor opisuje produkt jako dedykowany to powinien pasować bez problemu, i tutaj Mikan nie ma co się złościć.

O cenie produktu nie rozmawiamy.

 

Niestety również jestem estetą mechanicznym :) , połączenie FMIC z rurami o dziwo bym przeżył bo chciałbym mieć zastąpione fabryczne szybko złączki starą dobrą opaską hehe.

 

 

Interesuje mnie również inna sprawa (na którą nie dostałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi) :

Fabryczny ale nowy vs. FMIC 550x140x65mm.

Na forach jeśli dobrze szukałem wszyscy chwalą FMIC bo wydajniejszy itd. itd. .......... no ale domniemam, że większość wywala jeszcze oem mniej lub bardziej rozszczelniony ............ ?

 

Swoją drogą z Lepszą Połówką wczoraj rozmawialiśmy o nowym IC i ... zdanie Żony :) jeśli różnica jest nie większa niż 10% to chyba nie warto abym tracił nerwy itd. przy montażu :) .

Opublikowano

Masz mądrą kobietę ;)

Ja wyczyściłem porzadnie ori IC i założyłem. Po wielu latach uzywania zbiera się między ic a chłodnicą kupa syfi ktora dodatkowo ogranicza przepływ powietrza. U kumpla to było do połowy IC. Nie dziwne wtedy że nie wyrabia.

Zrobię wydech i program i wtedy się zobaczy co i jak dalej.

Opublikowano

Szymon-o ty opisujesz 550x140 - ja mam 550x180 bo na x140 nie warto tyle przerabiać moim zdaniem.

Oem akurat mogłem mieć za 900zł i fakt, u mnie powodem założenia było rozszczelnienie oryginalnego.

 

Jak pewnie pamiętasz, ja od dłuższego czasu "czaję" się na swap - toteż zaryzykowałem i zamontowałem to chińskie badziewie, wiedząc że mogę za grosze powrócić do oryginału, co też mało ważne bo w 3.0d 204km i tak jest inaczej rozwiązane a tam, zakładałbym już w jakiejś firmie fmic pod wymiar - wcześniej konsultując się czy to z zenkiem koksownikiem czy czerwonym, bo wskazywali kto w ich 330d to robił.

Na pewno, teraz założyłbym węższy fmic żeby nie rzeźbić w kierownicach powietrza, ale naglił mnie czas, rozbierając nie wiedziałem co zostanę.

 

Co do tego, że dedykowany od "dystrybutora" ... pisać można wszystko, koniec końców wchodzić wchodzi - rurki starczy i obejmy pasują.

 

Co do wydechu rm ... nie wiem czy końcowy czy kompletny układ wydechowy - zakładam że kpl to tak czy siak bez samochodu bym tego nie robił, tzn ja bym to robił w firmie na zamówienie ale z pełnej cieńkościennej k.o. - na samochodzie.

 

I co do estetyki ... co jak co ale mam z tym zjoba i zarzut druciarstwa jest nie na miejscu w stosunku do mojej osoby i mojego piździdełka.

Wszystko u mnie jest skręcone, nic nie lata nie wisi nie dynda, nadkola jak widać ze zdjęć ( urwane na chodniku ) również kupowałem nowe a aso a nie zamienniki.

 

Stety czy nie ale galerii nie założę z pewnych względów, trochę szkoda - wtedy by to rozjaśniło sytuacje jak dbam o śmierdziela.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Krótszy IC zamontowany. Ten ma 600mm i wszystko pasuje. W sumie mógłby jeszcze być z 5cm dluższy. No ale teraz podejrzewam że pojemnościowo jest jak oryginał. Nie wiem czy go na czarno nie prysnę żeby się w oczy nie rzucał...

No i to chyba koniec modów ;) Pozostaje hamowanie i ewentualna korekta. Wykres bez FMIC jeszcze z temp w dolocie 60 stopni :cry:

 

http://i62.tinypic.com/x23vbn.jpg

 

http://i59.tinypic.com/30vke1c.jpg

 

http://i62.tinypic.com/29cktg7.jpg

Opublikowano

ALe ori wężę ciąłeś żeby kolanka zamontować ?

Trzeba by porównać litraż właśnie ... a nie - dobra, widzę - ten jest wyższy.

Opublikowano

Nie ciąłem. Ladnie weszly na stare węże

 

Wysłane z mojego LT18i przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Hmm. Możesz dokładniej ?

Jako, że sam to przerabiałem to średnio sobie to wyobrażam bez połączenie kwasówką bo kolanko i ori wąż ma taką samą średnicę, obejma zgięlaby wewnątrzą metalowa wkładkę w ori wężu.

Opublikowano

Masz szybkozłączki przecież. Wyjąłem ori IC i na to miejsce wsunałęm kolanka. Na zdjęciu widać kawałek alu pierścienia i na to weszlo kolanko 2,5"

http://i60.tinypic.com/scz09e.jpg

Opublikowano

Wiem , właśnie o ten pierścień mi chodziło, jak połączyłeś ta część i czym, z kolankiem.

Musi się przecież mocno trzymać bo ostro dam dmucha a pierścień się łatwo zgniata.

Masz foto połączenia ... albo czym konkretnie to łączyłeś ?

Opublikowano

Stary no opaską ;) Skręcone na maxa i się trzyma ;) Przeciez na rancie jest mały kołnierz i to nie ma prawa się zsunąć. Fotki niestety nie mam.

Ty myslisz o pierścieniu czerwonym? Ja mam na mysli ten na niebiesko zaznaczony.

 

http://i60.tinypic.com/2jfabgh.jpg

Opublikowano

Ok, już widzę, ja uznałem, że pierścień ori będzie przeszkadzał w dobrym i trwałym połączeniu.

Jak się tobie trzyma to gitara.

Opublikowano
U mnie kolanko dochodzi do tego czerwonego a opaska trzyma je na niebieskim. Zrobiłem wczoraj na tym 200km i nie spadło także chyba będzie dobrze ;) A wiekszego IC nie ma sensu wkładać bo ten teoretycznie jest do 400 KM ;)
Opublikowano

Spoko, zdania są podzielone - u ciebie jest inny wlot na ic niż u mnie, bo masz mPak.

Ważny litraż i aby największa powierzchnia była na zewnątrz.

Jak robiłem ankietę, który wybrać to mój był optymalny.

Myślę, że u ciebie jest ok.

Chciałeś tyle koni czy rogal zrobił ile mógł ? Bo u mnie nie było rozmowy ile ja chce a ile on zrobi, stwierdził że zrobi tyle ile można a żeby nie dymiło, było bezpiecznie i dobrze.

Serii nie miałeś najgorszej, nawet biorąc pod uwagę, że wszyscy zarzucają że tam 5 koni za dużo dolicza.

 

A, mi kolanko od strony na której zrobiłeś strzałki wypadło 3 razy rozwalając obejmy, zanim doszedłem do ładu.

Teraz trzyma przeszło 2 lata i 30-35 tysi, wczoraj podłączałem się pod kompa - wtryski ok, turbo ok - live data itd,

 

Za to nie wiem jak rozwiążę problem jak swapuje na 330d, bo tam ponoć bez zderzaka M nic nie wstawię większego.

Opublikowano

Tak teraz patrzę to najlepszy byłby ten http://fmic.pl/uniwersalne/280-intercooler-550x180x65mm.html

Ma zagięty wlot/wylot i zmieściłby się bez problemu.

Zrobił tyle ile mógł żeby nie kopciło. Powiedział żeby po zamontowanu IC przyjechać na hamownie i wtedy zobaczy czy robić korektę czy nie. No i faktem jest że było gorąco jak mierzyliśmy, a 60 stopni w dolocie jednak wpływ na pomiar ma.

 

Bez zderzaka będzie ciężko to upchać

Opublikowano
kunio czy ten który dostałeś po reklamacji ma taką samą wysokość i grubość jak pierwotnie wysłany a różni się tylko tym ,że jest krótszy? Zamówiłem ten "zestaw" i czuję ,że będę miał ten sam problem co Ty a szkoda mi czasu na robienie 2 razy tego samego więc też poproszę o zamianę na ten 600mm.
Opublikowano (edytowane)

Grubość i wysokość ta sama. Ja jednak go sprzedaję i zamówiłem już ten http://fmic.pl/uniwersalne/280-intercooler-550x180x65mm.html

Szkoda że wcześniej go nie zobaczyłem ;)

Bedzie pasowal idealnie bo ma już wlot/wylot do środka więc odpada kolanko a szerokość rdzenia 550mm czyli jak ten "dedykowany" :lol: .

Moja rada jest taka zebys go odesłal i zamówil wlaśnie ten wyżej albo ten 600 ktory mam teraz u siebie. Chyba ze chcesz ode mnie kupić tygodniowy ;)

A swoją drogą ten ich zestaw do E46 jest do dupy :) Rurka którą dokładają do tego swoje ksoztuje a jest niepotrzebna ;) Opaski tak samo. Dali 6 a pasują 2 bo reszta za mała ;) Więc niech sobie wsadzą taki zestaw. Jak już od nich bierzesz to kup sam IC a kolanka/rurki i opaski w rolniczym sobie dobierzesz - taniej wyjdzie ;)

Ten 600 wygląda tak:

http://i59.tinypic.com/21414k2.jpg

Edytowane przez Kunio
Opublikowano

w takim razie odsyłam - bo to jawne granie w ciula, ja podobnie jak Ty nie lubię druciarstwa i nie chcę ciąć kierownic powietrza czy rezygnować z osłon.

czyli podsumowując do tego coolera http://fmic.pl/uniwersalne/280-intercooler-550x180x65mm.html wystarczy dokupić 2 proste silikony i 4 opaski i ma grać , tak ?

Ja mam e46 compact w m paku ale oryginalny cooler mamy taki sam więc myślę ,że ten również powinien być u mnie ok.

Opublikowano

Jesli rurki do/z IC masz takie same jak u mnie to będzie pasował. Sam IC kup u nich, a na mieście silikony proste i opaski 67-73mm chyba.

Z mocowaniem samego IC nie wiem jak jest u Ciebie ale to nie problem - wystarczy pomyśleć i wygląda ładnie jak u mnie ;)

Osłonę tą srodkową i tak musisz podciąć, bez tego sie nie obejdzie. Ale to pikuś. Kierownice powietrza to jednak grubsza sprawa.

No chłopaki walą w ciula z tym "zestawem" to fakt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.